Opt sfaturi pentru a va imbunatati digestia

De Lavinia Ceuta
Reactualizat la:
1Comentariu
Opt sfaturi pentru a va imbunatati digestia
Nu mâncați dacă nu sunteți complet treaz, niciodată digestia nu va funcționa atunci când încă sunteți adormit. De la trezire, dimineață, până la micul dejun, ar fi bine să treacă cel puțin o oră, dacă nu chiar două. Părerile despre sport, la prima oră a dimineții, sunt împărțite, însă, de faceți parte din grupa celor ce practică sportul la trezire, amintiți-vă și de hrană, evident să fie după sport.

Niciodată nu faceți greșeala de a vă începe ziua cu un stimulent (cafea, ceai negru, verde sau țigări!), deoarce ”stresul” vă poate opri digestia. La micul dejun se consumă doar fructe, semințe, iaurt și cereale integrale, adică este cel mai bun moment din zi pentru hidrați de carbon sănătoși și integrali!

Consumați fructele întotdeauna pe stomacul gol, regulă de bază în nutriția conștientă! Niciodată nu le amestecăm cu mâncarea procesată termic, niciodată nu consumăm fructe sau sucuri din fructe după masă. Blocați digestia și, în timp, starea digestiei noastre poate avea de suferit.

Nu beți apă în timpul mesei sau după masă!

Dacă vă este sete în timpul mesei înseamnă că hidratarea voastră este slabă, aveți trebuință de mult mai multă apă decât obișnuiți să consumați până acum. Obișnuința apei la masă poate fi schimbată cu un ceai cald din plante, neîndulcit.

Niciodată nu terminăm masa cu desert!

”Dulcele” va bloca întotdeauna digestia, îngreunând eliminarea hranei din stomac spre intestine, împiedicând buna digestie a hranei de la nivelul stomacului. Masa de dulce este separată sau este la început, așa cum se obișnuiește în tradiția ayurvedică.

Proteinele animale nu se combină niciodată între ele, adică să nu avem la aceeași masă carne, brânză sau ouă. Ele se consumă întotdeauna separat, iar ca și combinații ale lor, doar cu legume, crude sau pregătite termic. Timpul de staționare în stomac este de cel puțin 3 ore, timp în care este bine să nu mai consumăm nimic altceva.

Evitați hidrații de carbon rafinați, sunt mari dușmani ai unei bune digestii. Alegeți mereu pâinea integrală, pastele integrale, iar digestia va căpăta o altă funcționare, în scurt timp.

Consumați hrană alcalină în detrimentul celei acide, aceasta vă va aduce mari îmbunătățiri la nivelul întregului aspect de sănătate. Hrana acidă cuprinde tot ce este procesat termic sau industrial, adică este îndepărtat de forma moleculară inițială, din natură. Alegeți în dieta de zi cu zi 2 mese din fructe, 3 din legume și una din nuci și semințe. Beți foartă multă apă și ceaiuri din plante medicinale, iar mesele gătite să nu mai fie o obișnuință, zi de zi.

Ajutați-vă de plantele medicinale din natură, ele sunt lăsate pe pământ pentru noi, ca remedii întru sănătate și stare de bine!

Mereu alegeri conștiente în alimentația voastră, spre o bună stare și bucurie de viață!



1Comentariu

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor