Durerea biciclistilor din Timisoara: bordurile de 15-25 cm. Robu: Ne inspiram din Danemarca, Olanda

De Roxana Deaconescu
19Comentarii
Durerea biciclistilor din Timisoara: bordurile de 15-25 cm. Robu: Ne inspiram din Danemarca, Olanda
© Foto: Tion
Vin vremuri mai bune pentru bicicliștii din Timișoara! Este ultima promisiune a primarului Nicolae Robu, care le-a cerut prietenilor virtuali să-l ajute cu idei pentru modernizarea infrastructurii pentru deplasările pe două roți. Edilul-șef recunoaște, din nou, că poate cea mai dureroasă problemă o reprezintă trecerile de nivel înalte de la marginea pistelor de biciclete, care ajung și până la 25 de cm, și spune că a cerut SDM să renunțe la această practică ilogică. În ceea ce privește conectivitatea pistelor de biciclete, Robu spune că trebuie să gândim în termeni realiști.

În urmă cu o săptămână, primarul i-a întrebat pe „prietenii” care încă nu au fost blocați pe pagina lui de socializare unde și cum ar trebui modernizată infrastructura pentru bicicliști din oraș. Cei care se deplasează cu vehiculele cu două roți i-au prezentat principalele probleme: piste fără conectivitate, dungi trasate pe trotuar și borduri foarte înalte. Robu l-a însărcinat pe consilierul lui personal Ciprian Trocan să adune toate datele și spune că va trece la treabă chiar de săptămâna viitoare.

De vină pentru bordurile foarte înalte sunt proiectanții, acuză Robu. Nu este prima dată când primarul dă vina pe proiectanți pentru această problemă.

„Sunt foarte multe nemulțumiri legate de trecerile abrupte de pe trotuare pe carosabile. La câțiva am răspuns, nu pot să răspund la fiecare în parte. Da, sunt de acord cu bicicliștii și chiar sunt supărat când văd că nu se înțelege că trebuie făcute treceri line. Proiectanții mereu invocă măsuri de securitate. Da, este adevărat, biciclistul trebuie să fie mai responsabil, pentru a-și purta de grijă propriei vieți, integrității corporale, dar eu cred că știe fiecare să fie responsabil. Ideea este: facem treceri abrupte ca să-l obligăm pe biciclist să coboare, să nu vină cumva cu viteză și să se trezească în fața unei mașini. Asta spun proiectanții, așa justifică ei în permanență. Le-am spus să meargă în Ungaria, de exemplu, să vadă cum e pe toată planeta, că sunt treceri line”, a explicat primarul Timișoarei.

Robu spune că în unele locuri, diferențele de nivel ajung și la 25 de centimetri, ceea ce este ilogic, așa că a cerut specialiștilor de la SDM să renunțe la aceste practici.

„Știam că se fac diferențe de 2 cm pentru scurgerea apei, dar 2 cm nu e nicio problemă, noi avem diferențe de 15-20-25 de centimetri. Despre asta vorbim, trebuie să fie o înclinație, este logic, dar apa se scurge. Am transmis foarte clar către SDM. Eu am cerut să se facă line și cele care există deja, asta este o nemulțumire de la foarte mulți, cred că este cea mai frecvent semnalată”, a completat edilul-șef.

De menționat este faptul că lucrările desfășurate de SDM pe Bd. Mihai Viteazu merg înainte cu borduri suficient de înalte la trecerile de pietoni de lângă str. Virgil Onițiu, de exemplu.

Primarul Timișoarei spune că municipalitatea le-a demonstrat bicicliștilor că știe să amenajeze un traseu pentru bicicliști și-l dă exemplu pe cel de pe str. Eneas. Recunoaște însă că suntem departe de Danemarca sau Olanda, dar spune că se inspiră de la ei. În orice caz, nu va renunța la benzi de circulație pentru transformarea lor în piste, pentru că, spune el, și-ar bate joc de oraș.

„Sunt diverse idei unde să se mai facă piste. Sigur că unele nu o să le preiau, nicidecum, pentru că eu nu o să desființez, pe străzi de mare flux auto, benzi, pentru a face benzi dedicate pentru biciclete, că ar însemna să îmi bat joc de acest oraș dacă aș face asta. Trebuie să se înțeleagă, când îți trec pe o bandă de circulație 15.000 de mașini pe zi, păi cum să o desființez? Am desființat, pe str. Eneas, de exemplu, ca să arătăm că știm și noi cum s-ar face o pistă, dar acolo unde nu ne permite ecartul stradal, acolo nu avem ce face. Oricum am făcut mai mult decât s-a făcut prin alte orașe, așa cum am putut. Pentru că sunt de acord cu acei bicicliști care spun că pistele noastre sunt departe de cele din Danemarca, din Suedia, din Olanda. Da, sunt departe! Acolo există modele demne de urmat și ne inspirăm din ce vedem la ei, dar acolo unde realitățile noastre ne permit să aplicăm ceea ce vedem la ei”, a mai explicat primarul.

Ca o concluzie, Robu susține că „noi nu avem chiar o continuitate, dar nici nu stăm foarte foarte prost”, pentru că „totul trebuie privit în termeni relativi”.

„Noi avem condiția pe care o avem, am plecat la drum de unde am plecat, trebuie să țintim foarte sus, dar trebuie să fim și realiști, că oricât de Feți Frumoși am fi, nu putem așa în șase luni cât alții într-o zi. Am zis simbolic șase luni, putem spune și 6 ani dacă vreți, că vă place mai mult”, a conchis Robu, care a promis, din nou, că municipalitatea va amenaja și o rețea regională de piste de biciclete, cu fonduri UE.

Bicicliști, fiți pe fază! Primarul vrea să facă la un moment dat și o audiență online dedicată celor care se deplasează cu vehiculele cu două roți. Dar pe pagina lui de Facebook, nu pe pagina virtuală a primăriei.

Articole pe aceeași temă

Primarul Robu cere ajutorul biciclistilor, pe Facebook



19Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor