Doriti marca Made in Banat? Au fost stabilite criteriile de acordare

De M. Hoster
23Comentarii
Doriti marca Made in Banat? Au fost stabilite criteriile de acordare
© TION: Doriti marca Made in Banat? Au fost stabilite criteriile de acordare
Proiectul Made în Banat a stabilit criteriile şi procedurile de acordare a mărcii omonime. Rezultatul vine ca o concluzie a unui număr de patru întâlniri desfăşurate între părţile implicate în proiect.


Camera de Comerţ Timişoara a fost gazdă, în perioada mai – august 2014, a unui număr de patru întâlniri în urma cărora membrii comisiei au definitivat procedurile, criteriile și documentația privind acordarea mărcii Made în Banat.

Criteriile obligatorii pentru fiecare produs/serviciu din cele 14 grupe de produse și servicii conform Clasificării internationale a produselor și serviciilor pentru înregistrarea mărcilor (clasificarea de la Nisa) stabilită de WIPO (Organizația Internațională a Proprității Intelectuale) trebuie îndeplinite cumulativ, neîndeplinirea uneia conducând la descalificarea cererii producătorului în etapa verificării documentației, fără posibilitatea intrării în a doua etapă a verificării și selectării produsului/serviciului propus pentru înregistrarea mărcii.

Cerințele obligatorii privind acordarea mărcii „Made in Banat” sunt următoarele: Producătorul/prestatorul de servicii trebuie să aibă sediul social sau șă își desfășoare activitatea în regiunea transfrontalieră România-Serbia (Banatul românesc și Banatul sârbesc); Resursele materiale și umane utilizate trebuie să provină din regiunea vizată de proiect, în procent de 51%; Produsele nealimentare trebuie însoțite de o declarație de conformitate; Producătorul/prestatorul de servicii trebuie să îndeplinească condițiile legale de funcționare din punct de vedere sanitar-veterinar, sănătate publică, protecția mediului, protecția consumatorului, din fiecare stat; Producătorul/prestatorul de servicii trebuie să aibă sistemul de management al calității, implementat sau în curs de implementare, pentru produsele alimentare, ISO 22000:2005, iar pentru produsele nealimentare: ISO 9001:2008, cât și un sistem al managementului de mediu conform 14001:2004; Situația / capacitatea tehnică de producție și situația economico-financiară (capacitatea financiară) a producatorului / prestatorului de servicii se va demonstra prin documente justificative (producție anuală – continuitate pe ultimii trei ani de activitate; bilanț contabil, cont de profit și pierderi – cifra de afaceri pe ultimii trei ani).

Cerințele impuse vor fi considerate ca fiind minimale și obligatorii, iar dovada conformității produsului/produselor/serviciilor prezentate cu cerințele solicitate se va face cu documentație tehnică din partea producătorilor declarați pentru produsul/produsele/serviciile pentru care solicită înregistrarea.

Documentațiile se depun atât la sediul CCIAT din Timişoara, Piața Victoriei nr. 3 pentru solicitanții din România, cât și la sediul partenerilor de proiect din Serbia, pentru solicitanții din Republica Serbia.

Evaluarea documentației de calificare și a cerințelor obligatorii se va face de către comisiile de specialitate, în România și respectiv, Serbia. Acestea vor înainta Grupului comun de lucru un raport conținând firmele eligibile propuse pentru a purta marca “Made in Banat”, urmând ca aprobarea să aparțină Grupului de lucru.

Procedura privind acordarea mărcii a fost aprobată în unanimitate de experți și membrii comisiei mixte și va fi oficial asumată și semnată de reprezentanții partenerilor de proiect la expoziția MADE IN BANAT din cadrul Târgului de Inovare, Cooperare şi Anteprenoriat – INOCOOP, care va avea loc la Zrenjanin (Serbia), în perioada 28 – 30 august 2014.
Târgul se adresează producătorilor din toate domeniile de activitate, iar obiectivul principal este afirmarea producţiei profitabile, a inovării şi cooperării, dezvoltarea antreprenoriatului, cu prioritate a întreprindelor mici şi mijlocii, cât şi promovarea colaborării interregionale şi transfrontaliere.

Până în prezent, târgul s-a bucurat de prezența a peste 2350 de expozanți și a peste 28.000 de vizitatori. Cea de-a 15-a ediție a INOCOOP reunește un număr de 200 de expozanți din țară și străinătate, predominând activitatea de producție cu peste 85%, în timp ce restul reprezintă industria de turism și servicii.
În aceeași perioadă, la Zdrenjanin are loc și tradiționalul Festival al Berii.

Manifestările sunt organizate de Camera Economică Regională Zrenjanin, Asociația Generală a Întreprinzătorilor din Zrenjanin şi Centrul Turistic al Oraşului Zrenjanin.
Partenerii de proiect pun la dispoziția firmelor din regiunea transfrontalieră România-Serbia, cu titlu gratuit, un stand special amenajat în care acestea își pot face cunoscute produsele / serviciile, costurile de transport, cazare și masă fiind de asemenea suportate din bugetul proiectului.



23Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor

Regulament de plasare a anunturilor