Cu ce combinam ciupercile alimentare?

De Lavinia Ceuta
Reactualizat la:
Cu ce combinam ciupercile alimentare?
© Foto: wikipedia.org
Ciupercile nu sunt legume, ele fac parte din clasa fungilor, organisme care trăiesc pe copaci, frunze moarte sau pe sol. Au calitatea de a descompune și de a curăța mediul de toxine. Din cele mentionate anterior, se desprinde concluzia că ciupercile pot fi și prieteni, dar și dușmani de moarte ai omului. Mare atenție, trebuie știut că orice ciupercă poate fi toxică într-un anumit grad.

Consumul de ciuperci aduce beneficii importante organismului uman, spun cercetătorii, mai ales celor ce adoptă un stil de dietă vegetarian, fiind denumite si ”carnea vegetală”. Astfel, introduse în alimentaţia zilnică, ciupercile pot preveni apariţia unor afecţiuni grave, cum este cancerul mamar, anemiile, oboseala cronică, asteniile sau diferite boli provocate de slăbirea sistemului imunitar. Proteinele din ciuperci sunt conținute în celule cu membrană bogată în celuloză și chitină, care este greu de digerat. De aceea se aseamănă cu alimentele bogate în proteine, precum carnea. Și combinațiile reușite sunt asemănătoare cu cele prezentate pentru carne, în articolul anterior.

Puteti combina ciupercile foarte bine cu legumele fără amidon și verdețurile. Împreună cu legumele mai grele, precum cartoful sau fasolea, nu fac cea mai reușită combinație, digestia se produce mai greoi.

Ciupercile se pot combina și cu semințele ușoare precum dovleac, floarea soarelui și în salate, alături de puține nuci mărunțite. O salată cu spanac crud, ceapă verde, ciuperci dinstuite și semințe de dovleac este mai mult decât ”plină de nutrienți de valoare” sănătății noastre. Să încercați!

Ciupercile – sursă de fibre, vitamine şi minerale!

Ciupercile sunt într-adevăr un aliment-minune. Asta pentru că sunt reprezentate de 90% apă în compoziție, nu conţin grăsimi, zahăr ori sare şi sunt o sursă valoroasă de fibre şi vitamine din grupul B. Ciupercile conţin şi minerale esenţiale, dintre care potasiu, cupru, fier şi fosfor. Dar, cel mai semnificativ este seleniul, care nu se găseşte în prea multe fructe sau legume.

Este bine să știți că ciupercile fermentează și se oxidează rapid, de aceea este de preferat să le mâncați la scurt timp după ce le cumpărați. Iar dacă le gatiți, să nu păstrați mâncarea pe a doua zi. Ele se gătesc și se consumă, nu este recomandată nici măcar reîncălzirea acestora.

Mereu alegeri conștiente în viața de zi cu zi și în dieta dătătoatre de sănătate și vitalitate!

Puteţi citi mai multe articole pe această temă, aici.

Alte articole pe aceași temă:

Despre combinatiile corecte ale alimentelor