Mineralele si vitaminele ard grasimile?!?

De Lavinia Ceuta
Mineralele si vitaminele ard grasimile?!?
© TION - Mineralele si vitaminele ard grasimile?!?
„Legătura dintre alimentele de origine vegetală atât de frumos colorate și excepționalele lor beneficii pentru sănătate a fost remarcată de mulți oameni, dovedindu-se că în spatele legăturii dintre culoare și sănătate există o realitate frumoasă, solidă din punct de vedere științifică, ” spune Dr. Colin Campbell.


Prezența sau absența vitaminelor și mineralelor din organism, determină funcționarea activităților enzimatice reprezentate de sute de enzime, de care depinde transformarea hranei în energia de susținere, structurare și buna funcționare. Astfel, concluzia este simplă încă de la început: pentru o bună ardere a grăsimilor, este vital să consumăm cantități optime din aceste nutriente, vitamine și minerale.

• Pentru a transforma glucoza mai degrabă în energie și nu în grăsime, suntem condiționați de prezența vitaminelor din complexul B, vitamina C și Mg. Toate fructele și legumele sunt pline de vitamina C și B, ele susțin sănătatea noastră, înaintea oricărui alt aliment!

• Vitamina B6 susține formarea de insulină, atât de importantă pentru organism. Prea multă insulină determină creșterea în greutate, prea puțină insulină are ca rezultat o secreție scăzută de serotonină, cea care controlează și pofta de mâncare, pe lângă starea de fericire, de care vă scriam în articolul anterior.

• Capacitatea insulinei de a controla nivelul zahărului din sânge este influențată de Crom, un mineral esențial care ajutând a stabilizarea glicemiei în sânge, ajută și la controlul greutății. Cromul se găsește în cereale integrale, paste făinoase din cereale integrale, făină de grâu integral, sparanghel, ciuperci, nuci, semințe, fasole.

• Zincul și magneziul au rol major în toate procesele enzimatice, de prezența lor depinzând și buna funcționare – ca și stare, în primul rând! -, a sistemului nervos. Semințele, nucile, cerealele, toate sunt bogate în aceste elemente. Să nu lipsească din dieta voastră, într-o cantitate cumpătată, evident!

Mă opresc aici cu explicațiile asupra sinergiei și complexității de funcționare a organismului nostru. Și, sper să vă fi făcut oarecum interesați și conștienți de ce anume înseamnă un echilibru în hrana de zi cu zi, în viața noastră, în general!

Niciodată nu voi recomanda nimănui să țină o dietă din care să fie excluși anumiți nutrienți (vorbind despre oameni care nu sunt bolnav clinic). Întotdeauna voi pleda pentru cumpătare, echilibru și educare în alimentație. Odată cu această disciplină, dacă-mi permiteți să o numesc astfel, odată cu această disciplină implementată conștient, echilibrul, sănătatea și voia bună din viețile fiecăruia dintre noi va apărea, mai repede decât vă gândiți! Așa să fie!

O vară plină de mireasma și culoarea fructelor… de vară!

Puteţi citi mai multe articole pe această temă, aici.