„Ignite your Passion”. Flex își îndeamnă viitorii angajați să-și urmeze pasiunile

Reactualizat la:
„Ignite your Passion”. Flex își îndeamnă viitorii angajați să-și urmeze pasiunile
© foto: Flex
ADVERTORIAL. Pe măsură ce rata șomajului în România continuă să scadă și vânătoarea de talente se intensifică, marile companii multinaționale încep să simtă o anumită presiune în recrutarea și retenția angajaților.

Însă Lucian Șoaită, noul manager general Flex, este optimist în privința viitorului.

După 25 de ani petrecuți peste hotare, predominant în Statele Unite ale Americii, acesta a revenit în Timișoara pentru a prelua conducerea Flex, unul dintre cei mai mari angajatori și exportatori la nivel național.

În acest profil aruncăm o privire spre Flex și aflăm de la managerul său care sunt motivele pentru care prevede un viitor luminos pentru companie.

Cine este Flex?

Flex are o prezență remarcabilă în Timișoara. Filiala locală face parte dintr-o rețea vastă de peste 100 de fabrici și centre de design la nivel internațional, rețea ce are misiunea de a îmbunătăți lumea prin tehnologie. Aceasta se referă la faptul că și-au propus să ajute companiile să proiecteze și să construiască produse inteligente pentru lumea noastră bine conectată.

Începuturile companiei Flex se situează acum 50 de ani în Sillicon Valley, pornind ca și producători de plăci de bază pentru calculatoare și furnizori ai industriei de electronice. Evoluția lor a fost către furnizor de servicii de producție de electronice, generând un model pe care în prezent îl numesc Sketch-to-Scale®.

Serviciile de producție Sketch-to-Scale

„Rolul nostru la Flex este clar”, spune managerul general. „Noi ne descriem ca și parteneri netradiționali. Ne concentrăm nu doar pe a face produse, ci și pe a combina inovarea și tehnicile disruptive cu expertiza aprofundată în domeniu, precum și pe colaborarea cu clienții noștri ca să îi ajutăm să genereze valoare și să se diferențieze de competitorii lor.

Afacerea noastră a evoluat de la producția în sistem outsourcing la transformarea în furnizori de soluții Sketch-to-Scale, unde ne folosim din plin expertiza în proiectare și inginerie, resursele tehnologice și capitalul intelectual. Combinând perspective și tehnologii din mai multe industrii diferite, Flex poate aduce valoare unui anumit sector cu tehnologia dezvoltată în altul, pentru a-i rezolva unele dintre problemele majore”.

Pe lângă valoarea pe care o aduce clienților această „polenizare industrială încrucișată” între idei și tehnologie, Lucian Șoaită mai vede valoare și pentru comunitatea locală de business, din moment ce fabrica sa livrează expertiza din Silicon Valley în Timișoara și asta poate fi un factor decisiv pentru alte afaceri românești.

Unul dintre beneficiile angajaților este că sunt expuși la o serie de abilități de top precum profilarea metalelor, vopsire, producție de electronice până la soluții pentru sisteme IT, automatizări, test development & logistică și Supply Chain.

Aprinde-ți pasiunea

„Tocmai am lansat o campanie de recrutare numită «Ignite your Passion» la Flex”, ne mai dezvăluie el. „Se referă la a găsi oamenii potriviți să se alăture echipei Flex, dar și mai important este să identifice oamenii care au potențialul de a deveni viitorii lideri, iar apoi de a lucra cu ei și de a le hrăni potențialul până ajunge să dea roade.

Noii lideri ai acestei companii ar putea fi deja printre noi și de aceea este treaba noastră să îi identificăm, să îi pregătim, să îi mentorăm și să îi încurajăm să iasă din zona lor de confort, astfel încât ei să-și realizeze potențialul și să ajungă să conducă”.

Lucian Șoaită, el însuși inginer și masterand al Marquette University din Milwaukee, Wisconsin, USA, are în mod evident ambiția de a forma lideri excepționali, precum și de a genera produse excepționale în fabrica sa din Timișoara.

„Ce m-a atras pe mine la Flex acum câteva luni a fost cu siguranță această pasiune vizibilă de a dezvolta oamenii și de a împuternici angajații existenți ai companiei, precum și entuziasmul de la sine înțeles de a fi primii din clasă când e vorba de produs și proces”.

„La fel de incitantă este și cultura colaborării, unde oamenii sunt deschiși să lucreze unii cu ceilalți chiar și atunci când nu se pun de acord. Ei vor să învețe și să predea, să asculte și să ofere, astfel încât rezultatul final să fie ceea ce Flex numește «colaborare intensă», adică un produs de succes și un client fericit. Aici în România avem în mod natural multe dintre aceste caracteristici, așa că știam că o să mă bucur de acest mediu.

Pentru mine, colaborarea presupune trei lucruri:

  • Să găsesc și să dezvolt talentul și abilitățile potrivite;
  • Să am posibilitatea și contextul de a executa în mod eficient și la scală;
  • Să am cultura și atitudinea potrivită.

Probabil cultura este cel mai neașteptat element în acest trio. Dar Flex pune mare accent pe cultură, afirmând că este cel mai mare avantaj sustenabil al lor”.

„Dacă te gândești la cultură, (spune managerul general), e de fapt despre ce fac oamenii atunci când nimeni nu îi supraveghează și poate fi dezvoltată fără coaching”.

Regionalizare

Când Lucian Șoaită a absolvit Universitatea din Timișoara, companiile de producție ofereau doar servicii de fabricație sub contract ( „contract manufacturing services”). Practic, ele vindeau capacitatea de a realiza un produs mai ieftin decât ar fi putut clientul însuși.

La acea vreme, o mare parte din costul de producție o constituia forța de muncă. Astfel, dacă te puteai muta într-un mediu economic cu costuri minime, probabil în Asia, îți puteai reduce costurile și asta devenea profitabil pentru client.

În ziua de azi, costul muncii este un factor mai mic în calculele de ansamblu.

Proximitatea față de piețe, disponibilitatea materialelor, legăturile bune pentru transporturi, disponibilitatea abilităților și politicile guvernamentale prietenoase pentru afaceri sunt de asemenea factori cheie.

„În România ne concentrăm pe creșterea calității joburilor pe care le aducem aici. Prin oferirea de servicii de mare valoare care necesită un nivel aprofundat de expertiză, joburile devin mai sustenabile și oferă căi de dezvoltare mai interesante pentru angajați. Noi avem deja un centru Cercetare & Dezvoltare în campusul de aici, precum și un nivel ridicat de talente dedicate inovării în domeniile automotive și device-uri medicale”, spune Lucian Șoaită.

În acest moment, obiectivul Flex nu este arbitrajul de muncă, ci mai degrabă să acționeze acolo unde abilitățile pot fi dezvoltate în așa fel încât să permită o colaborare strânsă între brandurile globale.

Timișoara

Lucian Șoaită este încrezător în oportunitățile disponibile pentru absolvenții universităților și colegiilor tehnice din Timișoara. El însuși absolvent al Universității Politehnica din Timișoara, a acumulat o vastă experiență profesională în străinătate, în posturi care atunci nu erau încă disponibile în țară.

El este de asemenea foarte conștient de oportunitățile globale extraordinare ce sunt acum posibile în orașul natal și, pe măsură ce industriile continuă să fie supuse transformărilor de către tehnologie, se pare că viitorul arată cu adevărat foarte luminos.

Istoria Flex

Flex este furnizorul de soluții Sketch-to-Scale® care proiectează și construiește produse inteligente pentru o lume interconectată. Cu aproximativ 200.000 de profesioniști în 30 de țări, Flex oferă servicii inovative de proiectare, inginerie, fabricație, aprovizionare în timp real și logistică tuturor nivelelor de companii din diferite industrii și piețe de vârf.

În 1998, venea în România, la Timişoara, renumita companie americană de echipamente electronice şi subansambluri Solectron.

Solectron a fost preluată în 2007 de o companie rivală, tot americană, Flextronics International Ltd, care mai târziu s-a rebranduit în Flex.

Compania furnizează servicii pentru clienții care activează în segmente de piață precum cel industrial, telecomunicații, medical, automotive. Pe lângă acestea, a deschis la Timişoara şi un centru de design şi inginerie, care furnizează servicii clienţilor companiei. S-a ajuns ca 35 % din producţia de echipamente din Europa să fie realizate la Timişoara.

În prezent, Flex România are peste 4000 de angajați.

Pentru mai multe informații, accesați flex.com sau urmăriți-ne pe Twitter – @Flexintl.

(173508)




Regulament de plasare a anunturilor