Se construieste o strategie pentru a atrage turisti in Timis. Chestionar online pentru locuitorii judetului

De Adrian Panduru
11Comentarii
Se construieste o strategie pentru a atrage turisti in Timis. Chestionar online pentru locuitorii judetului
© Tion: Se construieste o strategie pentru a atrage turisti in Timis
A început deja lucrul la strategia turistică a județului Timiș. Strategia le va spune celor care vor să dezvolte turismul în Timiș care sunt domeniile care vor fi dezvoltate pentru a atrage turiști în cel mai vestic județ al țării.

Sunt multe domenii unde Timișul mai are de lucru, de la dezvoltarea turismului balnear până la dezvoltarea infrastructurii. Reprezentanții Asociației pentru Dezvoltarea și Promovarea Turismului în Timiș (APDT) au început, încă de la finalul anului trecut, să lucreze la strategia turistică a celui mai vestic județ al țării. Strategia, care costă 24.834 euro (fonduri din bugetul CJ Timiș) și beneficiază de consultanță din partea celor de la Expert Consulting, va fi gata la finalul lunii octombrie a acestui an. Este vorba despre strategia turistică a județului Timiș în intervalul 2018-2028.

Pentru construirea acestei strategii vor avea loc și dezbateri publice, prima fiind în 30 martie. Vor fi întrebați și locuitorii Timișului despre cum ar dori să fie dezvoltată această strategie și care sunt domeniile unde ar trebui să se pună accentul pentru a atrage turiști în Timiș. Pe site-ul turismtimis.ro va fi disponibil în maxim două zile un chestionar online, care va sta acolo până în luna iulie a acestui an.

„Există păreri care spun că nu ne mai trebuie strategii, că trebuie să facem altceva și să fim mai practici. Am decis că trebuie să avem o strategie sectorială pe județul Timiș. În toamna anului trecut am achiziționat acest serviciu. În 30 martie va fi data primei dezbateri publice. Ne vom racorda la toate documentele posibile de planificare strategică, regională, națională, care există în acest moment”, a spus Delia Barbu, directorul APDT Timiș.

Construcția strategiei a început din 30 septembrie 2017 și s-a analizat până acum tot ce înseamnă infrastructură turistică, stațiuni balneoclimaterice, monumente, situri, tot ce ar putea să ducă la dezvoltarea turismului. S-a analizat tot ce înseamnă infrastructură hotelieră, drumuri, baruri, restaurante, cluburi, elemente care pot să ducă la atractivitate turistică, agenții de turism.

„Va fi un instrument revizuit periodic. Orice strategie presupune obiective care automat se verifică prin instrumente de gen indicatori cheie, care vor măsura în ce măsură strategia este implementată sau dacă trebuie corectate anumite lucruri. În momentul de față avem o cvasideltă în Satchinez, de care, în afară de noi nu șție nimeni. Avem în momentul de față două stațiuni, în condițiile în care stăm pe o pungă de apă minerală. Ceilalți primari care încearcă să facă prin comune diverse aquaparkuri se luptă de ani de zile. Punga de apă minerală merge până în partea maghiară. Populația îmbătrânește, avem niște stațiuni și putem dezvolta niște baze de tratament și aducem turiștii străini. Buziașul nu a apărut peste noapte, are o sută de ani, Calacea este o investiție privată”, a spus Camelia Mocan, consultant.



11Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor