Inițiativa urmărește implicarea și responsabilizarea grupurilor țintă pentru adoptarea de obiceiuri sănătoase pe termen lung.
Campania se concentrează pe:
- Creșterea nivelului de informare a copiilor, adolescenților și familiilor acestora privind beneficiile alimentației sănătoase și ale activității fizice
- Promovarea activității fizice la locul de muncă pentru angajații cu activitate de birou și în rândul vârstnicilor
Alimentația nesănătoasă și lipsa activității fizice sunt factori de risc majori pentru boli cronice și obezitate, atât la copii, cât și la adulți.
Conform Organizației Mondiale a Sănătății (OMS): „Educația pentru sănătate în școli este o investiție strategică, care trebuie începută devreme pentru a construi o fundație solidă pentru o viață sănătoasă.”
Recomandările OMS pentru copii și adolescenți includ:
- Consum zilnic de legume și fructe, cel puțin 400 g sau cinci porții
- Reducerea grăsimilor la mai puțin de 30% din aportul total de energie
- Activitate fizică moderată-viguroasă timp de minimum 60 de minute zilnic
- Limitarea zahărului adăugat la mai puțin de 10% din aportul caloric total
Datele colectate între 2022 și 2024 prin Inițiativa Europeană de Supraveghere a Obezității în Copilărie (COSI) arată că aproape unul din trei copii de vârstă școlară din Europa este supraponderal, iar unul din opt suferă de obezitate. În România, în rândul copiilor din ciclul primar (7-9 ani), prevalența supraponderalității este de 28%, iar a obezității de 12%.
Studiul internațional HBSC din 2023 evidențiază, de asemenea, că activitatea fizică în rândul copiilor și adolescenților este insuficientă, neatingând nivelul recomandat pentru beneficii sănătoase.
Campania încurajează școlile, familiile, angajatorii, autoritățile locale și comunitățile să creeze medii care sprijină alegerile sănătoase și stilurile de viață active.
„Este important să încurajăm copiii să facă alegeri alimentare mai sănătoase și să mențină un stil de viață activ pentru o stare bună de sănătate pe termen lung. Pentru a sprijini alegerile corecte este nevoie să conștientizăm că utilizarea metodelor și tehnicilor de marketing agresiv pentru produsele alimentare bogate în sare, grăsimi și zahăr are o influență negativă asupra tiparelor de consum, producând efecte negative privind consumul și afectând pe termen lung sănătatea.
Această inițiativă nu este doar despre conștientizare – este despre acțiune. Adaptând abordarea noastră la nevoile specifice ale copiilor, persoanelor în vârstă și celor cu un stil de viață sedentar, ne propunem să creăm obiceiuri pe tot parcursul vieții care pot preveni bolile, pot îmbunătăți bunăstarea mintală și pot crește calitatea vieții. Împreună putem crea un viitor în care fiecare copil se joacă, fiecare senior prosperă și fiecare persoană alege sănătatea!”, transmit reprezentanții INSP.
Citiți principiile noastre de moderare aici!