De la începutul anului și până acum, la nivel european au fost emise peste 210 alerte privind diferite mărci auto. Aceste avertismente, centralizate și disponibile în aplicația europeană InfoCons, arată ce probleme pot apărea la anumite modele și ce riscuri sunt asociate.
„Consumatorii pot verifica simplu dacă marca de autoturism pe care doresc să o achiziționeze a făcut obiectul unei alerte, accesând secțiunea ALERTE și bara de Căutare din aplicația InfoCons”, au transmis cei de la InfoCons.
Care sunt mărcile cu cele mai multe alerte
Analiza realizată de InfoCons arată o ierarhie surprinzătoare:
- Kia – 9,91% din totalul alertelor
- Mercedes-Benz – 8,02%
- Volkswagen – 7,55%
- Peugeot – 7,08%
- BMW, Citroën, Opel – câte 5,66% fiecare
- Hyundai – 5,19%
- Audi, DS Automobiles, Ford – câte 4,72% fiecare
- Mini, Porsche, Renault – câte 2,83% fiecare
Printre mărcile cu mai puține alerte se regăsesc și branduri populare în România: Dacia (1,42%), Fiat (0,94%) sau Toyota (0,47%). Totuși, lista completă cuprinde peste 30 de nume, inclusiv Ferrari, Tesla, Porsche, Land Rover sau Maserati.
Tipurile de risc ale diferitelor mărci auto
Riscurile identificate variază de la defecte tehnice ce pot afecta siguranța șoferului și a pasagerilor, până la probleme de mediu sau funcționare.
În contextul Programului Rabla, care stimulează înnoirea parcului auto, InfoCons avertizează că „entuziasmul cumpărării unei mașini noi sau second-hand trebuie dublat de atenție și informare”.
- Risc de Leziuni – 57,55%
- Risc de Incendiu – 33,96%
- Risc de Incendiu și de Leziuni – 4,25%
- Risc de Mediu – 4,25%
Astfel, înainte de achiziție, specialiștii recomandă verificarea mărcii și a modelului vizat, pentru a evita surprize neplăcute și pentru a garanta un nivel ridicat de siguranță.
Citiți principiile noastre de moderare aici!