Primaria Timisoara decide interzicerea ridicarii masinilor din parcarile unor magazine

De B.A.M
Reactualizat la:
27Comentarii
Primaria Timisoara decide interzicerea ridicarii masinilor din parcarile unor magazine
© TION - Nicolae Robu
După ce au primit numeroase plângeri de la unii timişoreni care s-au trezit fără maşina pe care au lăsat-o în parcările unor magazine sau supermarketuri din municipiu, reprezentanţii Primăriei Timişoara au întocmit un proiect de hotărâre prin care se interzice magazinelor să mai încheie contracte cu firme de tractări. Primarul Robu susţine că magazinele şi supermarketurile vor putea decide dacă lasă parcarea deschisă pentru toată lumea sau instituie un sistem de bariere. Nu toţi consilierii locali cred că hotărârea este legală. Edilul şef spune că vrea să dea un semnal că doreşte rezolvarea acestei probleme. 

Robu a declarat că odată aprobat acest proiect de către Consiliul Local Timişoara, agenţii comerciali care au încheiat contracte cu Îngerii Galbeni vor trebui să le rezilieze.

„Problema ridicării maşinilor pe raza municipiului Timişoara a fost dezbătută şi în ultima şedinţă a Consiliului Local Timişoara, date fiind plângerile numeroase ale cetăţenilor faţă de atitudinea firmei Îngerii Galbeni. Noi vrem să ducem lucrurile într-o bună rânduială şi asta înseamnă următorul lucru: agenţii comerciali care au încheiat contracte cu Îngerii Galbeni nu vor mai avea voie să funcţioneze cu parcările în modul cum funcţionează acum. Când au primit autorizaţie de funcţionare, agenţii comerciali s-au obligat să pună la dispoziţia cetăţenilor un număr de locuri de parcare. Acele parcări sunt publice. Ele pot fi accesate fie liber, fie printr-un sistem cu barieră. În ambele cazuri, însă, agenţii comerciali nu pot să recurgă la ridicarea maşinilor şi, prin urmare, la serviciile unor firme precum Îngerii Galbeni. Ridicarea maşinilor e permisă doar atunci când staţionează în locuri unde creează probleme. De exemplu pe liniile de tramvai. În sistemul TimPark am eliminat din start posibilitatea ridicării maşinilor, existentă în vechiul sistem”, a spus Robu.

El a precizat că în cazul în care reprezentanţii acestor supermaketuri sesizează faptul că parcarea lor este folosită şi de şoferi care nu le sunt clienţi sau că unii şoferi au parcat pe locurile rezervate persoanelor cu handicap, aceştia se pot adresa SDM sau Poliţiei Locale, singurii care pot dispune ridicarea autoturismelor în culpă.

Pe de altă parte, Robu îi acuză pe unii agenţi economici că fac reclamă mascată, permiţând firmei de tractări să îşi lase maşinile în parcările lor. Primarul spune că le va cere acestora să plătească taxe pentru reclamă pe domeniul public.

„Vreau să îi atenţionez pe cei care au făcut mici înţelegeri cu firma Îngerii Galbeni pentru a face reclamă mascată prin permiterea staţionării unor maşini inscripţionate cu numele firmei pe domeniul lor, că vor trebui să plătească taxe pentru acest lucru. Respectăm dreptul de a găzdui reclame, dar trebuie să plătească. Retroactiv nu putem acţiona, din păcate. Dar, începând de acum vom percepe taxele respective”, a mai spus Robu.

Proiectul la care face referire primarul Timişoarei va fi dezbătut în şedinţa Consiliului Local Timişoara, care va avea loc marţi după-amiază.

UPDATE: Nu toţi consilierii locali cred că noul HCL este legal. Robu: „Este un teren pe care nu îl stăpânim în totalitate, dar e un semnal clar că vrem să rezolvăm această problemă”

Proiectul prin care se interzice intervenţia Îngerilor Galbeni în parcările private ale unor magazine a născut lungi dezbateri în Consiliul Local Timişoara, unii consilieri fiind de părere că se încalcă legislaţia în vigoare.

Mai exact, pentru a putea impune acest lucru, oficialii Primăriei Timişoara au susţinut că atunci când solicită autorizaţia de funcţionare, supermarketurile se obligă să realizeze locuri de parcare pentru clienţi, ceea ce înseamnă, în opinia lor, că automat acestea sunt pe domeniul public.

Pe de altă parte, Primăria Timişoara a delegat serviciul de ridicare a maşinilor de pe domeniul public către ADP. În opinia juriştilor acestei instituţii, punct de vedere susţinut şi de primarul Nicolae Robu, asta înseamnă că agenţii economici care constată încălcări flagrante ale regulilor de parcare pot apela la ADP pentru ridicarea maşinilor.

Robu a precizat că, pentru a nu îngrădi dreptul agenţilor economici de a încheia contracte cu ce firmă de tractări doresc, primăria va fi singura care va autoriza cine va oferi aceste servicii pe domeniul municipiului Timişoara.

Întrebat de consilierul local Flavius Boncea dacă în acest moment există o procedură de autorizare a firmelor de tractări, Robu a răspuns: „Există o procedură. Nu pot să v-o spun acum”.

Cu toate asigurările date de conducerea Primăriei Timişoara şi chiar de unii consilieri locali ai puterii, unii membri ai Consiliului Local tot nu au fost convinşi că acest proiect respectă legislaţia în vigoare.

„E clar că ce se întâmpla acolo era un abuz. Faptul că au găsit acest sistem şi a fost aplicat în stilul nostru neaoş este o altă poveste sau poate chiar asta e povestea. Ne hazardăm să dăm nişte reguli şi să oprim un gen de abuz, făcând un pic un alt abuz. Cred că articolul 1 şi 2 sunt suficiente, de acolo încep nişte lucruri interpretabile din punct de vedere juridic. Din păcate, cei de la Protecţia Consumatorului nu s-au implicat acolo. Pentru că ei puteau spune dacă ceea ce se întâmpla acolo e conform legii. Şoferii nu erau avertizaţi înainte de a parca, era un afiş pus undeva, cu litere mici. Să vedem ce zice Legea protecţiei consumatorilor şi să nu intrăm pe domeniul privat cu nişte elemente de administraţie care nu îşi au locul. Susţin iniţiativa, ca nevoie de reglementare. Dar trebuie să găsim o metodă neatacabilă în justiţie”, a afirmat consilierul local Adrian Orza (PNŢCD).

De altfel, prin proiectul propus nu se interzice niciunde ca tocmai Îngerii Galbeni să obţină autorizaţie de la Primăria Timişoara şi să continue activitatea de ridicare a maşinilor din parcările unor magazine şi supermarketuri.

De aceea, consilierul local Alfred Simonis, cel care a şi cerut oprirea ridicării maşinilor de către Îngerii Galbeni, a afirmat că doreşte să fie informat Consiliul Local Timişoara de fiecare dată când o firmă primeşte avizele necesare.

Până la urmă, inclusiv primarul Nicolae Robu a recunoscut că proiectul are unele lacune, dar măcar transmite un mesaj.

„Este un teren pe care nu îl stăpânim în totalitate, dar e un semnal clar că vrem să rezolvăm această problemă”, a concluzionat Robu, înainte să fie votat proiectul.

La vot, proiectul a fost aprobat cu 21 de voturi „pentru”.

UPDATE 2: Robu spune că noua regulă se va aplica şi la mall, unde nu se vor mai bloca maşinile

Primarul Nicolae Robu a declarat că proiectul aprobat în plen interzice şi blocarea roţilor în parcările private ale agenţilor economici. Întrebat de jurnalişti dacă această nouă regulă se va aplica şi la mall, unde există nişte reguli de parcare, iar “pedeapsa” pentru cei care le încalcă este blocarea roţilor şi o amendă de 100 de lei, Robu a răspuns afirmativ.

“Da, nici la mall nu se vor mai putea bloca roţile”, a spus Robu.

 



27Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor