Călin Dobra, primarul municipiului Lugoj, a declarat, marți, că dorește rezolvarea cât mai multor probleme din punct de vedere urbanistic. În acest scop, angajații de la Urbanism, despre care edilul spune că sunt insuficienți ca număr, vor fi ajutați de o dronă.
„Nemulțumirile sunt destul de mari, în mod special în ceea ce privește durata pentru emiterea certificatelor de urbanism, autorizațiilor de construire. Sunt nemulțumiri legate de anumite sesizări și lipsa verificării și a constatării acestor sesizări. Plus, trebuie să recunoaștem și, aici este o durere foarte mare, foarte multe construcții au fost realizate pe parcursul anilor fără documentațiile necesare în acest sens. Și aici mă refer la autorizațiile de construire sau chiar la unele construcții, care având autorizații de construire, n-au respectat documentația pe care au depus-o și în baza căreia au obținut autorizația.
În acest sens, demarăm două activități importante și anume, în momentul acesta avem în transparență și vom aproba în perioada următoare, prin hotărâre de Consiliu Local, Regulamentul privind legalizarea construcțiilor executate fără autorizație de construire. Există două variante, una în care se construiește ilegal și unde constatăm, putem aplica o amendă și obligăm pe cel care a construit să intre în legalitate și să-și obțină autorizația de construire. Iar cealaltă variantă pentru care am demarat acum acest regulament este pentru cel care nu mai poate fi amendat, că a trecut termenul de prescripție, dar îi dăm posibilitatea să intre în legalitate conform legii prin anumite procedee și un parcurs pe care trebuie să îl întocmească beneficiarul acestui imobil și, bineînțeles, cu plata unei taxe conformă Codului Fiscal”, a declarat, marți, primarul Călin Dobra.
Edilul-șef al Lugojului a făcut apel la locuitorii orașului care au astfel de construcții, să intre în legalitate, având această posibilitate.
„Și acest lucru se va realiza prin ceea ce înseamnă emiterea certificatului de atestare privind edificarea construcțiilor. În același timp, în paralel cu acest demers pe care îl deschidem, demarăm o acțiune în cartierul Naimontelep de identificare a tuturor construcțiilor, de pe toate străzile din acel cartier, cu drona. După verificarea cu drona, vom face corelarea între ce înseamnă evidența fiscală din cadrul Primăriei Lugoj și, bineînțeles, situația reală din teren, dând posibilitatea proprietarilor să vină cu declarații rectificative astfel încât să avem o situație clară și reală a ceea ce se întâmplă în teren.
Este un proiect pilot și ne dorim în momentul în care vom avea impactul pe care îl scontăm, și anume creșterea masei impozabile și verificarea situației reale din teren, să demarăm mai departe această activitate de dronare a construcțiilor pe raza întregului municipiu. Vrem să vedem cât timp ne ia verificarea unui număr de aproximativ 500 de imobile și să putem după aceea să ne luăm o marjă să vedem cum etapizăm pentru a rezolva activitatea cu drona pe raza întregului municipiu. Apelul meu este către cetățenii care au construit din diverse motive, fără toate actele necesare în acest sens. Îi anunț că au posibilitatea să-și facă aceste declarații rectificative la primărie și, în același timp, vor avea posibilitatea să și obțină acest certificat de atestare privind edificarea construcțiilor”, a mai spus Dobra.
Citiți principiile noastre de moderare aici!