Prin acest protocol se modifică coordonarea intervențiilor și se elimină avizul de la nivel naţional necesar pentru ca inspectoratele de urgenţă dintr-un judeţ să poată interveni pe raza unui judeţ vecin. Practic, va fi o conducere unitară a acțiunilor, spre exemplu dacă există un accident pe autostradă atunci decizia intervenției se va lua la nivel local, nu mai este nevoie de aviz de la București. Reprezentanţii inspectoratelor de urgenţă din Arad, Timiş, Hunedoara, cei de la Poliţia Autostrăzi, Poliţia Timiş şi reprezentanţii drumurilor naţionale s-au întâlnit pentru a pune la cale detaliile legate de acest protocol.
„Vorbim despre o conducere unitară a acţiunilor, având în vedere că sunt mai multe structuri implicate, dacă luăm fiecare structură în parte, fiecare ştie să îşi execute atribuţiile în mod foarte bun, dat vorbim de o comandă unitară şi acţiune integrată pe ceea ce înseamnă un accident colectiv, dacă ne referim la autostradă. În urma modificărilor legislative se impun diferenţieri între comandantul acţiunii – persoana din cadrul MAI care coordonează operaţional toate structurile care intervin în situaţia producerii unei situaţii de urgenţă. Era o coodonare, dar strict pe partea de căutare-salvare, unde eram noi cu pompierii. Fiecare structură avea comandantul ei. Acum s-a diferenţiat. Avem comandanţii intervenţiei, pe fiecare tip de acţiune va fi un comandant care se va ocupa de descarcerare, va fi un comandat dacă vorbim de partea de prim-ajutor şi la poliţie va fi un comandant al intervenţiei, care va dispune măsurile specifice, iar operaţional vor fi coordonaţi de o singură persoană”, a spus Lucian Mihoc, şeful Inspectoratului pentru Situații de Urgență Banat.
Citiți principiile noastre de moderare aici!