Concluzii preliminare după expertiza de pe „lotul muzeu” al autostrăzii Lugoj-Deva. CNAIR decide când va deschide traficul

De Adrian Panduru
20Comentarii
Concluzii preliminare după expertiza de pe „lotul muzeu” al autostrăzii Lugoj-Deva. CNAIR decide când va deschide traficul
© foto: Pro infrastructura
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) vine cu noi informații legate de expertiza realizată pe „lotul muzeu” al autostrăzii Lugoj-Deva – lotul 3 – Ilia-Holdea.

Lotul acesta trebuia dat în trafic la mijlocul lunii august, „la pachet” cu lotul 4, de la Ilia la Deva, pe care se circulă acum. Unele deficiențe au dus la rezilierea contractului și la efectuarea unei expertize. La un moment dat, CNAIR a anunțat că lotul „muzeu” se poate da în trafic în regim de drum cu restricții de până la 50 de kilometri la oră și serioase limitări de tonaj.

CNAIR transmite că, în funcție de concluziile și recomandările care vor fi prezentate în Raportul final al Expertizei Tehnice va decide „dacă remedierea lucrărilor ce prezintă deficiențe se va putea face sub trafic; ce proceduri administrative ar trebui să inițieze/parcurgă pentru a putea deschide traficul, când va putea deschide traficul”. De asemenea, CNAIR, în funcție de anvergura lucrărilor rămase de executat, va decide dacă acestea vor fi finalizate în regie proprie sau prin contractarea lor.

Reprezentanții CNAIR nu au precizat când vor lua decizia legată de deschiderea acestui lot.

În ceea ce privește Expertiza Tehnică a lucrărilor de drum proiectate și executate în cadrul contractului “Proiectare și Execuție Autostrada Lugoj – Deva, lot 3 km 56+220 – km 77+361””, concluziile preliminare sunt, conform CNAIR:

„Lucrările executate în acest stadiu, nefiind finalizate la parametrii proiectați, prezentând numeroase defecte, degradări în evoluție, nu permit deschiderea traficului în condiții de confort și siguranță, așa cum sunt stabilite prin reglementările tehnice în vigoare și prin documentația de proiectare care a stat la baza executării lucrărilor. În urma analizei efectuate privind posibilitatea deschiderii circulației pe autostradă s-a constatat că la data inspecției preliminare, împrejmuirea prezintă vulnerabilități și defecte majore, a căror remediere nu se poate face pe termen scurt. Astfel, au fost necesare investigații suplimentare pentru stabilirea soluțiilor de remediere, în urma cărora, după remediere, să se poată deschide în prima fază circulația în regim de drum cu 4 benzi de circulație cu restricții severe de tonaj și viteză, astfel:

– autovehicule cu masa totală maximă autorizată mai mica de 7,5 tone;
– viteza maximă de 90 km/h;
– viteză maximă de 50 km/h când partea carosabilă este acoperita cu polei, gheață, mâzgă sau sunt ploi torențiale;
– viteză maximă de 60 km/h în zona podului peste râul Mureș (km 68+500 – km 69+500), respectiv pe zona podurilor de pe autostrada de la nodul Ilia (poduri și rampe între km 76+100 – km 77+000), cât și la nodul Dobr (km 67+000 – km 67+500);
– semnalizarea corespunzătoare a sectorului de drum, inclusiv a pericolului prezenței animalelor.

Deschiderea circulației în regim de autostradă, cu restricții de viteză și tonaj se poate face numai după rezolvarea tuturor vulnerabilităților împrejmuirii. Deschiderea circulației pentru vehiculele cu masa mai mare de 7,5 tone se va face numai după aplicarea măsurilor de remediere a defectelor constatate în cadrul expertizei tehnice pentru domeniul poduri”, transmit cei de la CNAIR.

La podul peste râul Mureș, până la efectuarea expertizei tehnice și aplicarea măsurilor de remediere a defectelor constatate se vor inspecta zilnic aparatele de reazem din momentul dării în circulație și se vor măsura deplasările aparatelor de reazem care nu sunt la poziția din proiect, deplasări măsurate în raport cu marginile plăcilor metalice superioare (de pe grinda metalica) și inferioare (de pe cuzinet). În cazul în care se constată deplasări semnificative peste marginea plăcii metalice inferioare sau superioare) traficul rutier va fi oprit pe calea respectiva, circulația urmând a se derula pe o singura cale, cu semnalizarea și amenajările corespunzătoare. Circulația se va relua ulterior numai după remedierea defecțiunii aparatului/aparatelor de reazem, în baza soluției stabilite de un expert tehnic în domeniul podurilor.

În 28 octombrie a avut loc și „Inspecția Preliminară a Lucrărilor în vederea efectuării Recepției la Terminare” și la nodul Holdea, în care s-a constatat necesitatea realizării lucrărilor de curățenie generală a amplasamentului și completarea documentației care alcătuiește Cartea Tehnică a Construcției. Aici, termenul acordat pentru aceste lucrări este de 14 zile.

Lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, care ține de la Ilia la Holdea, în lungime de 21 de kilometri, era programat să se deschidă încă din 12 august, când trebuia să aibă loc recepția loturilor 3 și 4, un total de 43 de kilometri. Lotul 4 (22 de kilometri între Ilia și Șoimuș) s-a deschis în 14 august, iar la lotul 3 consultantul a găsit lucrări neconforme și a amânat recepția. Între timp a fost reziliat și contractul cu constructorul lotului 3, urmând ca reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere să finalizeze lucrările neconforme după refectuarea unei expertize.

După recepția lotului 4, consultantul a recomandat ca la lotul 3 să nu se înceapă această procedură pentru că s-au găsit deficiențe – „probleme cu ravelări în taluz, cu fisuri, marcaje incomplete, lipsă capace canal, disfuncționalități la garduri” – după cum a declarat fostul purtător de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, pentru Tion.ro. Mai mult, pe traseu au fost sesizate fisuri în carosabil, pe o bandă de mers.

Pe lotul 3 a lucrat (pentru că a fost reziliat la finalul lunii august contractul, de CNAIR) asocierea C Teloxim Con SRL – COMSA SA – Aldesa Construcciones SA – Arcadis Eurometudes SA, lucrările fiind contractate la o valoare de 579,92 milioane de lei fără TVA, din care 492,93 milioane lei Fonduri de Coeziune, iar diferența a venit din fonduri de la guvern.

Pe A1 mai există o problemă: cei 10 km dintre Holdea și Margina, unde trebuie amenajate tunelurile pentru urși. Lucrările pe acest tronson de autostradă au fost scoase la licitație abia în această vară. Din cauza acestei porțiuni de autostradă lipsă, șoferii trebuie să coboare de pe A1 la Margina și de acolo să circule spre Deva pe vechiul drum național.



20Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor

Regulament de plasare a anunturilor