Noul ministru al Transporturilor: „Până la final de an va trebui să luăm o decizie foarte clară pe Lugoj-Deva, lotul 3”

De Adrian Panduru
15Comentarii
Noul ministru al Transporturilor: „Până la final de an va trebui să luăm o decizie foarte clară pe Lugoj-Deva, lotul 3”
© foto: Pro Infrastructura
Noul ministru al Transporturilor din Guvernul Orban, Lucian Bode, a spus că va da în trafic toate loturile de autostradă finalizate și recepționate. A făcut referire și la „lotul muzeu” de pe autostrada Lugoj-Deva (lot 3), unde cei 21 de kilometri stau nefolosiți, după ce s-a amânat recepția (care trebuia realizată în luna august) din cauza unor deficiențe de construcție, conform reprezentanților Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

„Istoria recentă” a lotului 3 al autostrăzii Lugoj-Deva începe în luna august a acestui an, când trebuia dat în trafic, „la pachet” cu lotul 4. Tronsonul de autostradă de la Ilia la Deva (lot 4) a fost dat în trafic, în luna august, după recepție, lotul 3 (de la Ilia la Holdea) rămânând un lot „muzeu”, nefiind dat în trafic și nerecepționat deoarece reprezentanții CNAIR și ai Ministerului Transporturilor, prin vocea fostului ministru Răzvan Cuc, au spus că au descoperit neconformități (de la fisuri în asfalt până la „lipsă capace canal” și altele). Ministrul Transporturilor de la acea vreme, Răzvan Cuc, a spus că a rupt contractul cu constructorul acestui lot, a realizat o expertiză, iar concluziile preliminare „spun” că lotul poate fi dat în trafic doar cu limitări de până la 50 de kilometri pe oră în unele locuri și restricții drastice de tonaj. O decizie care a rămas în suspensie până la concluziile finale ale expertizei.

Noul ministru al Transporturilor, Lucian Bode, a spus că va da în trafic loturile finalizate și recepționate. Lotul „muzeu” nu este recepționat încă…

„Eu vă promit că vom da în trafic toate tronsoanele de autostradă finalizate şi recepţionate, aşa cum scrie în contract. Până la final de an va trebui să luăm o decizie foarte clară pe Lugoj-Deva, lotul 3. Acolo se face o expertiză. S-a finalizat expertiza pe partea de drum, se continuă expertiza pe partea de poduri, este în execuţie un contract încheiat, înţeleg, şi în derulare ca în 14 zile să vină cu remedierea la podul peste Mureş. Atunci o să vă spun exact ce se întâmplă cu Lugoj-Deva lotul 3, cei 21 de kilometri”, a spus ministrul Transporturilor Lucian Bode, conform Agerpres.

CNAIR transmitea, acum cinci zile, printr-un comunicat, că, în funcție de concluziile și recomandările care vor fi prezentate în Raportul final al Expertizei Tehnice va decide „dacă remedierea lucrărilor ce prezintă deficiențe se va putea face sub trafic; ce proceduri administrative ar trebui să inițieze/parcurgă pentru a putea deschide traficul, când va putea deschide traficul”. De asemenea, CNAIR, în funcție de anvergura lucrărilor rămase de executat, va decide dacă acestea vor fi finalizate în regie proprie sau prin contractarea lor.

La podul peste râul Mureș, până la efectuarea expertizei tehnice și aplicarea măsurilor de remediere a defectelor constatate se vor inspecta zilnic aparatele de reazem din momentul dării în circulație și se vor măsura deplasările aparatelor de reazem care nu sunt la poziția din proiect.

În 28 octombrie a avut loc și „Inspecția Preliminară a Lucrărilor în vederea efectuării Recepției la Terminare” și la nodul Holdea, în care s-a constatat necesitatea realizării lucrărilor de curățenie generală a amplasamentului și completarea documentației care alcătuiește Cartea Tehnică a Construcției. Aici, termenul acordat pentru aceste lucrări este de 14 zile.

Pe lotul 3 a lucrat (pentru că a fost reziliat la finalul lunii august contractul, de CNAIR, conform fostului ministru Cuc) asocierea C Teloxim Con SRL – COMSA SA – Aldesa Construcciones SA – Arcadis Eurometudes SA, lucrările fiind contractate la o valoare de 579,92 milioane de lei fără TVA, din care 492,93 milioane lei Fonduri de Coeziune, iar diferența a venit din fonduri de la guvern.

Pe A1 mai există o problemă: cei 10 km dintre Holdea și Margina, unde trebuie amenajate tunelurile pentru urși. Lucrările pe acest tronson de autostradă au fost scoase la licitație abia în această vară. Din cauza acestei porțiuni de autostradă lipsă, șoferii trebuie să coboare de pe A1 la Margina și de acolo să circule spre Deva pe vechiul drum național.

Articole pe aceeași temă:

Concluzii preliminare după expertiza de pe „lotul muzeu” al autostrăzii Lugoj-Deva. CNAIR decide când va deschide traficul



15Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor

Regulament de plasare a anunturilor