Olandezul zburator a acostat la Timisoara, de la Belgrad

De S.P.D.
Olandezul zburator a acostat la Timisoara, de la Belgrad
© TION: Olandezul zburator a acostat la Timisoara, de la Belgrad
Melomanii au votat cu Olandezul zburător, duminică seara, când sala Operei Naționale Române din Timișoara a fost arhiplină, la un eveniment excepțional: Olandezul zburător, spectacol al Operei Național din Belgrad. Festivalul Internațional Timișoara Muzicală continuă miercuri, cu opera Adriana Lecouvreur.

Orchestră, cor, soliști și dirijor: în total 180 de artiști au venit, cu patru autocare și două tiruri de decoruri, de la Belgrad la Timișoara, pentru unul dintre cele mai importante evenimente ale Festivalului Operei. Practic, Opera Națională din capitala Serbiei s-a mutat pentru o seară la Timișoara, cu ”Olandezul zburător”, opera pentru care Richard Wagner a compus muzica, a scris libretul (inspirat din romanul satiric al lui Heinrich Heine, ”Din memoriile domnului Schnabelewopski”) și pe care a și dirijat-o în premieră absolută la Dresda, în 2 ianuarie 1843.

La Timișoara, orchestra Operei belgrădene a fost dirijată de Ana Zorana Brajović. Decorul sugestiv, în stare să le inducă senzația de tangaj celor care s-au lăsat purtați de muzică pe corabia nefericitului rătăcitor, atmosfera încărcată de mister, nuanțele de tablou flamand, viziunea regizorului Dejan Miladinović și dramatismul muzicii lui Wagner au pus în valoare vocile impresionante ale distribuției: Miodrag D. Jovanović (Olandezul), Ana Rupčić Petrović (Senta), Dejan Maksimović (Erik), Nenad Jakovljević (Daland), Dubravka Filipović (Mary), Danilo Stošić (Cârmaciul).

Următorul eveniment în Festivalul Timișoara Muzicală le prilejuiește melomanilor (re)întâlnirea cu Adriana Lecouvreur, o operă destul de rar jucată pe scena din urbe. Dirijată de David Crescenzi, opera lui Francesco Cilea va avea, miercuri, 5 noiembrie 2014, de la ora 18, trei soliști invitați în rolurile principale: soprana Carmen Gurban din Cluj Napoca (Adriana Lecouvreur), tenorul Călin Brătescu din București (Maurizio, Conte de Saxa) și mezzosoprana Mirouslava Yordanova din Bulgaria (Prințesa de Bouillon). Un asasinat care a inspirat o capodoperă. Panouri sceografice experimentale, tehnologii revoluţionare, un sistem de lumini nou, identic cu al marilor scene din Europa.

Peste 1000 m de materiale naturale aduse din Siria, mobilă din piaţa de antichităţi de la Milano, mătase, tafta, blănuri, pantofi şi chiar 100 de peruci comandate în Italia a utilizat regizorul italian Mario de Carlo pentru a înfățișa sfârșitul vieții marii tragediene şi cântăreţe franceze Adriana Lecouvreur (1692-1730), care în opera lui Cilea este ucisă de otrava picurată pe un bucheţel de violete de rivala sa. Atelierele Operei Naționale Române din Timișoara au lucrat 50 de zile la foc continuu pentru a realiza cele 130 de costume din spectacol, utilizând 1200 m de material, 1500 m de furnituri şi tul, 100 m de accesorii, broderii, pietre şi paiete.

Cea de-a XXXIX-a ediție a Festivalului Timișoara Muzicală se desfășoară până în 16 noiembrie 2014 și aduce pe scena Operei soliști renumiți, de pe trei continente.

foto (c) fotosen.ro



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !