Robu explica din concediu de ce nu considera o prioritate achizitia de tramvaie noi in Timisoara

De B.A.M
63Comentarii
Robu explica din concediu de ce nu considera o prioritate achizitia de tramvaie noi
Robu explica din concediu de ce nu considera o prioritate achizitia de tramvaie noi
Primarul Timişoarei, Nicolae Robu, aflat pe „superba plajă a superbei staţiuni Mamaia”, a postat un nou mesaj pe Facebook în care explică timişorenilor de ce achiziţia de tramvaie noi „nu poate fi o prioritate pentru Timişoara”. Mesajul primarului vine după ce foarte mulţi timişoreni s-au plâns în această vară de condiţiile inumane din tramvaiele Timişoarei.

Robu a ţinut să răspundă pe Facebook unui grup de „utilizatori ai tramvaiului” care i-au trimis o scrisoare deschisă în care cereau achiziţia de tramvaie noi în Timişoara, după ce în această vară a devenit evident că o călătorie cu tramvaiul în municipiu este un calvar, mijloacele de transport în comun fiind atât de vechi încât nu pot asigura un minim confort.

„Da, din păcate, timişorenii utilizatori ai tramvaiului trebuie să suporte condiţiile cumplite pe care le-aţi descris dv. De ce? a. Pentru că şi dacă aş fi declanşat procesul de achiziţie de tramvaie în prima zi de mandat, până la ora actuală nu am fi putut avea niciun tramvai nou! La Cluj – dacă tot vă place să elogiaţi Clujul, din motive strident de evidente – licitaţia de achiziţie a 12 tramvaie a fost lansată când dl. Emil Boc era prim-ministru, iar în prezent Clujul are abia 2 tramvaie noi – aratoase, e drept, dar… departe de ce mi-aş dori eu pentru Timişoara. b. Pentru că, o spun cu toată sinceritatea, achiziţia de tramvaie noi nu poate fi o prioritate pentru Timişoara, încă. Şi asta nu pentru că nu mi-ar placea mie să fie, ci pentru că pur şi simplu nu poate fi. Un tramvai nou costă minimum minimorum 1,5 milioane euro (dar mai degrabă 2 milioane). În Timişoara avem la un moment dat pe traseu circa 60 tramvaie. O înnoire cât de cât serioasă ar necesita măcar 30 tramvaie noi. 30 tramvaie noi costă 45 – 60 milioane euro. Costul creditului aferent – pentru că, evident, nu dispunem de aceşti bani – ar ridica totalul costurilor la 90-120 milioane euro, ceea ce doar un iresponsabil ar putea asuma”, a scris Robu pe Facebook.

Soluţia sa? Reabilitarea a 20 de tramvaie vechi şi, ulterior, achiziţia a 30-40 de tramvaie noi din fonduri europene nerambursabile.

„Care este proiectul Robu privitor la tramvaie: a. Reabilitarea radicală a 20 de tramvaie vechi,
astfel încât acestea să devina ca noi, având totul nou, conceptual şi fizic, în afară de partea de metal greu (şasiu-boghiuri), care se pretează la recondiţionare, fiind cea mai scumpă şi având durata de viaţă 100 de ani. Costul estimat al unei asemenea reabilitări este de circa 300 mii euro, costul exact rezultând prin licitaţie. Caietul de sarcini tocmai s-a finalizat, urmează publicarea sa pe SEAP.
b. Achiziţia cu fonduri europene nerambursabile a circa 30-40 tramvaie noi, printr-un proiect pe exerciţiul programatic 2014-2020 (conform informaţiilor de care dispunem acum, se vor putea achiziţiona tramvaie doar în cadrul unor proiecte complexe de reabilitare / extindere linii, în funcţie de nr de km de linii reabilitate / create)”, a mai spus Robu.

El a explicat şi de ce a reorientat un credit luat de administraţia Ciuhandu de la Banca Mondială, destinat achiziţiei de tramvaie noi, către alte proiecte.

„De ce am reorientat creditul perfectat de dl Ciuhandu cu Banca Mondială-IFC: În proiectul Robu pentru Timişoara – proiect cu care am câştigat alegerile obţinând peste 55 mii de voturi, sensibil mai multe decât USL, apropo se discuţia cine pentru cine a fost locomotivă -, prioritate absolută o are realizarea / lărgirea de subpasaje, reabilitarea / lărgirea de carosabile şi trotuare, managementul inteligent al traficului, reabilitarea centrului istoric, retehnologizarea COLTERM, etc. Şi asta, pe cât posibil, cu fonduri europene nerambursabile. Toate aceste proiecte trebuie susţinute financiar în 2013-2014 cu multe zeci de milioane de euro avansate ca ele să poată fi implementate, iar abia apoi banii vor putea fi rambursaţi, prin 2015. Ei, ca să pot asigura aceste zeci de milioane de euro, am reorientat creditul de 25 milioane euro de la achiziţia de tramvaie la susţinerea proiectelor europene şi l-am suplimentat la 35 milioane euro. În lipsa acestei decizii, Primăria Timişoara ar fi ajuns ca celelalte titulare de proiecte din România şi ca România în ansamblul ei, cu multe proiecte câştigate şi contractate şi cu sub 10% implementate. Rata mică se absorbţie a fondurilor europene de către România are drept cauză tocmai incapacitatea de susţinere financiară prealabilă a proiectelor astfel încât ele să poată fi implementate în condiţiile şi termenele asumate”, mai scrie Robu.

La finalul postării, acesta transmite respectele sale şi urările de bine călătorilor timişoreni „de pe superba plajă a superbei staţiuni Mamaia”.

Timisoara s-a transformat in cuptor: ambulantele au intervenit pentru a-i ajuta pe cei cazuti in strada

 

 



63Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor

Regulament de plasare a anunturilor