Robu: Incasarile Primariei Timisoara sunt la 50 la suta. Si eu am fost derutat

De B.A.M
Robu: Incasarile Primariei Timisoara sunt la 50 la suta. Si eu am fost derutat
Primarul Nicolae Robu a declarat, la finele acestei săptămâni, că încasările Primăriei Timişoara sunt la jumătate din total, însă, situaţia este mai bună decât în anii anteriori. El a precizat că, pentru a optimiza această activitate, a decis desfiinţarea Biroului Urmărire Venituri din Valorificarea Patrimoniului şi trecerea acestuia din subordinea Direcţiei Economice, la Direcţia Fiscală.

Robu a afirmat că pe vremea când nu era primar, ştia că încasările primăriei se situează undeva în jurul procentului de 97-98 la sută, timişorenii fiind buni contribuabili. Odată ajuns la conducerea Primăriei Timişoara, Robu susţine că a descoperit că, de fapt, încasările primăriei abia depăşesc jumătate din total.

„Încasările de impozite sunt mai bune decât în 2012, nu extraordinare, dar mai bune. La persoane fizice, încasările sunt mai bune. La persoane juridice, sunt şi poziţii unde încasările sunt mai slabe. Şi nu este nicio surpriză, ştim foarte bine că o mulţime de societăţi au intrat în insolvenţă, unele în faliment şi, drept urmare, nu ne surprinde că sunt şi anumite scăderi ale încasărilor. Încasările sunt undeva în jurul cifrei de 50 la sută, faţă de tot ce ar trebui să avem încasat. Şi eu am fost un pic derutat. Ştiam că mereu se vorbeşte de procente foarte mari. De multe ori, 97 la sută din încasări s-au realizat în Timişoara”, a afirmat Robu.

El a declarat că a încercat să se lămurească cum de sunt aşa diferenţe mari şi a primit explicaţia că, în ultimii ani, primăria se lăuda cu încasări mari, însă nu faţă de total, ci faţă de cât era estimat.

„Şi am fost contrariat când am primit o situaţie pe care am cerut-o după un cap de tabel pe care l-am gândit eu. Şi l-am întrebat pe domnul director Bodo (Adrian Bodo, directorul Direcţiei Fiscale – n.r.) cum se explică faptul că, până la urmă, rata de încasare este aşa de redusă faţă de ceea ce ştiam eu, pe când nu eram primar. Şi dânsul mi-a spus că nu e aşa, e chiar mai bine decât altădată, când se vorbea de 97 la sută. Mi-a spus că dacă privim lucrurile prin aceleaşi formule care dădeau cândva 97 la sută, noi avem acum 104 la sută. Despre ce era vorba? Ceea ce se prezenta, şi mi-a spus că asta este o practică în toată ţara, era raportul între cât s-a estimat că se va încasa şi cât s-a încasat. Şi atunci se făceau la început de an estimări, vom încasa 100 de lei, zic la întâmplare, se încasau 97 de lei şi atunci se prezenta: rata de încasare e de 97 la sută. Eu venind şi ca neeconomist, cu o altă abordare, şi am cerut o altă raportare, care a pus în evidenţă realitatea. Deci în momentul în care iei în considerare toate datoriile vechi, dintotdeauna, cu accesoriile lor – majorări, penalităţi – şi debitele curente pe care contribuabilii le au, ajungi la încasări de doar 50 şi ceva la sută. O să vă dau cifrele concrete”, a mai spus Robu.

Tocmai pentru a eficientiza acest domeniu, el a decis desfiinţarea Biroului de Urmărire Venituri din Valorificarea Patrimoniului, care, în accepţiunea sa, era ineficient, şi reînfiinţarea acestuia în subordinea Direcţiei Fiscale. De altfel, Robu nu a ascuns în ultima perioadă nemulţumirea pe care o are vizavi de Direcţia Economică, el cerând, la un moment dat, chiar demisia directorului acestei direcţii. Până la urmă, directorul a scăpat doar cu un „cartonaş galben”.

„Nimeni nu a primit prime în Primăria Timișoara de când sunt eu primar. Legea prevede ca persoane care administrează creanțe, să poată primi un supliment salarial pe baza specificului muncii. Dar nefiind reglementată performanța obținută, ci doar că lucrează cu creanțe, se ajunge la anomalii. Tocmai pentru că sunt nemulțumit de cum lucrează acest birou, l-am desfiinţat. Şi am creat o structură de urmărire a veniturilor în Direcţia Fiscală. Acum suntem în curs de aşezare a lucrurilor, au fost deja elaborate procedurile interne, am dat dispoziţii ale primarului în acest sens, pentru a începe să urmărim încasarea veniturilor prin Direcţia Fiscală. Până acum, Direcţia Fiscală se ocupa doar de încasarea de taxe şi impozite pe clădiri, pe terenuri şi amenzi. Biroul era în structura Direcţiei Economice. L-am desfiinţat şi acum lucrurile vor merge mai bine. Nu mai sunt aceeaşi oameni. Unii au fost redistribuiţi, doi mi se pare că au plecat în noua structură. De la 1 februarie, cel târziu 1 martie, trebuie să funcţioneze noua structură. E o treabă foarte complicată, pentru că toate contractele, toate facturile trebuie transferate în copie de la Direcţia Economică, către Direcţia Fiscală. Direcţia Fiscală trebuie să îşi creeze o nouă bază de date”, a concluzionat Robu.

 



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !