tion.ro Web analytics

Investiție de 200 de milioane de euro la Timișoara. O companie germană va face baterii pentru mașini hibrid

De Erika Iszlai

Investiție de 200 de milioane de euro la Timișoara. O companie germană va face baterii pentru mașini hibrid

foto: freepik.com
O companie germană va investi peste 200 de milioane de euro în fabrica de componente E-mobility din Timișoara, în următorii șase ani. Vor fi produse baterii pentru mașinile hibrid ale unui producător de automobile premium și vor fi create peste 1.000 de locuri de muncă.
Scris de Erika Iszlai - O companie germană va investi peste 200 de milioane de euro în fabrica de componente E-mobility din Timișoara, în următorii șase ani. Vor fi produse baterii pentru mașinile hibrid ale unui producător de automobile premium și vor fi create peste 1.000 de locuri de muncă.

Dräxlmaier își va tripla suprafața de producție dotată cu tehnologie modernă din Timișoara. Valoarea investiției în clădiri și echipamente de producție se ridică la peste 200 de milioane de euro și va fi implementată în următorii șase ani. Proiectul va fi realizat în mai multe etape și presupune construirea a peste 40.000 de mp de zone de producție, depozite și clădiri de birouri.

Se vor produce componente electronice și de înaltă tensiune, dar va exista și un sistem de asamblare a bateriilor pentru mașinile hibrid ale unui producător de automobile premium, începând cu 2022.

„Prin proiecte inovatoare în domeniul electromobilității, Dräxlmaier Timișoara va crea peste 1.000 de locuri de muncă pentru specialiști în tehnologii de top și procese de producție la cele mai înalte standarde din industria auto. Mizăm pe termen lung pe susținerea și parteneriatul cu autoritățile locale pentru implementarea cu succes a acestui proiect de anvergură”, spune Dr. Alexander Schubel, directorul General Operations al Dräxlmaier Timișoara.

Compania este prezentă în România încă din 1993 cu cinci fabrici în Pitești, Satu Mare, Codlea, Hunedoara și Timișoara.

editor Dan Oancia

29 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Marcu says:

    Da mai construit si cate un supermarket domne´ nu numai fabrici si uzine!!!

  2. Hocus-focus says:

    Poate-asa se angajeaza dracului si Tibi, haideti sa pornim campania #angajeaza-lpeTibi

  3. Ghunter says:

    Acum trei ani au batut palma cu chinezii sa produca acesti acumulatorii in germania dar ce sa vezi cei din partidul verzilor le pun piedici aici in germania datorita faptului ca nu pot dovedi ca nu se vor scurge substante daunatoare in natura …asa ca ce sa vezi au mutat productia in Romania unde orice e posibil daca vii din Germania ..
    gresit Germania doar exploateaza prostimea ,,

    • shagun says:

      Din cate stiu este afacere de familie, deci nu inteleg ce palma au batut cu chinezii…Cand dezinformezi fa-o cu dovezi. De exemplu Daimler face in Dresda(50km) din 2017 baterii pentru masini electrice si hibride dar tu zici ca alti nemti nu au voie…Tarile din EU care au cea mai mare capacitate de productie acumulatori Li-Ion: Ungaria(Komarom,God), Polonia(Wroclaw), Suedia(Skelleftea), Germania(Erfurt, Kamenz, Berlin-in lucru).

    • Tim says:

      Ai cumva idee de cite fabrici de baterii se construiesc actualmente in Germania ? Presupun ca nu, dar dacă da, comentariul tău e mai mult decât penibil.

    • tiberius says:

      Verzii germani sunt un pic cam nazi. Tot din cauza lor s-a suspendat la un momendat constructia gigafabricii Tesla pentru ca nu au dovedit ca fabrica nu afecteaza serpii si soparlele din zona…

    • ionel says:

      Da, sunt mari riscuri pentru mediu deoarece se lucreaza cu plumb, nichel si cadmiu si exista riscul de scurgeri si explozii, sau contaminari de mediu in alte forme. De asemeni, productia in sine consuma multa energie si elibereaza creste amprenta de carbon in mod semnificativ. Pentru 1000 de locuri de munca local, riscurile asumate sunt mari. Dar na, inca avem mai multa lacomie si ifose decat educatie, plus ca statutul socio-politic-economic e la genunchiul broastei, nu se fac negocieri ci se executa, nu se gandeste, ci se ia de buna prezentarea de marketing (pitch-ul). E plin de fabrici plasate aici pentru economii banesti – ale lor, pentru a fi unii manageri (asta se negociaza de partea locala, sefia…), care aduc riscuri. De mediu si carcinogene… Insa presa nu investigheaza, incidentele, cand sunt, nu se dezvaluie, gradul de preventie este lax (ca atunci cand la cauciucuri inchideau filtrele noaptea, sa faca “economie”). Si cand discuta prevenirea riscurilor, nu stii daca ii poti crede sau nu. Deci, aplaudati, camarazi, apoi dormiti linistiti 🙂 Nu vad nicio reactie de la multiplele oengeuri de mediu, probabil dorm si ele, sau au fost create sa ocupe locul, sa mai fie unii angajati undeva, si sa bifam ca avem. Interesant ca niciodata investitiile mari nu vizeaza producerea de chestii bio sau organice – desi au vad, ca e la moda, cand ai bani, sa iti cumperi eco scumpeturi, ele se produc in alte parti, la scara mare. Aici am ramas cu baterii, piese componente, cabluri, cauciucuri si diverse care probabil acolo unde se respecta la sange conditiile de mediu ar fi complicat si/sau scump sa le faca.

      • Tim says:

        Cadmiu și plumb se foloseau acum ….. 20 de ani, asa ca, mai lasă-ne cu dezinformarea…..

        • ionel says:

          Da, ai dreptate. Cu alea stam bine pe zonele unde deja ajung ilegal deseuri din Europa in tara, e plin de articole in presa centrala… la bateriile noi vad cobalt, litiu, nichel si altele. Mult mai bune, practic le poti manca pe pita, daca vrei… Si cum stam atat de bine la reciclarea mai soft (cartoane si peturi), orice risc potential suplimentar e chiar binevenit. Sau tu te uiti la statistici care dezinformeaza propagandistic, constati ca stam bine, pe urma judeci cat de ok sau nu e o noua fabrica? Ca pe hartie suntem plini de preventie si harnici la hectar, da.

          • Tim says:

            Aha, pe scurt, sa închidem toate fabricile fiindcă sunt potențial poluatoare ? Asta e soluția, nu sa respectam ceva norme de mediu ? Mai bine fără, nu ? Ca sa plângem după aia ca EU ne aduce numai supermarketuri și ca nu avem industrie. Stimabile, mai lasă propaganda de doi bani.

      • cornel says:

        Deci explica cum folosesti Pb si Cd la bateriile Li-ion? Unii nu suporta sa vada ca se face ceva bun, ca se progreseaza in tara asta. Trebuie sa bage bete in roate la orice. La constructia de fabrici, la vaccinare, la deschiderea scolilor, etc.

    • eastbam says:

      pai si Gigafactory de langa Berlin ce o să producă, ravioli cu spanac?

      • Ghunter says:

        Americanii au inceput constructia fabricii Gigafactory Berlin la inceputul anului trecut si pana acum aceasta trebuia sa produca deja masini, insa Tesla a fost data in judecata de cateva ori. Acum a venit randul ONG-urilor ecologiste Nabu si Green League care au un cuvant important de spus in Germania unde Partidul Verzilor este o forta in Bundestag.
        deci in concluzia vor produce o p0la mare in Germany ,,,baiat citit ce esti ..sti macar cum arata germania sa-u o suji asa din auzite ?

  4. Nica says:

    Creste numarul sclavilor dar si aici va fi inghesuiala

  5. shagun says:

    E bine pentru Timisoara, dar era mai bine sa o faca in Hunedoara sau Satu Mare (ca e greu acolo).
    Se face aici si din cauza ca nu suntem in stare sa facem 10 km de autostrada la deal.
    De mentionat ca aceasta fabrica nu este poluanta, nu produce materia prima a bateriilor (Li, Co, Ni, etc).

    • ionel says:

      Nu produce, adica nu mineaza acele elemente, si nici nu le rafineaza, probabil. Insa le va aduce si depozita aici, pentru ansamblare. Daca nu, cim produce mai exact bateriile? Intreb, pentru ca vreau sa sper ca ai info mai detaliat si imbucurator, ceva gen “fac doar carcasa si electrica la baterii, apoi le trimite asa in XXstan, unde le baga cadmiu, nichel etcetera”

      • cornel says:

        Mai, dar mai lasa-ne cu Ni-Cd ca asa erau bateriile in 1999. Astea-s cu Li. vezi ca litiul este si medicament si chiar se recomanda in cazul tau.

  6. uie_fritz says:

    normal, sa vina sa polueza la noi, nu la ei

    • Shagun says:

      Completare: exista un risc de explozie și incendiu de necontrolat dar incintele unde se rulează canistrele LiIon indiferent de dimensiune sunt prevăzute cu sisteme de stingere a incendiilor foarte elaborate. Dacă canistrele (bateriile) sunt importate și se face ambalarea in pachete cu management, riscurile sunt mult mai mici. Pe liniile de producție a bateriilor nu stau oameni, la asamblarea pachetelor da, este nevoie de asistenta umană. Sunt fericit ca vom avea și noi ceva din ce va fi viitorul in Automotive și ca suntem in top 10 tari EU. Poate am ratat trenul motoarelor cu combustie dar pe tehnologia viitorului sper sa nu. Electrotehnica in Timișoara a fost și va fi importantă in Politehnica. Sa fie primit!!!

  7. Timisoara2020 says:

    Sper sa scoată toată fabrica afara din oraș. La Continental e tragica situația, este un focar de poluare pt acest oraș.

  8. Baluba says:

    General Security Cluj, ati belit’o!

    • Laurean says:

      Au belit-o de mai multă vreme, doar că au preferat în tot acest timp să se mintă singuri. Au trecut de la îngânfare la resemnare-ostilitate-minciună.

  9. pablo says:

    Tot pe salariul ALA BAROSAN pe care il dati chiparosilor?
    Ati golit Oltenia de doritori de minim de economie…de unde i mai aduceti?
    Sa nu mi spuneti ca dati salarii mai mari ca i vrajeala corporatista umpluta cu sapun!

  10. Radu says:

    Energia asta numai verde nu e .E lucru deja stiut ca exploatarea litiului e devestatoare pentru mediu.
    Dar daca asta face timisorenii fericiti., sa desfaca sampania….

  11. Cele mai noi știri

    Eveniment

    Cinci tiruri pline cu gunoi din Italia, descărcate la Lugoj. Polițiștii au întocmit dosar penal

    Ştiri din Timiș

    Impozite mai mari la Timișoara, din 2022. Cu votul lui Raul Ambruș, renegat de PNL și „adoptat” de USR

    Eveniment

    Un câine flămând și înghețat, blocat în nămol pe malul Timișului, a fost salvat de pompieri

    Ştiri din Timiș

    Scumpirea gigacaloriei, în aer. Dominic Fritz a retras proiectul de hotărâre care stabilea noul preț, s-a cerut dezbatere publică

    Sănătate

    CJ Timiș dă bani pentru o centrală proprie la Spitalul Județean, după oprirea gazului. Pături și aer condiționat, soluții de moment

    Ştiri din Timiș

    Primăria Timișoara laudă un autobuz electric turcesc, altul decât cel pe care îl cumpără Ministerul Dezvoltării

    Ştiri din Timiș

    Deputatul Alfred Simonis: Dominic Fritz şi viceprimarul Lațcău s-au jucat cu termoficarea Timişoarei până au stricat-o de tot

    Ştiri din Timiș

    Zona Moșnița - Buziaș, fără contract de deszăpezire. Cum se pregătesc autoritățile de iarnă în județ

    Ştiri din Timiș

    Soluția pe care E.ON o propune spitalelor din Timișoara rămase fără căldură și apă caldă

    Sănătate

    VIDEO. Valeriu Gheorghiță: Dacă se menține actualul ritm de vaccinare, până la finalul anului ajungem la peste 70%

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici