tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
România
Bancherii au stârnit furtuna reclamelor

Bancherii au stârnit furtuna reclamelor

la 17 October 2007 07:34
17 October 2007 07:34
BUCUREŞTI - Volumul brut de <STRONG>publicitate</STRONG> la <STRONG>bănci</STRONG> a crescut în primele opt luni ale anului cu 119% faţă de anul trecut.
Scris de IM:ADEVARUL - BUCUREŞTI - Volumul brut de <STRONG>publicitate</STRONG> la <STRONG>bănci</STRONG> a crescut în primele opt luni ale anului cu 119% faţă de anul trecut.

Trimite articolul

X

Băncile au devenit în ultimul an clienţi favoriţi ai pieţei de publicitate. Consumul de spaţii publicitare pe tv, presă şi radio (calculat la tarifele- listă) pentru serviciile bancare a atins în primele opt luni ale acestui an suma-record de 123,8 milioane de euro.

În perioada ianuarie – august 2007, băncile noastre au bombardat publicul cu 73.775 inserţii publicitare (spoturi tv, clipuri radio şi machete de presă), cu 38% mai mult decât în 2006.

De asemenea, volumul brut de publicitate, conform monitorizărilor Alfa Cont, a atins 123,8 milioane de euro, cu 119% mai mare decât în urmă cu un an. Este cea mai spectaculoasă creştere a volumului brut dintre toate categoriile de produse şi servicii care „joacă” pe piaţa publicităţii.

Băncile au fost zgârcite cu radiourile

Televiziunile au difuzat 47.901 clipuri tv, în valoare brută de 108,6 milioane de euro. Cifra reprezintă o creştere cu 145% faţă de valoarea înregistrată în primele opt luni ale anului trecut. Radioul, ca suport de promovare a băncilor, a cunoscut un recul, atât ca număr de clipuri difuzate (mai puţine cu 3.917), cât şi ca volum brut (mai mic cu 66.000 de euro). Volumul brut de reclame atras de presă (ziare şi reviste) a atins 12,1 milioane de euro, cu 11% mai mare decât intervalul analizat din 2006.

Carmen Lixandru, General Manager al agenţiei Mediacom România, punctează motivele creşterii investiţiilor publicitare ale băncilor, în acest an: „Băncile deja existente şi-au intensificat activitatea şi noi jucători au intrat pe această piaţă.” Lixandru semnalează bugetul foarte mare de comunicare alocat de Banca Comercială Română (BCR) în 2007 faţă de anul precedent şi poziţia băncii Unicredit care, după ce a preluat HVB şi Ţiriac, a devenit foarte activă în domeniul comunicării.

Monitorizările Alfa Cont arată că BCR este liderul detaşat al promovării pe televiziune, presă şi radio, cu un volum brut total de 28,8 milioane de euro (calculat la rate card) şi 16.096 inserţii publicitare. La mare distanţă se află Raiffeisen Bank (9,8 milioane de euro) şi ING (9,6 milioane de euro). Luat la „bani mărunţi”, BCR „a tras o salvă” de 10.744 de spoturi tv, în primele opt luni ale anului, reprezentând 21% din totalul clipurilor difuzate de întreaga piaţă bancară pe televiziune. Mai mult, cele 1.147 de machete publicitare apărute în presă reprezintă 8% din totalul inserţiilor bancare apărute în paginile ziarelor şi revistelor.

Piaţa bancară este foarte competitivă

Carmen Chipuc, Managing Director al agenţiei de ­media Starcom România, spune că piaţa bancară se află în prezent „într-un moment de hipercompetiţie”. Băncile se extind, încercând să acumuleze cote dintr-o piaţă în plină dezvoltare. „Unul din indicatorii relevanţi este gradul scăzut de bancarizare al României – de aproximativ 40%, faţă de o medie europeană de 200%. Conform modelelor din ţările emergente, gradul de bancarizare se va dubla în următorii ani.

Faptul că România este o ţară sub-bancarizată se vede şi în cea mai mică cifră a creditelor – doar 11% din PIB în 2006, cifră care se va dubla însă, conform estimărilor, în 2008″, afirmă Carmen Chipuc. Ea observă că investiţiile băncilor sunt concentrate în retail, „persoanele fizice” fiind ţintele lor principale. „ţinând cont şi de gradul scăzut de «cultură bancară» al românilor, comunicarea cu acest client potenţial este vitală”, precizează Carmen Chipuc.

Se va domoli „bombardamentul publicitar” al băncilor în 2008? Carmen Lixandru crede că „vom avea o creştere, însă nu la acelaşi nivel cu cea din 2007 faţă de 2006. Şi asta pentru că BCR va încheia ciclul de rebranding, intrând într-o perioadă de menţinere a poziţiei pe care o are.” Lixandru semnalează un posibil jucător pe piaţa publicităţii pentru anul viitor: Millennium Bank, companie portugheză care „a început deja să investească un buget important în publicitate încă din acest an”.

La rândul său, Carmen Chipuc crede că „tendinţa de creştere va continua cu siguranţă, pentru că sectorul bancar va rămâne în topul celor mai dinamice domenii economice din România”. Partea de retail va reprezenta în continuare segmentul cu cel mai mare potenţial, iar clientului fizic i se vor adăuga micile afaceri, a căror finanţare este vizată tot mai mult de bănci.

Carmen Lixandru estimează că totalul cheltuielilor nete pentru promovarea băncilor, în acest an, va fi de aproximativ 25 milioane de euro, din care televiziunile vor deţine 55%. Restul “tortului bancar” va fi împărţit de presa cotidiană (15%), reviste (10%), radio (10%) şi outdoor (10%). Estimările lui Carmen Chipuc se apropie de un volum net total de 35 de milioane de euro, din care televiziunile vor atrage 60%.

Trimite articolul

X
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    Inovația și diagnosticul precoce, esențiale în lupta cu cancerul de sânge
    2
    FITT premiază cele mai bune proiecte de tineret din Timiș
    3
    Orgă și saxofon, klezmer și Piazzolla, în Biserica din Elisabetin
    4
    SCM Timișoara a câștigat Cupa României la rugby
    5
    LOGS aleargă #AlăturiDeRefugiați la Timișoara City Marathon. Vă puteți alătura voluntarilor!
    6
    Primăria Timișoara mai ia un credit de la BERD pentru regenerarea din Traian și rețeaua de termoficare
    7
    Copiii cu boli cronice pot continua școala în spital. Începe înscrierea profesorilor voluntari
    8
    Judecătorii de la Tribunalul Timiș nu mai protestează. Activitatea revine la normal
    9
    Rezistență prin delicatețe: expoziție Călin Beloescu la Galeria Brăteanu
    10
    Cântăreața Nelly Furtado se retrage de pe scenă

    Cele mai noi știri

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 21 decembrie 2025, în Timișoara?

    Ştiri sportive

    SCM Timișoara a câștigat Cupa României la rugby

    Eveniment

    A furat unelte de 30.000 de lei din două case din Boldur, dar a fost prins de polițiști

    Eveniment

    Accident auto la Timișoara, în zona fostei Fabrici de Țigări. O victimă și dosar penal

    Eveniment

    Accident cu opt mașini pe A1 Timișoara-Lugoj. Trafic blocat pe câțiva kilometri

    Eveniment

    Tragedie la Jebel: un bărbat a murit, iar altul a fost rănit grav după ce au căzut de pe o schelă

    Eveniment

    Accident în Săcălaz. O persoană este inconștientă

    Eveniment

    Trei persoane au ajuns la spital după un accident în Beregsău Mare

    Ştiri din Timiș

    În urmă cu 36 de ani, Timișoara devenea primul oraș liber de comunism din România. Au sunat din nou sirenele

    Turism

    Unde mergem la drumeție? Opt trasee spectaculoase din Banatul Montan, ideale pentru această perioadă
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici