A debutat o noua sesiune a programului Rabla

De M. Hoster
Reactualizat la:
2Comentarii
A debutat o noua sesiune a programului Rabla
© TION - A debutat o noua sesiune a programului Rabla
Cine mai are o maşină veche acasă şi vrea să renunţe la aceasta pentru a achiziţiona una nouă va putea în scurt timp să solicite alocarea unui nou tichet în programul Rabla. Sistemul de acordare a fost total schimbat, tichetul e acum unul electronic, nu mai e sub formă tipărită, pe hârtie.


Prima etapă a versiunii 2014 a programului Rabla a debutat luni şi va dura până pe 28 martie. Este vorba de etapa în care are loc sesiunea pentru depunerea şi validarea dosarelor producătorilor, importatorilor şi distribuitorilor de autovehicule care doresc să se înscrie în Programul “Rabla” din acest an.

Pentru ediţia din acest an, vor fi alocate 20.000 de tichete valorice, din care 17.000 pentru persoane fizice, iar restul pentru persoane juridice şi instituţii publice.

Bugetul alocat pentru acest an este de 140 de milioane de lei. Termenul limită de depunere a dosarelor de validare este 28 martie 2014. Lista producătorilor, importatorilor de autoturisme şi distribuitorilor autorizaţi să participe în anul 2014 la Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional, precum şi cea a operatorilor economici autorizaţi să desfăşoare activităţi de colectare şi tratare a vehiculelor scoase din uz, vor fi publicate pe site-ul Fondului pentru Mediu.

Cel mai probabil, persoanele fizice vor putea să se înscrie în program de la începutul lunii aprilie. Forma de punere în aplicare a programului Rabla din acest an este schimbată complet. Forma fizică, tipărită pe un tichet de hârtie, a acestui voucher valoric a fost înlocuită cu varianta electronică. În plus, procedurile au fost mult simplificate, solicitantul se va prezenta numai la dealerul auto de unde vrea noua maşină. O altă modificare spune că în acest an va putea fi folosit un singur tichet, nu trei ca şi până acum. În plus, a fost eliminată alocarea pe judeţe a tichetelor, fiind aplicată o formă a principiului primul venit – primul servit.

Mai bine în program decât în afara acestuia

Cât mai e de util programul Rabla pentru dealerii auto? Ideea este că nu dăunează, dar nici nu e cel mai mare bine de pe pământ.

„Nu ştiu să spun acum cât va ajuta la activitatea noastră, dar e mai bine să fi în program decât în afara lui. Era un ajutor foarte mare pentru dealerii Dacia, pe acest segment s-au dus cele mai multe tichete. Trebuie avută în vedere şi valoarea acelui tichet. Nu e una mare, la maşinile cu preţ mai mic contează mai mult”, am aflat de la reprezentantul unuia dintre cei mai importanţi dealeri auto de pe piaţa timişoreană.

Cert este că modul de acordare este mult simplificat, în plus eforturile depuse sunt mai mici.

„E mai bine pus în practică, omul vine la noi, merge să radieze rabla şi să o depună la Remat. Pentru noi e mai puţină birocraţie. Până acum aveam un „specialist” Rabla, el trebuia să verifice dacă tichetul e valabil, dacă nu e falsificat. Acest voucher electronic nu mai lasă să intervină această posibilitate. O altă veste bună este că s-a eliminat alocarea pe judeţe a tichetelor. Pe noi ne ardea să mai primim tichete şi în… Călăraşi nu le lua nimeni”, ne-a mai declarat reprezentantul dealerului auto.

Conform Administraţie Fondului de Mediu, instituţia care se ocupă de punerea în aplicare a programului Rabla, românii au cumpărat, până în prezent, aproape 13.400 de autoturisme noi prin intermediul programului “Rabla 2013”, iar circa 19.900 de maşini mai vechi de zece ani au ajuns la casat. Din numărul total de autovehicule cumpărate, 690 au beneficiat de eco-bonusuri, o sumă suplimentară acordată pentru autoturisme care intră în categoria cele mai stricte de poluare.

 



2Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor