STPT îi face de râs pe Facebook pe călătorii frauduloși: Avem întârzieri din cauza lor

De Roxana Deaconescu
48Comentarii
STPT îi face de râs pe Facebook pe călătorii frauduloși: Avem întârzieri din cauza lor
© foto: Facebook/STPT
Reprezentanții Societății de Transport Public Timișoara au decis să-i facă de râs pe călătorii frauduloși care, deși nu au bilet, refuză să coboare din mijlocul de transport în comun și țin linia blocată. Îi filmează și postează imaginile pe Facebook, pentru a le arăta timișorenilor din cauza cui au loc întârzieri pe anumite trasee.

Oficialii STPT au făcut publică o filmare în care se vede cum o femeie refuză să coboare din autobuz, deși nu avea bilet. S-a întâmplat în cursul zilei de luni, pe linia 33B. Angajații societății au solicitat ajutorul polițiștilor locali, care au ajuns în cele din urmă la fața locului și au amendat-o cu 500 de lei pe călătoarea frauduloasă.

„Mijloacele de transport în comun ale Societății de Transport Public Timișoara înregistrează, în fiecare zi, întârzieri generate de călătorii frauduloși identificați fără bilet sau abonament de colegii noștri din cadrul serviciului control bilete și verificare abonamente. În multe cazuri, călătorii refuză să se legitimeze și să prezinte actul de identitate, chiar dacă legea o impune, pentru a li se întocmi proces-verbal de contravenție. Mai mult, aceștia refuză să coboare din mijlocul de transport în comun, ceea ce duce la staționarea în stație până la sosirea echipajelor Poliției Locale Timișoara, după ce au fost înștiințate de colegii noștri. Acest gest al călătorilor frauduloși generează, de fiecare dată, întârzieri nedorite ale mijloacelor de transport în comun, fiind afectați, din păcate, călătorii de bună credință”, transmit reprezentanții STPT.

În cazul prezentat pe pagina de Facebook STPT – RATT, călătoarea a prezentat agenților de control un bilet de călătorie nevalidat. Oficialii societății spun că agenții au rugat-o insistent pe femeie să valideze biletul, dar a refuzat să o facă și nu a vrut să coboare din autobuzul de pe linia 33B oprit în stația Constantin Brâncoveanu până la sosirea polițiștilor locali.

Unde a vrut să ajungă STPT cu povestea? „Mijlocul de transport în comun a staționat 15 minute, în detrimentul călătorilor aflați în autobuz, dar și al celor aflați în stații, din cauza întârzierii provocate”, mai scrie în postarea de pe Facebook.

Femeia care a refuzat să prezinte biletul și să coboare din autobuz a fost amendată cu 500 de lei de Poliția Locală.

STPT nu a prezentat o situație clară privind alte cazuri în care călătorii frauduloși au ținut pe loc mijloacele de transport în comun și au provocat întârzieri.

Reprezentanții societății le transmit călătorilor că agenții de control ai fostei RATT sunt mandatați legal să meargă zilnic pe traseele din Timișoara. Pentru a evita astfel de situații, ei îi roagă pe cei care se deplasează cu mijloacele de transport în comun să își cumpere bilete fie prin aplicația 24Pay, fie să-și încarce portofelul electronic sau să-și procure bilete de la chioșcuri.

Călători frauduloși

Mijloacele de transport în comun ale Societăţii de Transport Public Timişoara înregistrează, în fiecare zi, întârzieri generate de călătorii frauduloşi identificaţi fără bilet sau abonament de colegii noştri din cadrul serviciului control bilete şi verificare abonamente. În multe cazuri, călătorii refuză să se legitimeze şi să prezinte actul de identitate, chiar dacă legea o impune, pentru a li se întocmi proces-verbal de contravenţie. Mai mult, aceştia refuză să coboare din mijlocul de transport în comun, ceea ce duce la staţionarea în staţie până la sosirea echipajelor Poliţiei Locale Timişoara, după ce au fost înştiinţate de colegii noştri. Acest gest al călătorilor frauduloși generează, de fiecare dată, întârzieri nedorite ale mijloacelor de transport în comun, fiind afectaţi, din păcate, călătorii de bună credinţă. În cazul de faţă, călătoarea din înregistrarea din 25.02.2019 a prezentat agenţilor de control un bilet de călătorie nevalidat. Chiar dacă agenţii de control au rugat-o insistent pe aceasta să valideze biletul, călătoarea a refuzat să facă acest lucru, rămânând în autobuzul de pe linia 33 B, oprit în staţia Constantin Brâncoveanu, până la sosirea unui echipaj al Poliţiei Locale Timişoara. În aceste condiţii, mijlocul de transport în comun a staţionat 15 minute, în detrimentul călătorilor aflaţi în autobuz, dar şi al celor aflaţi în staţii, din cauza întârzierii provocate. Călătoarea în cauză a fost sancţionată contravenţional, după sosirea echipajului Poliţiei Locale. Pe acestă cale, le mulţumim călătorilor aflaţi în autobuzul respectiv, aceştia înţelegând demersul colegilor noştri. Menţionăm că angajaţii S.T.P.T. responsabili cu controlul biletelor şi verificarea abonamentelor în mijloacele de transport în comun sunt mandataţi legal să efectueze acţiuni zilnice de control pe mijloacele de transport în comun, conform Hotărârii Consiliului Local 335/31.07.2015 privind modificarea şi completarea Protocolului de acordare a facilităţilor la transportul în comun unor categorii de cetăţeni ai municipiului Timişoara operatorului de transport, aprobat prin H.C.L. al municipiului Timişoara nr. 192/23.11.2012: „Controlul se realizează la nivelul Municipiului Timişoara de către R.A.T. Timişoara (Societatea de Transport Public Timişoara) prin personal autorizat echipat cu uniforme şi echipamente de apărare, cu atribuţii de verificare a titlurilor şi drept de legitimare a călătorilor precum şi asigurarea securităţii şi siguranţei călătorilor în mijloacele de transport, agenţi ai Poliţiei Locale Timişoara, Jandarmeriei şi prin alte organe de control.”Pentru a evita astfel de situaţii, îi rugăm pe călătorii noştri să-şi procure bilete, aceştia având mai multe opţiuni în acest sens: 1.prin intermediul aplicației 24pay (tot ce trebuie să faceți este să scanați codul QR de pe afișele puse în mijloacele de transport în comun și în stații, după care să alegeți titlul de călătorie bilet sau legitimație de o zi);2.prin intermediul opțiunii „portofel electronic” (ce presupune încărcarea unui număr dorit de bilete, pe cardul oferit gratis de S.T.P.T., la punctele de vânzare din bulevardul Dâmboviţa, nr. 67 şi Piaţa 700);3.prin procurarea unui bilet de la orice punct de vânzare S.T.P.T. şi de la agenţii economici de pe raza municipiului care comercializează titluri de călătorie.

Gepostet von STPT – RATT am Dienstag, 26. Februar 2019

Articole pe aceeași temă:

Măsuri pentru șoferii care blochează liniile de tramvai: până la pilonii antiparcare se încearcă cu educarea

Tramvaiele, autobuzele și troleibuzele din Timișoara au întârziat aproape 9 zile în 2018



48Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor

Regulament de plasare a anunturilor