tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Lugoj
La Lugoj va funcţiona un „after school” pentru elevii cu probleme sociale

La Lugoj va funcţiona un „after school” pentru elevii cu probleme sociale

la 25 November 2010 08:16
25 November 2010 08:16
Prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Lugoj nr. 169/28.10.2010 s-a aprobat înfiinţarea în cadrul Centrului de zi pentru minori cu handicap neuropsihic din Lugoj, str. Ion Vidu, nr. 17, ap. 2, a unui compartiment de tip „after-school” pentru copiii aflaţi în stare de risc de abandon şcolar sau familial.
Scris de IM:TIMIS_ONLINE - Prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Lugoj nr. 169/28.10.2010 s-a aprobat înfiinţarea în cadrul Centrului de zi pentru minori cu handicap neuropsihic din Lugoj, str. Ion Vidu, nr. 17, ap. 2, a unui compartiment de tip „after-school” pentru copiii aflaţi în stare de risc de abandon şcolar sau familial.

Trimite articolul

X

Capacitatea acestuia este de 15 locuri şi oferă sprijin şi supraveghere copiilor ce frecventează  învăţământul primar, proveniţi din familii defavorizate şi care nu au posibilitatea de îndrumare şi supraveghere la lecţii.

Beneficiarii Centrului de zi vor fi selectaţi ţinându-se cont de cel puţin unul dintre următoarele criterii : copii de vârstă şcolară ce frecventează învăţământul primar, proveniţi din familii numeroase, monoparentale sau cu un nivel scăzut de educaţie; situaţie socio-economică precară, părinţi în şomaj; stare de sănătate bună; situaţia şcolară a copilului: elevii încadraţi în învăţământul de masă, au prioritate copiii cu risc de abandon şcolar sau familial; elevi în clasele I-IV; venitul mediu net pe membru de familie să fie sub salariul mediu pe economie; domiciliul sau reşedinţa familiei/reprezentantului legal să fie în Lugoj.

Au prioritate copiii care au beneficiat şi nu mai beneficiază de una din următoarele măsuri de protecţie: instituţionalizare, plasament la asistent maternal profesionist, plasament/încredinţare la rude, copii ai căror părinţi sunt plecaţi la muncă în străinătate.

Activităţile desfăşurate în cadrul Centrului, vor consta în principal din: Activităţi educaţionale, recreative şi de socializare adecvate particularităţilor fiecărui copil (vârstă, nivel de dezvoltare, aptitudini, nevoi), acompanierea acestora în efectuarea temelor de casă; asigurarea hranei pe timpul zilei; asistenţă medicală primară; consiliere socială, familială, psihologică pentru copii şi reprezentanţii legali ai acestora; dezvoltarea deprinderilor şi abilităţilor de comunicare şi relaţionare a beneficiarilor centrului; asistenţă juridică oferită de consilierul juridic al DASC pentru clarificarea situaţiei juridice a copilului; încurajarea şi sprijinirea fiecărui copil să participe la activităţi extraşcolare organizate de Centrul de Zi şi unităţile de învăţământ; formare de deprinderi şi abilităţi, prin crearea unor cercuri de iniţiere şi utilizare computer, desen-pictură; asigurarea unui climat favorabil din punct de vedere afectiv şi social; socializare şi petrecere a timpului liber (drumeţii, vizite, spectacole, participarea la unele servicii religioase). Finalizarea intervenţiei specializate are loc odată cu îndeplinirea obiectivelor urmărite prin Planul individualizat de protecţie, depăşirea momentului de criză sau la cererea copilului/reprezentantului legal.

Rezultate preconizate: îmbunătăţirea calităţii vieţii copiilor; reducerea abandonului şcolar; îmbunătăţirea performanţelor şcolare; stimularea dezvoltării psihice şi cognitive a copilului; suport şi asistenţă socială pentru mai multe familii cu situaţie socio-economică precară.

Actele necesare admiterii copiilor în cadrul Compartimentului de tip „After school”, dacă sunt îndeplinite condiţiile de eligibilitate pentru întocmirea dosarului, sunt următoarele:

1Acte de identitate buletin/carte de identitate – pentru părinţi/reprezentant legal – copie; certificat de naştere copil – copie;

2. Acte de stare civilă (că sătorie, divorţ, deces) – copie; hotărâre judecătorească pentru persoane arestate/dispărute (sau adeverinţă de la Direcţia Generală a Penitenciarelor) – copie; hotărâre de încredinţare/plasament/tutelă – copie;

3. Adeverinţă de venituri; adeverinţă de venit net cu specificaţie pentru bonuri de masă sau alte drepturi similare; talon pentru orice tip de pensie/şomaj/indemnizaţie; decizie de pensionare pentru pensiile medicale; talon de alocaţie de stat pentru copii; adeverinţă de venituri de la Administraţia Financiară; adeverinţă de la Oficiul Forţelor de Muncă şi Şomaj – în cazul în care solicitantul nu are un loc de muncă cu specificaţia că se află în evidenţa AJOFM ca persoană în căutarea unui loc de muncă; declaraţie notarială pe proprie răspundere pentru persoanele care nu/au lucrat cu contract de muncă, dar în prezent nu realizează venituri şi copia cărţii de muncă; hotărâre de stabilire a pensiei alimentare pentru copii, actualizată (în cazul în care nu primeşte pensia – declaraţie notarială);

4. Contract casă sau extras CF – copie sau declaraţie de la proprietarul imobilului (în cazul în care nu deţine contract);

5. Adeverinţe medicale – pentru toţi membrii familiei certificat de invaliditate/persoane cu handicap;

6. Adeverinţe de şcolarizare – pentru copiii din familie;

7. Analize medicale: Coprocultura; Coproparazitologic; Carnet vaccinări; Aviz epidemiologic; Exudat faringian;

8. Fişa psihologică-profilul psihologic al copilului;

9. Fişa de evaluare iniţială;

10. Ancheta socială;

11. Planul de servicii;

12. Dispoziţia de aprobare a planului de servicii;

13. Programul personalizat de intervenţie – se actualizează la 6 luni şi cuprinde obiective şi activităţi cu copilul realizate în cadrul centrului.

Cererile pentru înscrierea copiilor se primesc la Serviciul Autoritate Tutelară, la sediul Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară, din Lugoj, Piaţa Victoriei, nr. 4, cam. 12.

Trimite articolul

X
Taguri:
after school ,
elevi ,
lugoj ,
timis
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    Lună Nouă în Balanță, în 21 octombrie
    2
    20 octombrie, Ziua Mondială a Osteoporozei. Boala tăcută care afectează milioane de oameni, cu precădere femeile
    3
    FOTO. Lucrările de reabilitare a celor cinci clădiri de la Coandă decurg „conform planului”
    4
    Krampuslauf – Demonii iernii care cutreieră Europa
    5
    Studiu. Știu românii să acorde primul ajutor?
    6
    Variantă preliminară a planului pentru cartierul Fabric, aprobată în CTATU: parcări și promenadă pe Bega
    7
    Sistemul online de plată a rovinietei, închis din această noapte până până duminică dimineață. Cumpărați-o din timp!
    8
    Cardurile educaționale 2025–2026: Ministerul face apel către părinți să folosească sumele rămase de pe cardurile vechi
    9
    Spectacolul „Warp Renderings”, în premieră la Timișoara
    10
    Vreți să învățați limba chineză? UVT organizează cursuri gratuite

    Cele mai noi știri

    Eveniment

    Accident pe DN 6, între Remetea Mare și Timișoara. O tânără a fost rănită după ce un șofer a ieșit de pe drum

    Ştiri din Timiș

    Campanie de strângere de alimente și produse de îngrijire pentru familiile vulnerabile din Timiș

    Eveniment

    O fetiță de 4 ani a ajuns la spital după un accident petrecut într-o intersecție din Ghiroda

    Sănătate

    Recuperarea medicală, un pas esențial după intervențiile chirurgicale

    Eveniment

    Incendiu la o pensiune de pe DN68A, la ieșirea din Lugoj spre Făget

    Eveniment

    Ancheta în cazul bătrânilor ținuți în mizerie la Cenad se extinde. 13 percheziții, dosar penal pentru ucidere din culpă

    Ştiri din Timiș

    FOTO. 36 de ani de la Revoluție. Au fost depuse coroane în fața Bisericii Reformate din Piața Maria

    România

    Vreme neobișnuit de caldă înainte de Crăciun, cu maxime de până la 14 grade

    Eveniment

    VIDEO. Tramvaiul Turistic, blocat în Piața Maria

    Mapamond

    Atac armat la o universitate din SUA. Doi studenți au fost uciși în timpul examenelor
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici