Consilierii locali au stabilit tarifele de parcare in Timisoara, pe anul 2016

De Roxana Deaconescu
Reactualizat la:
Consilierii locali au stabilit tarifele de parcare in Timisoara, pe anul 2016
© TION: Consilierii locali au stabilit tarifele de parcare in Timisoara, pe anul 2016
Este oficial! Parcarea nu se scumpește la Timișoara în anul 2016. Consilierii locali au stabilit că șoferii vor scoate din buzunare tot atâția bani ca și până acum pentru a-și lăsa mașinile pe locurile de parcare din sistemul Timpark.

Deși aleșii PSD au anunțat încă de joi că vor propune colegilor lor scăderea tarifelor, dar și reintroducerea vechilor tichete de parcare, social-democrații au cerut, în ședința de vineri, doar… o notă de justificare. Mai mult, au lăudat sistemul implementat încă din anul 2013 la Timișoara.

Cum municipalitatea nu a reușit să amenajeze vreo parcare mare în centrul orașului, în schimb a desființat peste 500 de locuri de parcare în zona centrală – în ultimii trei ani, reprezentanții Societății de Drumuri Municipale, cea care administrează sistemul Timpark, au propus consiliului local păstrarea vechilor tarife. Practic, noile tarife vor fi cele vechi.

Tarifele aplicate pentru parcare în Timișoara au fost stabilite încă din anul 2013, când a fost aprobat și un regulament de funcționare a sistemului de parcare a autovehiculelor, în regim Timpark. Tot în 2013 au fost aprobate și tarifele pentru zona verde, 3 lei/oră prin vouchere și 0,75 euro/oră + TVA prin SMS. Acestea au rămas valabile și în 2014, dar și în 2015. În urma votului dat de consilierii locali vineri, aceleași tarife vor fi folosite și în anul 2016.

Recent, primarul Timișoarei se lăuda cu încasările record făcute de Timpark la Timișoara. Cu toate acestea, municipalitatea nu a reușit să construiască vreo parcare mare în zona centrală a orașului, iar SDM nu a venit până acum cu vreun proiect măreț.

„Sunt cam 13.000 de abonamente valabile în permanență, iar numărul de plătitori cu SMS se ridică la 3.000 pe zi. Sistemul funcționează foarte bine și sunt așa de multe abonamente și așa de mulți plătitori, pentru că noul sistem, prin simplitatea lui, permite un control mult mai eficient. Nu mai trebuie să se învârtească controlorii în jurul mașinii, să se uite dacă e vreun tichet pus pe undeva, pur și simplu se plimbă cu telefonul pe lângă și vede dacă este în regulă. Dacă nu e în regulă, generează amenda, imprimanta mică de la centură printează imediat amenda. Nemulțumirea mea este că din acești bani nu s-au făcut suficiente lucruri de parcare de către SDM, dar va trebui să le facă”, le-a explicat Nicolae Robu consilierilor locali.

Daniel Idolu – PSD, cel care a anunțat joi că va propune scăderea tarifelor și reintroducerea vechilor tichete de parcare, a cerut doar o notă de justificare de la reprezentanții Societății de Drumuri Municipale.

„Nu vedem o justificare a acestor tarife, nu le asumă nimeni din societate, nu trebuie să le asumăm noi în necunoștință de cauză. Regulamentul e ok, e în regulă, vă felicităm pentru faptul că sunteți consecvenți în susținerea sistemului, dar tarifele nu sunt justificate”, a precizat Idolu.

Șeful Serviciului de administrare parcări al SDM, Ionel Ursu, susține că societatea nu are nevoie de banii din parcări ca să supraviețuiască, aceștia intrând la profit.

”Scopul sistemului nu este să ne acorde nouă un profit ca să supraviețuim. Scopul este să descurajăm parcarea pe multe ore în centrul orașului. Alte orașe au tarife enorme. Nu este o activitate economică care să ne asigure supraviețuirea, ne asigură un profit destul de mare. Acum că acest profit va fi regăsit în alte locuri de parcare, pot să confirm că pregătim un proiect de 600 de locuri în zonele de locuințe”, a declarat Ionel Ursu, care și-a luat angajamentul ca pentru următoarea ședință de consiliu local să pregătească o notă de justificare pentru a explica tarifele stabilite.

Proiectul propus a fost aprobat fără nicio modificare. Toți consilierii PNL au votat pentru păstrarea tarifelor din 2014, în timp ce aleșii PSD s-au abținut.

Cât costă abonamentele!

În sistemul Timpark orașul este împărțit în trei zone tarifare: roșie (I), galbenă (II) și albastră (III). Mai există și zona verde (0), în care intră fostele parcări cu barieră din centrul orașului și alte două parcări de lângă Piața 700. Pentru zona verde se va plăti tot 3 lei/oră prin vouchere și 0,75 euro/oră + TVA prin SMS, pentru zona roșie 1,5 lei/oră prin vouchere și 0,50 euro/oră prin SMS, pentru cea galbenă 1 leu/oră prin vouchere și 0,35 euro/oră prin SMS, în timp ce pentru zona albastră șoferii vor plăti 0,50 lei/oră prin vouchere și 0,25 euro/oră prin SMS.

În prezent, un abonament general în sistemul Timpark costă 42,84 lei – lunar, 122,85 lei – trimestrial și 450,34 lei – anual, în vreme ce un abonament la purtător costă 85,68 lei – lunar, 245,70 lei – trimestrial și 900,68 lei – anual. Un abonament de locatar este 51,23 lei – anual.

Pentru anul acesta, șoferii scoteau din buzunar, pentru un abonament în zona roșie: 34,23 lei – lunar, 98,28 lei – trimestrial și 359,26 lei – anual, pentru zona galbenă, 27,93 lei – lunar, 80,01 lei – trimestrial și 293,48 lei – anual, iar pentru zona albastră: 21,42 lei – lunar, 61,74 lei – trimestrial și 225,17 lei – anual.

Alte articole pe aceeași temă:

Parcarea in 2016, la Timisoara: vor fi aprobate noile tarife

Soferii ar putea plati mai putin pentru parcare la Timisoara. Consilierii locali PSD vor reintroducerea tichetelor Timpark

Incasari record la Timpark, nicio parcare mare noua in Timisoara



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase