Despre combinatiile corecte ale alimentelor

De Lavinia Ceuta
Reactualizat la:
Despre combinatiile corecte ale alimentelor
O masă corect formată, ce respectă proporția crudului și corecta asociere a nutrienților, ar trebui să ne facă a ne simți plini de energie, vitalizați și în niciun caz să ne îndemne la somn. Dacă ne este somn după masă, înseamnă că energia pe care o cheltuie organismul pentru digestie este mai mare decât cea pe care o aduce hrana, ca și aport de energie, înseamnă că anumite combinații fac digestia foarte greoaie și, în loc să ne hrănim cu nutrienți, noi ne luăm din vitalitate și energie. ”Dăm de lucru organismului nostru”, de parcă ”nu suntem cu el”, ci am fi ”împotriva lui”!

Îmi propun să vă scriu în următoarele articole câte ceva despre asocierea corectă a alimentelor, iar astăzi încep cu proteina de origine animală.

  • În primul rând, atunci când avem pe masă carne, să nu fie brânză și nici ouă. Iar această regulă, de a consuma doar o singură proteină de origine animală la o masă, se respectă atât în cazul produselor din carne, cât și la brânzeturi sau ouă;
  • Asocierea proteine – legume verzi ESTE BUNĂ; acizii din carnea puțin pregătită pot fi usor neutralizati de legume nefăinoase, vegetale cu frunze și tulpină, sau cu legume crude sau preparate, consumate în timpul aceleiași mese.
  • Asocierea proteină-apă este COMPATIBILĂ, deoarece digestia proteinelor se efectuează și prin hidroliză. Condiția este ca apa să fie consumată în cantități mici, ca să nu dilueze prea mult sucurile digestive și să întârzie digestia.
  • Asocierea proteină-carbohidrați NU ESTE BUNĂ! Adică carnea (proteine), cu cartofii prajiți, orez alb sau pâinea albă (glucide). Aceasta, deoarece carnea amestecată cu glucide împiedică acțiunea ptialinei (enzima din cavitatea bucală, eliberată în regim alcalin), care participă la digerarea amidonului din cartofi (Virginia Faur). În stomac, amidonul ajuns nedigerat, fermentează pe fondul digerării cărnii (aprox. 6 h). Apar gaze, dureri de cap, de stomac, etc.
  • Asocierea proteină-grasime NU ESTE COMPATIBILĂ; niciodată nu consumați proteine și uleiuri, sau mai exact carne prăjită, este toxică! În schimb, proteina de origine vegetală cu un lipid, nu este devastatoare, ca și cea de origine animală.

Astfel, carnea se consumă doar cu legume crude fără amidon (salate), sau cu legume la grătar. De preferat este să consumăm carne din animale crescute la țară, ecologic, iar zilele cu meniu din carne să vă fie numerate. Cercetătorii în domeniu recomandă carnea doar de 2 ori pe săptămână! Exact așa cum consumau și bunicii noștri carnea la țară!

Mereu alegeri conștiente în viața de zi cu zi și în dieta dătătoare de energie și sănătate!

Puteţi citi mai multe articole pe această temă, aici.

————————————————————————————————-

Centre medicale recomandate:

Derma Health SRL
Strada Drubeta 29, Timișoara
0740 000 044

Ultra Med
Adresa mail contact: office@ultra-med.ro
Tel programari:0723372767
Program lucru: luni-vineri 15-20
str Pavel Jumanca, nr 14

Centrul Profilaxia SRL
Str. Arieş nr. 3, et I
Timişoara
Centrul Profilaxia Timisoara – 0256.490.123
Centrul Profilaxia Arad – 0757.168.102