Proiectul are vechime, se vorbește demult de el, au făcut acest lucru cei care au fost și sunt la cârma Primăriei Timișoara, dar sunt necesare și fonduri pentru a ridica liniile CFR pe estacadă, aproximativ jumătate de miliard de euro.
Concret, linia de cale ferată ridicată pe estacadă ar urma să aibă o lungime de 11 kilometri, de la Pasajul Jiul până la fabrica Continental (de la Pădurea Verde), trecând prin Openville, de la Iulius Mall, obiectiv aflat acum în construcţie.
Studiul de fezabilitate referitor la acest proiect a fost comandat de CJ Timiș în anii 2009-2010, iar pentru realizarea lui ar fi necesară suma de aproximativ 500 milioane de euro.
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Dragoș Titea, aflat la Timișoara, a amintit din nou de acest proiect.
“Consiliul Judeţean Timiş a comandat în anii 2009- 2010 un studiu de fezabilitate pentru estacadă. Am discutat cu domnul preşedinte Călin Dobra despre acest proiect, în ideea că se dezvoltă Openville, la Iulius Mall. Eu zic că proiectul acesta ar combina activ partea utilă a căii ferate precum şi partea municipalităţii, pentru că sunt prevăzute două benzi de circulaţie pe sens, piste pentru biciclete, trotuare şi parcare. Sunt prevăzute şi staţii la Gara de Est, la Popa Şapcă şi la Piaţa 700, cu lifturi şi scări rulante”, a declarat Titea.
Partea carosabila, de sub liniile ferate, care vor fi pe estacadă, ar urmă să aibă, conform studiului de fezabilitate, o lăţime de 56 de metri. Nu numai atât. Vor fi create 4.000 de noi locuri de parcare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!