Cel puţin aşa arată situaţia la înmatriculările pe luna septembrie, conform datelor primite de la direcţia de înmatriculare a vehiculelor de la Ministerul de Interne. Cum era de aşteptat, cele mai cunoscute şi îndrăgite mărci de către români – Volkswagen, Audi, Mercedes, BMW şi Opel – au înregistrat, în luna septembrie, mai multe înmatriculări la maşini second-hand decât la maşini noi.
Per total, parcul auto a crescut în septembrie cu 36.513 vehicule, dintre acestea 22.731 fiind maşini noi, iar 13.782 au fost automobile rulate. Marca autohtonă, Dacia, a înregistrat o creştere de 3.981 de unităţi, şi, după cum era de aşteptat, dintre acestea numai zece au fost la mâna a doua. Situaţie total opusă celei de la Volkwagen, unde numărul total de înmatriculări pe luna septembrie a fost de 5.703 unităţi, din care numai 1.933 de autoturisme au fost noi, restul de 3.770 fiind modele rulate, importate de pe pieţele din Vestul Europei.
O situaţie asemănătoare o întâlnim şi la cealaltă marcă puternic reprezentată pe piaţa de maşini second-hand, Opel, chiar dacă diferenţa între maşinile noi şi cele la mâna a doua este mult mai redusă decât la Volkswagen.
Astfel, înmatriculările totale de modele Opel în luna septembrie s-au situat la 4.820 de unităţi, dintre care 2.181 de bucăţi au fost maşini noi, iar restul de 2.639 au fost second-hand. La polul opus, având în vedere volumul mare de vânzări totale, s-a situat marca cehă Skoda, parte a grupului Volkswagen, unde înmatriculările totale pe septembrie au fost de 2.167 de unităţi, din care 1.522 au fost maşini noi şi numai 645 la mâna a doua.
Cerere mare pentru modele premium
Un adevărat record la capitolul înmatriculări second-hand este la Audi, unde, din totalul de 1.121 de unităţi doar 242 de modele au fost nou-achiziţionate, în timp ce restul de 879 de unităţi au fost second-hand. Aceeaşi situaţie o întâlnim şi la rivalii de la Mercedes, pentru că din totalul de 813 unităţi înmatriculate în luna septembrie, doar 266 au fost noi, în timp ce restul de aproape 550 de maşini au fost la mâna a doua. Nici BMW nu a scăpat de situaţia întâlnită la ceilalţi doi constructori premium germani.
Astfel, din cele 1.017 modele BMW înmatriculate în septembrie, nu mai puţin de 822 au fost second-hand, în timp ce numai 195 au fost maşini noi. O situaţie inedită o întâlnim la înmatriculările pe septembrie la marca suedeză Saab. Astfel, din totalul celor 24 de vehicule înmatriculate, 12 au fost la mâna a doua, iar celelalte 12 au fost maşini noi. (Iulian Buduşan)
Citiți principiile noastre de moderare aici!