tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Cu bune cu rele, malurile Begai vor fi reabilitate: piste in zig-zag pentru farmecul plimbarilor cu bicicleta

Cu bune cu rele, malurile Begai vor fi reabilitate: piste in zig-zag pentru farmecul plimbarilor cu bicicleta

la 1 September 2014 16:52 Reactualizat la: 1 September 2014 19:56
1 September 2014 16:52 Reactualizat la: 1 September 2014 19:56
Există explicații pentru pistele de biciclete în zig-zag realizate pe bani europeni pe malul canalului Bega, în municipiul Timișoara: proiectanții le-au gândit așa pentru ca bicicliștii să nu se plictisească și să nu circule cu viteză, dar și pentru... mai mult farmec, susține primarul Nicolae Robu. Edilul este însă supărat foc pe cei care aruncă în derizoriu întreg proiectul, prin care altfel se fac o mulțime de lucruri bune, aminteşte el. În plus, Robu a calculat: vom avea 22 de kilometri de piste și doar pe 1,8% din lungime sunt... sinuoase.
Scris de A.S. - Există explicații pentru pistele de biciclete în zig-zag realizate pe bani europeni pe malul canalului Bega, în municipiul Timișoara: proiectanții le-au gândit așa pentru ca bicicliștii să nu se plictisească și să nu circule cu viteză, dar și pentru... mai mult farmec, susține primarul Nicolae Robu. Edilul este însă supărat foc pe cei care aruncă în derizoriu întreg proiectul, prin care altfel se fac o mulțime de lucruri bune, aminteşte el. În plus, Robu a calculat: vom avea 22 de kilometri de piste și doar pe 1,8% din lungime sunt... sinuoase.

Trimite articolul

X

Primarul Nicolae Robu a afirmat că și el a avut unele nemulțumiri legate de proiectul privind reabilitarea malurilor canalului Bega, aflat în curs de implementare pe bani europeni la ora actuală, și că a solicitat modificări, dar proiectanții au fost de neclintit. De proiectare s-a ocupat firma Search Corporation, potrivit autorităților locale.

„Eu am fost primul care am spus că nu este în regulă, că am văzut schițele înainte de a se face pe teren, și n-am fost mulțumit de câteva lucruri pe care le cuprinde proiectul. Am fost pe teren personal, am făcut kilometri întregi cu echipa după mine și s-au făcut adnotări cu observațiile pe care le-am avut, pentru că nemulțumirea mea a fost legată nu numai de faptul că o parte din piste sunt în opturi, serpentine, ci și de alte aspecte, cum ar fi spre exemplu lățimea aleilor pietonale în anumite locuri și faptul că din cauza unui pom bătrân s-au separat cele două componente ale amenajării – aleea pietonală și pista pentru biciclete – și între ele au rămas porțiuni de pământ de cele mai multe ori derizorii care fac foarte grea întreținerea, de 20-30 de centimetri”, a explicat edilul-şef.

Primarul spune însă că proiectanţii ar fi refuzat să facă anumite modificări cerute, oferind diverse explicaţii pentru faptul că pistele pentru biciclişti şi aleile pietonale arată aşa cum arată pe anumite porţiuni. În plus, proiectul a fost plătit și recepționat de primărie în această formă, a precizat el.

„Am cerut proiectantului să modifice proiectul, evident cu justificările de rigoare, urmând să facem toate diligențele de intervenție în proiect fără consecințe asupra finanțării din fonduri europene, ba chiar am afirmat că eu consider că merită să aducem corecții inclusiv cu riscul de a ne costa puțin în plus de la bugetul local dacă va fi nevoie. Proiectanții nu au vrut să modifice proiectul, spunând că nu au inventat ei aceste traiectorii sinuoase, că ele sunt prevăzute în mod frecvent pentru piste de biciclete, pentru alei pietonale, prin spații verzi, pe de o parte pentru a le lungi traseul, pe de altă parte pentru a-i determina pe biciclişti să circule cu viteză mai mică, pe de altă parte pentru a da un farmec în plus promenadei cu bicicleta datorită luării de curbe. Altfel, în linie dreaptă, ar fi monoton…”, a adăugat Robu.

Edilul a afirmat că personal el nu împărtăşeşte aceste idei, dar acestea sunt explicaţiile oferite, „așa e la modă și prin alte părți prin lume”, iar proiectul în ansamblul său este unul prin care se vor face multe lucruri bune pentru oraş: se amenajează 22 de kilometri de piste pentru biciclişti şi alei pietonale, se schimbă toate rețelele de utilități din zonă şi se introduc acolo unde nu există, se amplasează 420 de bănci şi 70 de şezlonguri, s-au realizat nouă staţii pentru vaporetto, se vor amenaja staţii de închiriere a bicicletelor pentru 140 de biciclete, se vor amenaja 6 fântâni, 7 platforme şi terase, vor fi plantaţi 1.700 de arbori şi peste 10.000 de arbuşti în total etc.

Drept urmare, primarul Nicolae Robu a concluzionat că se duce… o campanie împotriva Timişoarei prin prezentarea sa ca pe „un alt Caracal”, prin prezentarea aspectelor negative. Chiar dacă aspectele negative există…

„S-a început o nouă campanie, care pune într-o lumină proastă Timișoara, ca pe un oraș al prostiei. Lungimea acestor piste sinuoase reprezintă 1,8% din lungimea pistelor. Nu este corect față de municipiul Timişoara, care realizează un proiect excepțional, ca el să fie pus în postura ridicolă că uite ce se face aici… Lungimea totală a pistelor de biciclete și a aleilor pietonale, pentru că ele merg alături, este de circa 22.000 de metri liniari, avem 22 de kilometri de piste pentru biciclete pe ambele maluri. Lungimea porțiunilor ondulate este de 400 de metri (…) E vorba de 1,8% din piste care sunt în opturi și câteva porțiuni în care se produc acele separări nejustificate ale pistelor. Nu este corect să afle toată țara românească că un proiect cu care noi avem toate motivele să ne lăudăm e o aberație – așa s-a creat percepția, că ar fi o aberație. Trebuie să mai înțelegem un lucru: nimic pe lumea asta nu-i perfect…”, a concluzionat Robu.

Primarul Timişoarei admite că sunt „unele ciudăţenii”, dar a anunţat deja că după 5 ani va fi posibil să se aducă „îmbunătățiri” proiectului și fără îndoială că ele vor fi aduse.

Edilul a afirmat că nu s-au putut aduce corecţii proiectului şi că până la urmă acesta este punctul de vedere al proiectanților, chiar dacă… primăria a plătit şi este beneficiara: „Ei sunt specialiștii, lucrările nu se fac după indicațiile primarului, cu degetul, la fața locului. Primarul poate să aibă obiecții, dar acele obiecții trebuie însușite de proiectanți și regăsite în proiectul actualizat”, a mai explicat Robu.

Valoarea proiectului pe fonduri europene privind reabilitarea malurilor canalului Bega este de peste 50 de milioane de lei. Trebuie implementat până în vara anului viitor.

Trimite articolul

X
Taguri:
piste biciclete ,
reabilitare maluri bega ,
robu
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    Timișoara, gazdă a Competiției Naționale de Înot Special Olympics
    2
    Sănătatea sânilor la orice vârstă. Dr. Simona Cerbu explică prevenția, autoexaminarea și rolul controalelor imagistice
    3
    Raport: Programul „Cutia Bebelușului” reduce inegalitățile sociale și sprijină educația pentru sănătate
    4
    Program modificat pentru relațiile cu publicul la Tribunalul Timiș, în perioada sărbătorilor de iarnă
    5
    Curtea Constituțională a declarat neconstituțională reforma pensiilor magistraților
    6
    Ministerul Educației schimbă regulile olimpiadelor școlare după 13 ani
    7
    Accident pe Calea Dorobanților din Timișoara. O femeie a ajuns la spital
    8
    Din spectatori în salvatori. Timișorenii învață cum să intervină în caz de accident rutier
    9
    Prințul Andrew al Marii Britanii, fratele Regelui Charles, renunță la titlul său regal
    10
    Între structură și haos: 20 de ani din arta lui Cristian Sida, în Palatul Baroc

    Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    PROGRAM. Eroii Revoluției din Decembrie 1989, comemorați la Timișoara

    Ştiri din Timiș

    15 Decembrie 1989, ziua în care Timișoara a aprins scânteia Revoluției anticomuniste

    Mapamond

    Regizorul Rob Reiner și soția sa, găsiți morți în locuința lor din Los Angeles. Ar fi fost înjunghiați de fiul lor

    Utile

    Program modificat pentru relațiile cu publicul la Tribunalul Timiș, în perioada sărbătorilor de iarnă

    Cariere de Poveste

    FOTO. Chitaristul Horea Crișovan: „Colaborarea numărul unu a vieții mele este VanDerCris, trupa în care cânt și compun”

    Horoscop

    Horoscop săptămâna 15-21 decembrie

    Ştiri din Timiș

    Concert de colinde la Giroc: artiști consacrați și tineri talentați, pe aceeași scenă

    Ştiri din Timiș

    Școala Gimnazială Giarmata aduce spiritul Crăciunului în comunitate: târg de iarnă și concerte de colinde

    Utile

    Lucrări ale SDM în Timișoara, astăzi, 15 decembrie

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 15 decembrie 2025, în Timișoara?
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici