tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Cu bune cu rele, malurile Begai vor fi reabilitate: piste in zig-zag pentru farmecul plimbarilor cu bicicleta

Cu bune cu rele, malurile Begai vor fi reabilitate: piste in zig-zag pentru farmecul plimbarilor cu bicicleta

la 1 September 2014 16:52 Reactualizat la: 1 September 2014 19:56
1 September 2014 16:52 Reactualizat la: 1 September 2014 19:56
Există explicații pentru pistele de biciclete în zig-zag realizate pe bani europeni pe malul canalului Bega, în municipiul Timișoara: proiectanții le-au gândit așa pentru ca bicicliștii să nu se plictisească și să nu circule cu viteză, dar și pentru... mai mult farmec, susține primarul Nicolae Robu. Edilul este însă supărat foc pe cei care aruncă în derizoriu întreg proiectul, prin care altfel se fac o mulțime de lucruri bune, aminteşte el. În plus, Robu a calculat: vom avea 22 de kilometri de piste și doar pe 1,8% din lungime sunt... sinuoase.
Scris de A.S. - Există explicații pentru pistele de biciclete în zig-zag realizate pe bani europeni pe malul canalului Bega, în municipiul Timișoara: proiectanții le-au gândit așa pentru ca bicicliștii să nu se plictisească și să nu circule cu viteză, dar și pentru... mai mult farmec, susține primarul Nicolae Robu. Edilul este însă supărat foc pe cei care aruncă în derizoriu întreg proiectul, prin care altfel se fac o mulțime de lucruri bune, aminteşte el. În plus, Robu a calculat: vom avea 22 de kilometri de piste și doar pe 1,8% din lungime sunt... sinuoase.

Trimite articolul

X

Primarul Nicolae Robu a afirmat că și el a avut unele nemulțumiri legate de proiectul privind reabilitarea malurilor canalului Bega, aflat în curs de implementare pe bani europeni la ora actuală, și că a solicitat modificări, dar proiectanții au fost de neclintit. De proiectare s-a ocupat firma Search Corporation, potrivit autorităților locale.

„Eu am fost primul care am spus că nu este în regulă, că am văzut schițele înainte de a se face pe teren, și n-am fost mulțumit de câteva lucruri pe care le cuprinde proiectul. Am fost pe teren personal, am făcut kilometri întregi cu echipa după mine și s-au făcut adnotări cu observațiile pe care le-am avut, pentru că nemulțumirea mea a fost legată nu numai de faptul că o parte din piste sunt în opturi, serpentine, ci și de alte aspecte, cum ar fi spre exemplu lățimea aleilor pietonale în anumite locuri și faptul că din cauza unui pom bătrân s-au separat cele două componente ale amenajării – aleea pietonală și pista pentru biciclete – și între ele au rămas porțiuni de pământ de cele mai multe ori derizorii care fac foarte grea întreținerea, de 20-30 de centimetri”, a explicat edilul-şef.

Primarul spune însă că proiectanţii ar fi refuzat să facă anumite modificări cerute, oferind diverse explicaţii pentru faptul că pistele pentru biciclişti şi aleile pietonale arată aşa cum arată pe anumite porţiuni. În plus, proiectul a fost plătit și recepționat de primărie în această formă, a precizat el.

„Am cerut proiectantului să modifice proiectul, evident cu justificările de rigoare, urmând să facem toate diligențele de intervenție în proiect fără consecințe asupra finanțării din fonduri europene, ba chiar am afirmat că eu consider că merită să aducem corecții inclusiv cu riscul de a ne costa puțin în plus de la bugetul local dacă va fi nevoie. Proiectanții nu au vrut să modifice proiectul, spunând că nu au inventat ei aceste traiectorii sinuoase, că ele sunt prevăzute în mod frecvent pentru piste de biciclete, pentru alei pietonale, prin spații verzi, pe de o parte pentru a le lungi traseul, pe de altă parte pentru a-i determina pe biciclişti să circule cu viteză mai mică, pe de altă parte pentru a da un farmec în plus promenadei cu bicicleta datorită luării de curbe. Altfel, în linie dreaptă, ar fi monoton…”, a adăugat Robu.

Edilul a afirmat că personal el nu împărtăşeşte aceste idei, dar acestea sunt explicaţiile oferite, „așa e la modă și prin alte părți prin lume”, iar proiectul în ansamblul său este unul prin care se vor face multe lucruri bune pentru oraş: se amenajează 22 de kilometri de piste pentru biciclişti şi alei pietonale, se schimbă toate rețelele de utilități din zonă şi se introduc acolo unde nu există, se amplasează 420 de bănci şi 70 de şezlonguri, s-au realizat nouă staţii pentru vaporetto, se vor amenaja staţii de închiriere a bicicletelor pentru 140 de biciclete, se vor amenaja 6 fântâni, 7 platforme şi terase, vor fi plantaţi 1.700 de arbori şi peste 10.000 de arbuşti în total etc.

Drept urmare, primarul Nicolae Robu a concluzionat că se duce… o campanie împotriva Timişoarei prin prezentarea sa ca pe „un alt Caracal”, prin prezentarea aspectelor negative. Chiar dacă aspectele negative există…

„S-a început o nouă campanie, care pune într-o lumină proastă Timișoara, ca pe un oraș al prostiei. Lungimea acestor piste sinuoase reprezintă 1,8% din lungimea pistelor. Nu este corect față de municipiul Timişoara, care realizează un proiect excepțional, ca el să fie pus în postura ridicolă că uite ce se face aici… Lungimea totală a pistelor de biciclete și a aleilor pietonale, pentru că ele merg alături, este de circa 22.000 de metri liniari, avem 22 de kilometri de piste pentru biciclete pe ambele maluri. Lungimea porțiunilor ondulate este de 400 de metri (…) E vorba de 1,8% din piste care sunt în opturi și câteva porțiuni în care se produc acele separări nejustificate ale pistelor. Nu este corect să afle toată țara românească că un proiect cu care noi avem toate motivele să ne lăudăm e o aberație – așa s-a creat percepția, că ar fi o aberație. Trebuie să mai înțelegem un lucru: nimic pe lumea asta nu-i perfect…”, a concluzionat Robu.

Primarul Timişoarei admite că sunt „unele ciudăţenii”, dar a anunţat deja că după 5 ani va fi posibil să se aducă „îmbunătățiri” proiectului și fără îndoială că ele vor fi aduse.

Edilul a afirmat că nu s-au putut aduce corecţii proiectului şi că până la urmă acesta este punctul de vedere al proiectanților, chiar dacă… primăria a plătit şi este beneficiara: „Ei sunt specialiștii, lucrările nu se fac după indicațiile primarului, cu degetul, la fața locului. Primarul poate să aibă obiecții, dar acele obiecții trebuie însușite de proiectanți și regăsite în proiectul actualizat”, a mai explicat Robu.

Valoarea proiectului pe fonduri europene privind reabilitarea malurilor canalului Bega este de peste 50 de milioane de lei. Trebuie implementat până în vara anului viitor.

Trimite articolul

X
Taguri:
piste biciclete ,
reabilitare maluri bega ,
robu
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    „Orașele viitorului”, la Timișoara. Despre ce se va vorbi în cadrul conferinței
    2
    Operațiune de sabotaj instrumentată de Rusia pe teritoriul României, dejucată de SRI
    3
    UPDATE. Un bloc de locuințe s-a prăbușit parțial în București după o explozie
    4
    „Când lumea se frânge”. Mituri ale sfârșitului reinterpretate de tinerii artiști la Muzeul Național de Artă Timișoara
    5
    CFR suspendă peste 10 trenuri care pleacă de la și spre Timișoara. Se pierd legături cu Oradea, Satu Mare și Baia Mare
    6
    „Vestul adevărat”, cel mai nou spectacol al Teatrului Național Timișoara
    7
    VIDEO. Deșeurile timișenilor, trimise de azi în județul Hunedoara
    8
    Trei noi „Visiting Professors”, după ultima zi a PneumoClinicsTM
    9
    PROGRAM. Cannes ajunge la Timișoara. Încep proiecțiile celor mai apreciate filme de la festivalul francez
    10
    A modificat sau nu primăria „culoarul verde” de pe Take Ionescu? Lațcău vorbește despre fake-news

    Cele mai noi știri

    Capitală Culturală

    „Când lumea se frânge”. Mituri ale sfârșitului reinterpretate de tinerii artiști la Muzeul Național de Artă Timișoara

    Eveniment

    UPDATE. Scăpări de gaz în Lugoj: intervenție a pompierilor și evacuări în zona Filaret Barbu

    Ştiri din Timiș

    VIDEO. Spiritul Crăciunului pe două roți. Motocicliștii din Timiș marchează 20 de ani de fapte bune printr-o paradă caritabilă

    Ştiri din Timiș

    Mișcare pentru speranță. Clasă de Pilates caritabilă în sprijinul lui Reli, diagnosticată cu cancer

    Eveniment

    Carambol într-o intersecție din Timișoara. O femeie a fost rănită

    Capitală Culturală

    Un Crăciun mai bun pentru copiii în nevoie. Târg caritabil la Iulius Town Timișoara

    Ştiri din Timiș

    25 de microbuze școlare ecologice pentru primării și școli speciale, aprobate de Consiliul Județean Timiș

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Amintiri, eroism și lecții pentru prezent. Timișoara comemorează 36 de ani de la Revoluția din Decembrie 1989

    Mapamond

    Comisie internațională pentru despăgubiri: peste 50 de țări sprijină compensarea pagubelor cauzate de Rusia în Ucraina

    Capitală Culturală

    Un „blind date” literar la Timișoara. Clubul de carte InEdu sărbătorește Crăciunul
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici