Reguli noi pentru cluburile si barurile din Timisoara dupa incendiul din Colectiv. S-a votat regulamentul

De Roxana Deaconescu
Reactualizat la:
6Comentarii
Reguli noi pentru cluburile si barurile din Timisoara dupa incendiul din Colectiv. S-a votat regulamentul
© TION: Reguli noi pentru cluburile si barurile din Timisoara dupa incendiul din Colectiv. S-a votat regulamentul
Obligatoriu se revine la rame din lemn la ferestrele barurilor și cluburilor care funcționează în clădiri istorice. Patronii trebuie să-și angajeze oameni de pază, să obțină avizul ISU și să reînnoiască acordul de funcționare de la primărie în fiecare an. Toate acestea, dar și multe altele au fost prevăzute în Regulamentul privind condițiile de desfășurare a activităților comerciale și de prestări servicii în Timișoara, gândit de funcționarii Primăriei Timișoara după tragedia din clubul Colectiv și aprobat deja de consilierii locali.

Cei care desfășoară activități comerciale și de prestări servicii în Timișoara trebuie să respecte câteva reguli stricte. În caz contrar, riscă amenzi de până la 2.500 de lei și pot rămâne și fără acordul de funcționare care se obține de la primărie. Până acum, acesta era acordat doar în baza legilor naționale, însă de acum avem un regulament special care reglementează funcționarea acestor societăți.

Vorbim despre societățile care au activități de alimentație publică, comerț cu amănuntul, comerț cu ridicata/ de gros sau activități de prestări servicii. Regulamentul a fost aprobat exact așa cum a fost propus, însă cu un amendament adăugat de consilierul PNL Simion Moșiu.

„Să fie vitrine de lemn cu sticlă sau termopan la clădirile istorice. Este foarte important ca la Timișoara să se revină la vitrinele de lemn. Am trecut la dispoziții generale pentru a nu se putea interpreta. Cine nu îndeplinește condițiile, nu primește acordul de funcționare. Am considerat că trebuie plecat de la un moment zero în Timișoara, mai ales la clădirile istorice, să intrăm și noi în rând cu lumea civilizată. Mai mult de jumătate din vitrinele din Piața Victoriei sunt cu termopane. Pentru un om care face profit câteva mii de euro pe lună nu este o tragedie să-și pună vitrine de lemn”, ne-a declarat Moșiu.

Acordul pentru desfășurarea exercițiilor comerciale care se obține obligatoriu de la primărie se vizează în mod obligatoriu până în data de 28 februarie a fiecărui an, pentru anul în curs. Neavizarea coincide cu lipsa acestuia și se sancționează, fiind prevăzută și o taxă de viză. Amenzile sunt între 500 și 2.000 de lei.

Unitățile care au nevoie de acorduri, avize sau autorizări speciale (n.r. cum ar fi avizul de la ISU) sunt obligate să facă dovada acestora atunci când cer aviz de la primărie.

„Acordul poate fi suspendat sau anulat oricând nu se respectă tipul de activitate autorizată, orarul de funcționare, suprafața aprobată, normele de curățenie și igienă, normele de conviețuire socială, ordine sau liniște publică, cerințele și criteriile care au stat la baza eliberării autorizației de la primărie sau numărul maxim de locuri declarat. Dacă comerciantul primește cel puțin două sancțiuni pentru aceeași faptă, în decurs de un an, primăria poate suspenda activitatea localului vreme de 30 de zile. Anularea acordului se poate face și dacă sunt aplicate minimum trei sancțiuni pentru aceeași faptă, în decurs de un an”, se arată în noul regulament.

Primăria poate reduce și orarul de funcționare, în cazul în care un comerciant este sancționat de două ori pentru că nu a închis localul la timp.

În zonele istorice este interzisă desfășurarea de activități comerciale care produc zgomot, noxe și miros. În cazul în care se constată de către organele abilitate astfel de încălcări, primăria poate refuza emiterea acordului, poate dispune suspendarea sau anularea acestuia. Mai este prevăzută și obligativitatea de a antifona corespunzător spațiul…

Proprietarii spațiilor închiriate sunt obligați să repare, să zugrăvească și să întrețină fațada clădirii, iar operatorii economici au obligația să asigure igienizarea sau… deszăpezirea și libera circulație în zona aferentă punctului de lucru.

„Este interzisă comercializarea, depozitarea, fabricarea, distribuția, deținerea, oferirea, transmiterea, achiziționarea, producerea, intermedierea și utilizarea plantelor, stupefiantelor și preparatelor stupefiante, halucinogene, euforice și psihotrope de orice fel, oricăror derivați, compuși sau amestecuri euforice și psihotrope care aduc atingere sau pun în pericol viața și sănătatea populației, indiferent de procentul în care se regăsește substanța activă, de starea fizică în care se află, de modul de divizare…”, mai scrie în regulament.

Mai mult decât atât, patronii de baruri sau cluburi sunt obligați să își angajeze oameni de pază, riscând ca, în cazul unor scandaluri, să rămână fără acordul de funcționare, să se trezească cu orarul redus sau cu activitatea suspendată.

„Unitățile care desfășoară activități de alimentație publică sunt obligate să asigure liniștea și ordinea publică prin personal specializat angajat sau prin contractarea de servicii specializate de pază și protecție, în măsură să intervină pentru rezolvarea situațiilor de tulburare a liniștii publice de către clienții localului, atât în interiorul, cât și în exteriorul acestuia”, se arată în document.

Cei care rezervă tot localul peste orarul aprobat de funcționare trebuie să afișeze anunțul „REZERVAT”, lângă orar, cu precizarea perioadei rezervate. Patronii trebuie să meargă la primărie și să depună o notificare, cu cel puțin 48 de ore înainte ca evenimentul să aibă loc.

Printre documentele necesare pentru eliberarea acordului a fost introdusă și Autorizația privind securitatea la incendiu (n.r. care se obține de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență Banat) pentru categoriile de construcții și amenajările care intră în HC nr. 1739/6.12.2006 sau documentul justificativ (negativ) prin care operatorul economic NU este obligat să obțină autorizația privind securitatea la incendiu.

Sunt reguli speciale și pentru spălătoriile auto, pentru service-urile care schimbă roți, echilibrează roți sau au centre de diagnoză pentru mașini, precum și pentru cei care desfășoară activități de comerț cu ridicata/ de gros sau pentru cei care desfășoară activități de comerț cu amănuntul, cash and carry și de prestări servicii, altele decât cele de întreținere și repararea autovehiculelor.

De controale și de amenzi se vor ocupa polițiștii locali. Astfel, riscă amenzi între 500 și 2.000 de lei cei care produc prejudicii persoanelor care locuiesc în imediata vecinătate a localului, prin activitatea propriu-zisă sau aprovizionare; amenzi între 1.000 și 2.500 de lei cei care intră cu mașinile în zonele pietonale fără să aibă aviz de la Comisia de Circulație din cadrul primăriei; amenzi între 200 și 400 de lei cei care nu au afișat Acordul pentru desfășurarea exercițiilor comerciale eliberat de primărie, vizat la zi; amenzi între 1.000 și 2.500 de lei cei care nu respectă suprafața aprobată din Acord, ei urmând să aibă și Acordul suspendat sau anulat. Aceleași amenzi se dau și celor care nu respectă normele de conviețuire socială, ordinea și liniștea publică, la fel, cu posibilitatea suspendării sau anulării acordului de funcționare.

Mai sunt prevăzute amenzi între 1.000 și 2.500 de lei pentru cei care nu respectă orarul de funcționare, dacă au localul închiriat și nu afișează afișul „Rezervat” lângă orar, dar și amenzi între 500 și 2.000 de lei pentru cei care nu au Acordul de la primărie vizat pe anul în curs.

Găsiți regulamentul aprobat în Consiliul Local Timișoara atașat acestui material, cu precizarea că amendamentul propus de Simion Moșiu nu a fost prevăzut în documentul inițial!



6Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor