„Direcția generală antifraudă fiscală (DGAF) continuă acțiunile de control asupra contribuabililor care desfășoară activități în domeniul transportului alternativ de persoane (ride-sharing), având ca obiectiv prevenirea și combaterea evaziunii fiscale în sectorul serviciilor prestate direct către populație.
În urma controalelor recente, inspectorii antifraudă au identificat 10 societăți – cinci din București, una din județul Teleorman și patru din județul Timiș – care au cauzat bugetului de stat un prejudiciu total de peste 51,7 milioane de lei. Suma reprezintă impozite, contribuții sociale și TVA neachitate”, se arată într-un comunicat al ANAF.
Unul dintre cazurile relevante este cel al unei societăți care, în doar 6 luni de activitate, a generat un prejudiciu de peste 17,5 milioane de lei. Firma respectivă a utilizat forță de muncă fără documente legale de angajare, raportând doar 6 contracte de muncă dintr-un total real de 1.027 de persoane fizice implicate în activitate. Totodată, societatea nu și-a îndeplinit obligațiile declarative pentru perioada ianuarie-iulie 2024 și nu a declarat TVA aferentă serviciilor prestate.
Pentru a îmbunătăți verificarea firmelor care oferă servicii de transport alternativ prin platforme digitale, a fost introdus formularul 397. Acesta le permite inspectorilor ANAF să acceseze rapid datele fiscale ale acestor firme, astfel încât să poată identifica din timp eventuale nereguli.
Dacă sunt descoperite riscuri de neplată a taxelor, vor fi făcute controale rapide pentru verificarea situației și stabilirea eventualelor obligații fiscale suplimentare, în vederea recuperării acestora într-un termen cât mai scurt, subliniază ANAF.
Trimite articolul
Xdaca mai platesc si taxe, oamenii astia mai au vreun profit?
Ia auzi: 10 firme de ride sharing. Dar cate sunt in total? Eu nu reusesc sa numar decat vreo 3. Daca te iei dupa astia, timpii de asteptare la ride sharing ar trebui sa fie de 15 secunde, la ce multe masini sunt. Aaa, stai! M-am prins: sunt vreo 18 firme, dar fiecare are cam 2 masini.