Sondaj: Romanii isi doresc un salariu bun, primit de la un angajator de calitate

De M. Hoster
Reactualizat la:
1Comentariu
Sondaj: Romanii isi doresc un salariu bun, primit de la un angajator de calitate
© TION: Angajatii romani isi doresc un salariu bun, primit de la un angajator de calitate
Sunteţi mulţumit de patronul care vă plăteşte salariul? Există comunicare între acesta şi angajaţi? Un sondaj pe tema relaţiei angajat – angajator arată că două treimi dintre români ar recomanda compania la care lucrează şi altor persoane. Angajatul vrea un salariu bun, dar şi o relaţie bună cu şefii, într-un loc de muncă „onest”.

Românii se declară mulţumiţi de modul în care se comportă angajatorul cu ei, chiar ar prefera un salariu mai mic, dar primit la o companie fair-play. Acestea sunt concluziile unui sondaj pe tema relaţiei dintre angajat şi angajator, realizat de o cunoscută societate de relaţii publice, prezentate la Timisoara Business Days.

Peste trei sferturi dintre români consideră că reputația unei companii este importantă atunci când își caută un loc de muncă, în timp ce 1 din 4 români este de părere că lipsa transparenței în interiorul companiei, dar și lipsa unei viziuni a acesteia cu privire la viitorul ei și al angajaților deteriorează puternic relația dintre angajat și management.

Surprinzător, majoritatea angajaţilor preferă un salariu mai mic, primit de la o companie „curată”. Totuşi, o treime dintre aceştia preferă salariul mai bun, indiferent de unde ar veni banii. 72% dintre angajații care au participat la studiu consideră că reputația companiei este relevantă atunci când își caută un nou loc de muncă. De asemenea, 63% au recomandat compania unde lucrează cunoscuților, în timp ce 25% s-au abținut să recomande cuiva locul de muncă actual.

Un rezultat surprinzător este că majoritatea celor chestionați ar prefera să lucreze pentru o companie care plătește mai puțin decât media pieței, dar ale cărei practici de afaceri sunt apreciate de comunitate și societate, în timp ce doar 36% au declarat că ar vrea să muncească pentru un angajator care plătește mai mult decât media pieței, însă ale cărui practici de afaceri sunt controversate. Angajații români preferă să lucreze pentru companii în care profesionalismul, respectul, egalitatea de șanse și diversitatea, onestitatea și transparența sunt valori de bază.

Doar un sfert dintre angajaţi ar prefera să fie catalogați drept turnători şi să fie buni cetăţeni, anunţând, de exemplu, că firma care le plăteşte salariul face evaziune. Puși în fața unei situații controversate precum suspiciuni de evaziune fiscală referitoare la angajator, cei mai mulți români ar solicita explicații oficiale care să clarifice situația, în timp ce 21% declară că ar începe să-și caute un alt loc de muncă. 16% ar avea curajul să denunțe aceste suspiciuni autorităților statului, iar un procent mai mic, de 5%, și-ar informa colegii de lucru cu privire la acest comportament.

O altă concluzie a studiului este că odată ce un angajat simte că firma unde lucrează nu mai merge bine, imediat îşi caută un alt loc de muncă. În ultimele 6 luni, unu din doi români și-a căutat un loc de muncă sau a fost invitat de un potențial angajator la un interviu. Principalele motive pentru părăsirea actualului loc de muncă sunt: dorința de a realiza venituri mai mari, perspectiva unei evoluții în carieră și reputația proastă a actualului angajator în rândul angajaților. Pe de altă parte, românii ar rămâne la actualul loc de muncă dacă s-ar simți apreciați, în siguranță și în cazul în care compania ar avea o reputație mai bună.

Pe lângă un venit bun şi sigur, românii îşi doresc şi relaţii bune cu şefii, mai precis, să existe o bună comunicare cu acesta. Pentru jumătate dintre cei chestionați, lipsa comunicării oneste cu superiorul direct reprezintă un motiv clar de deteriorare a relației cu angajatorul, motiv chiar mai important decât pachetul salarial, care este considerat un motiv de conflict pentru 48% dintre respondenți. Pe următoarele locuri se află presiunea foarte mare venită din partea superiorilor – 37%, lipsa transparenței în interiorul companiei – 34%, și lipsa unei viziuni a companiei cu privire la viitorul ei și al angajaților.

Sondajul a fost realizat pe un eșantion de câteva mii de persoane, cu vârsta cuprinsă între 18- 55 ani, din mediul urban, majoritatea fiind absolvenți de studii superioare, au precizat reprezentanții societății de relaţii publice.

 



1Comentariu

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor