Acuzatii referitoare la studiul de fezabilitate pentru lotul 4 din autostrada Lugoj – Deva. La dealul liliecilor nu s-au facut foraje geo

De Marcel Hoster
8Comentarii
Acuzatii referitoare la studiul de fezabilitate pentru lotul 4 din autostrada Lugoj – Deva. La dealul liliecilor nu s-au facut foraje geo
© foto: Pro Infrastructura
Asociația Pro Infrastructură aduce o serie de acuzații grave referitoare la studiul geo realizat pe lotul 4 din autostrada Lugoj – Deva. Pentru că acesta nu a fost realizat temeinic, la dealul de la Șoimuș constructorul se confruntă cu probleme, o parte din terenul săpat alunecând.

Visul guvernanților de a se putea lăuda cu deschiderea lotului 4 din autostrada Lugoj – Deva încă din acest an este acum total lipsit de suport. Chiar dacă cei de la compania constructoare au înaintat extrem de mult cu lucrările, ritmul fiind accelerat, o problemă apărută de curând va produce noi întârzieri în construcția lotului. Mai precis, la dealul de la Șoimuș, unde a fost peștera cu lilieci, o parte din pământ a alunecat. Prevăzător, constructorul montase plase de sârmă pentru ca muncitorii să fie protejați. Totuși, chiar dacă o asemenea alunecare a fost luată în calcul, ca dovadă plasele de sârmă, nimeni nu era sigur de posibilitatea apariției a situației neplăcute. Aceasta pentru că studiul de fezabilitate a fost prost realizat, iar în acel loc nu a fost realizat niciun foraj geotehnic, operațiuni efectuate doar în zone ușor accesibile, acuză cei de la Asociația Pro Infrastructură.

„Din informațiile vehiculate până acum, zona alunecării de teren este una de falie geologică, având alte caracteristici decât restul dealului. Primele semne au apărut încă de la finalul lui 2017, însă constructorul (UMB) a continuat implementarea soluției tehnice decise de experții săi și apoi aprobată de CNAIR. Acesta este un nou exemplu de pregătire defectuoasă a proiectului la nivel de studiu de fezabilitate. În porțiunea în cauză nu a fost executat nici măcar un foraj geotehnic de către proiectant (DIWI Consult). Rezultatul? În etapa de execuție apar probleme și întârzieri, plus costuri suplimentare!”, conform celor anunțate de asociație.

Organizația cere acum beneficiarului, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România, să facă publică soluția tehnică adoptată pentru secțiunea în cauză și pentru remedierea problemei. Vă reamintim că o situație similară a apărut și pe autostrada spre Sibiu, unde o bucată de câteva sute de metri de drum a trebuit demolată și refăcută.



8Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor