Estimarea companiei se bazează pe o creştere a costurilor de 60%, până la 3,3 miliarde de euro. În aceste condiţii, CFR va primi cea mai mare subvenţie din partea statului. Oricum, calculele arată că veniturile sale ar trebui să fie de trei ori mai mari pentru a-şi acoperi necesarul financiar – practic preţul unui bilet ar trebui triplat. “Activitatea de transport de călători este în general susţinută de stat, nu numai în România, dar şi în celelalte state. Este un serviciu public, deci va fi susţinut în continuare de stat, dar acest ajutor trebuie însoţit de un plan de restructurare din partea companiei”, declara Liviu Voinea, directorul de cercetare al Grupului de Economie Aplicată. Potrivit datelor publicate de CFR Călători în Monitorul Oficial, compania se angajează să asigure o viteză medie de 35 km/h pentru personal, 45 de kilometri la oră pentru accelerat, 55 de kilometri la oră pentru rapid şi 65 de kilometri la oră pentru Intercity. Pasagerii acestui ultim serviciu au dreptul de a fi serviţi la cerere cu produse alimentare, să li se anunţe opririle şi să fie ajutaţi la urcarea şi coborârea din vagon.
Sursa: Antena3.ro
Citiți principiile noastre de moderare aici!