Desfiintarea locurilor de parcare din centrul Timisoarei, in cifre: peste 500 in ultimii 3 ani!

De Alina Strugariu
Reactualizat la:
25Comentarii
Desfiintarea locurilor de parcare din centrul Timisoarei, in cifre: peste 500 in ultimii 3 ani!
Deținerea unui abonament de parcare pentru zona roșie a Timișoarei – centrul orașului nu prea îi ajută pe șoferi, pentru că această zonă tarifară s-a restrâns considerabil odată cu transformarea multor străzi în spații pietonale. Fie ele pavate cu piatră sau asfaltate dintr-un capăt în altul. Cum arată harta Timpark acum? Avem peste zece străzi şi zone în care mașinile nu mai au acces, iar asta înseamnă, în cifre, 500 de locuri de parcare desființate în centrul istoric.

Pe harta care poată fi consultată pe site-ul TimPark apar ca spații destinate staționării în zona 1 – zona roșie și porțiuni de străzi pe care oprirea este acum interzisă, cum este Carol Telbisz, pe partea stângă în direcția spre centrul comercial Bega, și cele pe care aveam până mai în umă cu câteva zile mașini parcate pe jumătate pe trotuar – Dimitrie Cantemir, de exemplu.

Care sunt străzile de pe harta Timpark transformate în spații pietonale prin proiectul de reabilitare a centrului istoric sau ale proiecte ale primăriei?

Lista cuprinde peste zece străzi: Lucian Blaga, Vasile Alecsandri, Sergent Constantin Mușat, Eugeniu de Savoya, Enrico Carusso, General Praporgescu, Francesco Grisellini, Traian Doda, Radu Negru, Janos Bolyai, Episcop Augustin Pacha (parțial, până la Proclamația de la Timișoara) și Dimitrie Cantemir (urmează, a fost deja închisă pentru lucrări).

Și vă prezentăm și situația locurilor de parcare care au ”dispărut”, la fel, bazându-ne pe datele oferite de cei care gestionează sistemul TimPark – societatea Drumuri Municipale: Vasile Alecsandri – 50 de locuri de parcare, Lucian Blaga – 40 de locuri, Janos Bolyai – 30, Dimitrie Cantemir – 30, Enrico Carusso – 14, General Traian Doda – 30, Francesco Grisellini – 24, Sergent Constantin Mușat – 30, General Praporgescu – 21, Eugeniu de Savoya – 80.

Acestora li se mai adaugă cele care erau înainte în Piața Sf. Gheorghe – 21 de locuri, potrivit SDM.

Mai apare, de asemenea, Piața Unirii, cu 45 de locuri, reprezentanții societății care administrează sistemul explicându-ne că erau contabilizate efectiv locurile care existau în piață, spre Vicariatul Sârbesc, unde se parca oblic, lângă WC-ul public.

În dreptul străzii Radu Negru nu era trecut numărul locurilor de parcare, deși apare ca fiind în zona roșie. La fel, nici în dreptul străzii Augustin Pacha, dar am solicitat și aceste date de la Serviciul Administrare Parcări – TimPark al SDM: Radu Negru – 22 de locuri de parcare, Augustin Pacha – 75 de locuri în total, în mare parte desfiinţate acum.

În plus, mai există şi locuri de parcare cu un regim special, pe care nu le poate folosi toată lumea, în zona Palatului Dicasterial – 40 de locuri de parcare în Piaţa Ţepeş Vodă, rezervate de Curtea de Apel, potrivit şefului Serviciului Administrare Parcări, Ionel Ursu.

Per total, ajungem la aproape 500 de locuri de parcare desfiinţate în centrul oraşului în ultimii ani, peste 500 dacă le numărăm şi pe cele rezervate de cei are lucrează în cadrul instanţelor şi cele de pe străzile care nu apar pe harta Timpark, cum ar fi Victor Vlad Delamarina, unde șoferii obișnuiau să parcheze înainte, la fel ca și pe latura Pieței Libertății spre strada Emanoil Ungureanu, unde era plin de mașini înainte de reabilitarea centrului istoric.

Piața Libertății a fost extinsă peste vechea porțiune carosabilă. Nu mai punem la numărătoare nici locurile de parcare de pe strada Mărășești, transformată în zonă pietonală prin asfaltare în urmă cu 3 ani.

Cât despre situația înființării de noi locuri de parcare în zona centrală în ultimii ani, nu sunt prea multe de spus pentru că lucrurile sunt tot la stadiul de planuri și promisiuni cu marile parcări din jurul centrului.

masini pe scuaruri

Oficialii primăriei au în plan construirea unei parcări supraterane pe zece niveluri în zona Oituz – Popa Şapcă, pentru care că discută de anul trecut despre un schimb de proprietăţi cu Universitatea de Vest, şi realizarea unei parcări subterane cu 700 de locuri pe bulevardul I.C. Brătianu – la stadiul de studiu de fezabilitate.

Că o mare parte din centrul vechi devine spaţiu pietonal, la fel cum este şi în alte oraşe europene, este un lucru de apreciat, dar în același timp primarul Nicolae Robu afirmă sus și tare că nu vrea zi fără mașini în Timișoara.

„Suntem în civilizaţia automobilului, până când vor apărea aparate de zbor individuale ca alternativă, maşina va fi folosită”, declara recent edilul.

Până să aibă o infrastructură corespunzătoare în apropierea centrului, mulţi timişoreni s-ar putea vedea obligaţi să renunţe la maşini.

 

Alte articole pe aceeași temă:

Piata Unirii s-a transformat din nou in parcare. La liber, pe pavajul proaspat pus!

Nicolae Robu: Nu vreau zi fara masini in Timisoara!

Inca o pietonala cu asfalt in centrul Timisoarei, parcari tot nu se fac

Exemplu de primar: Nicolae Robu, cu masina parcata din nou pe interzis

 



25Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor