Culita Chis, onorat de primarul Robu pentru munca depusa. Devine director general pe salariu mai mare

De Roxana Deaconescu
10Comentarii
Culita Chis, onorat de primarul Robu pentru munca depusa. Devine director general pe salariu mai mare
© Tion: Culita Chis, onorat de primarul Robu pentru munca depusa
Un șef din Primăria Timișoara a intrat încă din primele clipe în grațiile primarului Nicolae Robu. Este vorba despre Culiță Chiș, șeful infrastructurii timișorene încă de pe vremea fostului primar Gheorghe Ciuhandu, despre care Robu a spus în mai multe rânduri că ar trebui multiplicat, pentru că face o treabă foarte bună. Iată că a venit momentul ca edilul-șef să îl recompenseze pe Chiș cu un post de director general și un salariu mai mare. Acum are puțin peste 8.000 de lei lunar.

Primarul Nicolae Robu a schimbat din nou organigrama primăriei. Ba modifică nume de direcții, ba mută posturi, totul pentru a găsi o formulă cât mai pe gustul lui pentru structurile din primărie. Ultima modificare a făcut-o anul acesta, când a împărțit în două Direcția de Patrimoniu și a numit ca directori doi foști consilieri personali. A înființat recent și Direcția Generală de Urbanism și Dezvoltare Urbană, care acum revine la structura de dinainte. Însă poate cea mai importantă mutare de acum o reprezintă transformarea statutului Direcției Edilitare condusă de Culiță Chiș.

Proiectul de hotărâre privind aprobarea noii organigrame a ajuns în ședința ordinară care a avut loc vineri pe ordinea de zi suplimentară. Urgența era explicată de șefa de la Resurse Umane, Rodica Aurelian, prin faptul că „organigrama trebuie pusă în aplicare începând cu data de 1 decembrie 2018 și este ultimul plen înainte de această dată”. Consilierii locali au vrut să afle ce se schimbă iarăși, așa că primarul le-a explicat.

„Stăm de câteva luni după avizul ANFP. Nu a funcționat acea modificare cu crearea Direcției Generale de Urbanism și Dezvoltare Urbană, întrucât nu am avut om care să accepte să fie director general. Doamna Magda Nicoară a acceptat o perioadă, dar nu a mai vrut. Prin urmare, refacem Direcția de Dezvoltare și Direcția de Urbanism rămâne cum este. Mai sunt modificări la nivelul Direcției Edilitare și mai sunt la Salubritate, împărțim în două”, le-a spus Robu aleșilor.

Edilul-șef a pus accentul pe direcția generală care se desființează, dar nu pe cea care se înființează. A recunoscut însă pentru Tion.ro că una dintre cele mai importante modificări se face la Direcția Edilitară. Prin urmare, Culiță Chiș, despre care primarul a spus în mai multe rânduri că ar trebui multiplicat în primărie, se va alege cu un salariu de director general.

„Direcția Generală de Urbanism și Dezvoltare Urbană nu s-a dovedit viabilă, pentru că nu avem oameni care să asume responsabilitatea de director general peste o asemenea structură complexă și de foarte mare răspundere. Și atunci, am revenit la varianta anterioară, cu Direcția de Urbanism – structură de sine stătătoare și Direcția de Dezvoltare – structură de sine stătătoare. Pe de altă parte, am transformat Direcția Edilitară în direcție generală. Pentru că este o direcție care are răspunderi uriașe, gestionează foarte multe proiecte și are și numărul de angajați suficient de mare încât să se justifice un asemenea statut. Asta presupune că structura va fi condusă de un director general, până acum era director. Poate să fie numit interimar și îi crește și salariul, da. Nu o să punem și director adjunct, dar o să fie titulatura de director general, care este și mai onorantă și mai bine plătită”, a explicat Nicolae Robu pentru Tion.ro.

Potrivit ultimei declarații de avere, Culiță Chiș a avut un venit net de 99.840 lei pe anul 2017. Șeful Direcției Edilitare a dus acasă de la primărie 8.320 lei în fiecare lună.

Proiectul de hotărâre a trecut fără probleme în ședința de consiliu local. Astfel, din 1 decembrie, Direcția Edilitară se numește Direcția Generală Drumuri, Poduri, Parcaje și Rețele de Utilități.

Direcția Urbanism și Dezvoltare Urbană, înființată prin HCL 292/2018, este desființată. Apar din nou Direcția Urbanism și Direcția Dezvoltare.

Direcția Urbanism este coordonată de arhitectul șef și directorul executiv, care își păstrează în subordine structurile Serviciul Certificări și Autorizări, Biroul Banca de Date Urbană, Biroul Avizare Conformități PUG/PUZ/PUD, Compartimentul Monitorizare și Control Urbanistic, Compartimentul Atelier de Urbanism, Compartiment Management Documente, Arhivare și Statistică și Compartimentul Spații Publicitare. În total, în direcție lucrează 49 de oameni.

Direcția Dezvoltare este coordonată de un director executiv și are în subordine Serviciul Monitorizare Implementare Proiecte, Serviciul Generare și Management Proiecte cu Finanțare Internațională, Națională și Locală, acesta din urmă coordonând Compartimentul Proiecte Diverse obținut prin reorganizarea Biroului Proiecte Diverse, Biroul Eficientizare Energetică Blocuri, Compartiment Atragere Investiții, Gestiune Parcuri Industriale și Relaționare cu Mediul Economic, Compartiment Reabilitare Clădiri de Patrimoniu. În total, la Direcția Dezvoltare lucrează 45 de persoane.

Totodată, este reorganizată și Direcția de Evidență a Persoanelor, în următoarele două structuri: Serviciul Evidența Persoanelor cu Compartimentul Preluare Eliberare Acte de Identitate + Biroul Actualizări Verificări Furnizări Date și Serviciul Stare Civilă cu Compartimentul Înregistrări Acte Stare Civilă și Biroul Proceduri Speciale de Stare Civilă.

La propunerea primarului, Direcția Clădiri Terenuri Dotări Diverse I Est are câteva posturi în plus, iar activitatea Biroului Gestionare Populație Canină, Deratizare, Dezinfecție și Activități Administrative va fi reorganizată prin separarea activităților. Rezultă Biroul Gestiune Populație Canină, Deratizare, Dezinsecție, Dezinfecție și Biroul Administrativ.

Organigrama intră în vigoare începând din 1 decembrie 2018.

Articole pe aceeași temă:

foto: Cornel Putan
Primarul Nicolae Robu și-a împlinit dorința de a avea două structuri care să se ocupe de patrimoniul orașului. Sunt, de fapt, două direcții de patrimoniu în primărie, iar fiecare are șeful ei: una este condusă de fostul consilier al edilului, iar cealaltă de cel care a condus Biroul de Locuințe din ...
Foto: Tion
De șase ani de când este primar, Nicolae Robu tot nu și-a găsit echipa perfectă în primărie, cu care să poată rezolva toate problemele orașului. Vrea să schimbe din nou organigrama și să împartă Direcția de Patrimoniu în două direcții: una pe estul orașului și alta pe vest. Edilul spune că încă nu e...
Foto: arhiva
La câteva luni bune de când se lucrează la noua organigramă a Primăriei Timișoara, municipalitatea se prezintă în sfârșit în fața consilierilor locali cu o structură de personal nouă. Noutățile: Direcția Generală de Urbanism și Dezvoltare Urbană, o structură pentru Capitala Europeană a Culturii și o...
primaria-timisoara-hol
E nevoie de jumătate de an pentru a pune la punct o organigramă nouă. Cel puțin la Primăria Timișoara, unde se lucrează încă din luna august a anului trecut la noua structură de personal. Potrivit primarului Nicolae Robu, aceasta va fi gata… la următoarea ședință de consiliu local. Rodica Aurelia...



10Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor