Finantam in continuare bisericile de la bugetul local, dar dupa reguli noi

De A.S.
Reactualizat la:
18Comentarii
Finantam in continuare bisericile de la bugetul local, dar dupa reguli noi
© TION - Finantam in continuare bisericile de la bugetul local, dar dupa reguli noi
Ca să evite tot felul de discuţii care au existat în trecut, după ce aleşii au aprobat finanţări de peste jumătate de milion de euro pentru biserici în 2014, reprezentanţii Primăriei Timişoara au pus la punct un regulament prin care se stabileşte în ce condiţii se vor acorda de-acum înainte bani de la bugetul local pentru unităţile de cult. Bugetul alocat în 2015 la acest capitol este de 1,6 milioane de lei, potrivit reprezentanţilor municipalităţii.

Aleşii Timişoarei urmează să se pronunţe, prin vot, în privinţa modului în care vor fi finanţate de-acum înainte bisericile.

Regulamentul privind stabilirea unor forme de sprijin financiar de la bugetul local al municipiului Timişoara pentru unităţile de cult aparţinând cultelor religioase recunoscute din România va fi supus spre aprobare, vineri, în plenul consiliului local.

Reprezentanţii municipalităţii spun că s-a impus elaborarea unui regulament pentru că numărul cererilor de finanţare este tot mai mare de la an la an şi posibilităţile bugetare nu le pot acoperi pe toate.

În plus, mai mulţi consilieri locali au cerut reglementări clare şi… un control asupra banilor până la urmă – pentru ce se dau exact şi ce se face efectiv cu ei.

Astfel, se vor putea aloca finanţări de la bugetul local, în completarea fondurilor proprii ale unităţilor de cult, pentru: întreţinerea şi funcţionarea unităţilor de cult cu venituri mici (pentru lucrări şi servicii de reabilitare, amenajare, dotare, întreţinere, procurarea de materiale, prestări de servicii cu caracter funcţional, procurarea şi întreţinerea obiectelor de inventar), construirea de noi lăcaşuri de cult sau repararea lor – reparaţii curente şi capitale, conservarea şi întreţinerea bunurilor de patrimoniu, amenajarea de muzee cultural-religioase sau întreţinerea lor.

De asemenea, se vor putea finanţa construirea de aşezăminte de asistenţă socială şi medicală, amenajarea ori repararea lor, construirea şi repararea sediilor administrative ale eparhiilor sau ale centrelor de cult şi ale unităţilor de învăţământ aflate în administrarea/ proprietatea cultelor.

Va exista un formular de solicitare de sprijin financiar, trebuie întocmit un raport de justificare pentru sumele primite de la bugetul local şi se va încheia un protocol de finanţare.

Reprezentanţii bisericilor trebuie să declare pe proprie răspundere că… nu mint, că datele şi documentele prezentate corespund realităţii, că unitatea de cult nu are datorii şi că vor folosi banii în scopul solicitat.

Cum se va proceda? Unitatea de cult face o cerere, consiliul local trebuie să aprobe suma, se încheie un protocol de finanţare şi în 30 de zile primăria trebuie să vireze 30% din sumă.

Banii se dau pe baza unor documente justificative: cerere-tip, devizul de lucrări la preţuri actualizate şi potrivit reglementărilor în vigoare privind taxa pe valoare adăugată, datat pe anul în curs, copie după autorizaţia de construire pentru reparaţii capitale şi construcţii, proiect şi deviz în cazul solicitărilor privind asistenţa socială, declaraţia pe proprie răspundere a solicitantului că va folosi fondurile exclusiv pentru realizarea lucrărilor pentru care a cerut finanţare etc. Se cer inclusiv fotografii care să ateste stadiul actual al obiectivului pentru care se solicită sprijin financiar.

Regulamentul cuprinde şi prevederi legate de controlul modului de utilizare a banilor alocaţi.

Toate documentele justificative trebuie să fie certificate cu ştampila şi semnătura beneficiarului, nu se admit documente care conţin alte achiziţii de materiale sau servicii decât cele pentru care a fost acordat sprijinul financiar, care nu sunt cuprinse în devizul înaintat iniţial, facturile fiscale trebuie să fie însoţite de dispoziţii de plată, ordine de plata, chitanţe, bonuri de casă, extrase privind viramentele bancare, după caz, chitanţele care atestă plăţi trebuie să cuprindă obligatoriu scopul plăţii, numărul şi data etc.

În cazul în care nu se respectă regulamentul se poate ajunge la sistarea finanţării şi returnarea banilor.

Modul de utilizare a sprijinului financiar (…) se supune controlului compartimentului de specialitate din Primăria Municipiului Timişoara, Biroul de Audit Public Intern, potrivit legii. Curtea de Conturi exercită controlul financiar asupra utilizării fondurilor publice de către unităţile de cult aparţinând cultelor religioase recunoscute din România”, se mai precizează în regulament.

Găsiţi anexat proiectul de regulament privind finanţarea bisericilor.

Articole pe aceeași temă:

Alesii Timisoarei vor reguli clare privind finantarea bisericilor dupa ce le-au dat sute de mii de euro

Peste jumatate de milion de euro pentru bisericile Timisoarei in 2014. Alesii inca impart bani…



18Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor