tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
România
CFR va plati peste 50 milioane de euro pe studiul de fezabilitate al unei linii de mare viteza ce se va construi peste 10 ani

CFR va plati peste 50 milioane de euro pe studiul de fezabilitate al unei linii de mare viteza ce se va construi peste 10 ani

la 24 July 2008 08:29 Reactualizat la: 10 February 2011 17:49
24 July 2008 08:29 Reactualizat la: 10 February 2011 17:49
Chiar daca distanta de nici 250 km de la Bucuresti la Constanta se parcurge cu trenul in peste cinci ore si jumatate, din cauza unor lucrari interminabile, compania CFR SA (Infrastructura) “viseaza” la linii de cale ferata pe care sa circule trenuri cu o viteza de peste 250 km.
Scris de IM:ONLINE - Chiar daca distanta de nici 250 km de la Bucuresti la Constanta se parcurge cu trenul in peste cinci ore si jumatate, din cauza unor lucrari interminabile, compania CFR SA (Infrastructura) “viseaza” la linii de cale ferata pe care sa circule trenuri cu o viteza de peste 250 km.

Trimite articolul

X

Daca ar ramane doar cu visele, n-ar fi nimic grav, insa in situatia in care societatea e cu un picior in groapa din cauza datoriilor uriase, vrea sa cheltuiasca peste 50 milioane de euro pe un studiu de fezabilitate privind constructia unei linii pentru trenuri de mare viteza, in genul TGV-urilor frantuzesti. Sumele necesare pentru constructia celor peste 800 km de linii de mare viteza care ar traversa Romania se ridica la cel putin 8 miliarde de euro. Linia de mare viteza ar urma sa faca legatura intre Viena si Constanta.

Desi trenurile din Romania circula cu viteza medie de nici 50 km la ora, CFR Infrastructura se pregateste sa plateasca zeci de milioane de euro pentru un studiu de fezabilitate privind traseul si constructia liniei de mare viteza Budapesta-Bucuresti. Austria, Ungaria si Romania pregatesc un proiect de realizare a unei linii de mare viteza de la Viena pana la Constanta. “Pe linia de mare viteza trebuie sa circule trenuri cu o viteza de minimum 250 km la ora. Cel tarziu anul viitor trebuie organizata licitatia pentru selectarea firmei care va realiza studiul de fezabilitate. Daca proiectul, exproprierile, avizele de mediu si alte studii topografice costa circa 500 milioane de euro, studiul de prefezabilitate ar costa intre 5 si 7 milioane de euro. Studiul de fezabilitate care va stabili pe unde va trece linia de mare viteza ar costa circa 50 milioane de euro”, ne-au explicat reprezentantii CFR Infrastructura. Potrivit acestora, Ministerul Transporturilor trebuie sa depuna o “expresie de interes” privind constructia liniei de mare viteza Viena – Budapesta – Bucuresti pentru a nu pierde finantarea nerambursabila de la Uniunea Europeana pentru constructia liniei. Directorul Directiei Proiecte in cadrul CFR SA, Constantin Onoiu, ne-a declarat ca mai devreme de 10 ani nu se vor demara lucrarile la linia de mare viteza. “Nu putem estima cand vom avea linie de mare viteza. In 10 ani vor demara lucrarile de constructie. Sunt doua sau trei variante pe unde ar putea trece aceasta linie de cale ferata. Trebuie sa treaca pe langa orase mai mari, cum ar fi Arad, Timisoara, Craiova, Sibiu sau Brasov. Urmeaza sa stabilim traseul in perioada urmatoare”, ne-a explicat Onoiu.

1 km de linie costa minimum 10-12 milioane de euro

Oficialii companiei CFR Infrastructura ne-au explicat ca etapele pentru realizarea unei linii de mare viteza sunt planificarea, proiectarea, constructia, punerea in functiune, exploatarea si intretinerea. “Planificarea consta in realizarea studiilor de prefezabilitate, de impact si cele de fezabilitate”, ne-au mai explicat sursele citate. Pentru realizarea proiectului comun intre Budapesta si Bucuresti, CFR SA, impreuna cu administratia ungara MAV, va elabora un studiu care va stabili variantele de traseu si estimarea financiara a fiecarei variante. “Un kilometru de linie de mare viteza costa intre 10 si 12 milioane de euro, daca este un traseu de ses. Daca exista si traseu de munte, un kilometru de linie de cale ferata ajunge pana la 20 milioane de euro. Partea romana ar putea fi lider de proiect, pentru ca are distanta cea mai mare din lucrare. Administratia ungara efectueaza tragerile de fonduri europene”, ne-au mai spus reprezentantii CFR SA.

Executia lucrarilor si punerea in functiune – 7 ani

Potrivit unei fise de proiect pentru linia de mare viteza Budapesta – Bucuresti – Constanta, numai elaborarea studiului de prefezabilitate ar putea dura cel putin noua luni. “Publicarea anuntului de licitatie, desfasurarea licitatiei si adjudecarea studiului de prefezabilitate dureaza circa opt luni. Stabilirea punctului de trecere a frontierei se efectueaza in circa trei luni. Licitatia pentru studiul de fezabilitate si elaborarea acestui studiu dureaza circa doi ani. Proiectul de executie, achizitia terenurilor si alte aprobari se fac in minimum cinci ani. Durata medie de realizare in Romania a unui traseu de linie de mare viteza, in conditiile asigurarii finantarii continue, este de aproximativ 15 ani”, se arata in fisa de proiect pentru linia de mare viteza Budapesta-Bucuresti-Constanta.

Sursă: Gardianul

Trimite articolul

X
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    FOTO. Al-Khwarizmi, un savant deschizător de drumuri în matematică
    2
    Cum trăiesc timișorenii cultura? Patru studii despre relația publicului cu evenimentele orașului
    3
    CJT înființează „Centrul de Digitalizare și Inovare Timiș” împreună cu 15 orașe și comune din județ
    4
    Casa Mühle, cumpărată de UPT. Va deveni „hub educațional și cultural”
    5
    Campania „Străbatem munți și aducem zâmbete” aduce bucurie de sărbători copiilor și bătrânilor din sate izolate
    6
    Dorina Rusu, farmacistă: „Tinerii din ziua de astăzi ar trebui să se îndrepte spre lucrurile care îi împlinesc”
    7
    La Centrul Multifuncțional Bastion, 2026 va fi un an cultural divers, cu expoziții, festivaluri și proiecte multimedia
    8
    Un bărbat a sustras bani și un telefon de la o femeie de 75 de ani din Timișoara
    9
    Nevoie urgentă de sânge, la Timișoara. Donatorii cu grupa B Rh negativ, așteptați la Centrul de Transfuzie
    10
    Filmul săptămânii: „Eternity”, care ridică întrebarea: prima dragoste sau viața alături de cel iubit până la bătrânețe?

    Cele mai noi știri

    România

    CSM a publicat rezultate preliminare ale chestionarului din justiție. Parlamentul, principalul responsabil pentru prescripții

    Ştiri din Timiș

    VIDEO. Geamuri sparte și anvelope tăiate. Un consilier local din Giarmata, acuzat de primărie că ar fi „pietruit” ilegal o stradă

    Ştiri din Timiș

    Cum alegi microbuzul potrivit pentru drumuri lungi

    Ştiri din Timiș

    CJT înființează „Centrul de Digitalizare și Inovare Timiș” împreună cu 15 orașe și comune din județ

    România

    Cum putem evita risipa alimentară de sărbători

    Ştiri din Timiș

    Se scumpește curentul la stațiile de încărcare ale Primăriei Timișoara

    Ştiri din Timiș

    Tot mai mulți oameni au o carte electronică de identitate. Aproape 16.500 au fost eliberate la Timișoara

    Ştiri din Timiș

    Din 2026 cresc semnificativ taxele practicate de CJT

    Ştiri din Timiș

    FOTO. L’Occitane, locație cu produse cosmetice inspirate din regiunea Provence, s-a deschis în Iulius Town Timișoara

    Ştiri din Timiș

    Primăria Timișoara a mai câștigat o finanțare. Se modernizează iluminatul pe alte câteva zeci de străzi
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici