tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Utile
Trenurile ar putea circula cu viteză redusă din cauza caniculei. La CFR Călători, risc și de „avarie răcire”

Trenurile ar putea circula cu viteză redusă din cauza caniculei. La CFR Călători, risc și de „avarie răcire”

De Cristian Mîrț
la 17 July 2023 19:05 Reactualizat la: 17 July 2023 19:16
7 Comentarii

Trenurile ar putea circula cu viteză redusă din cauza caniculei. La CFR Călători, risc și de „avarie răcire”

foto: Adrian Panduru
17 July 2023 19:05 Reactualizat la: 17 July 2023 19:16
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA – sau „CFR Intrastructură”, după cum mai este cunoscută – atrage atenția că, din cauza caniculei, trenurile ar putea merge și cu 20 – 30 km/h mai încet. În urmă cu câteva zile, tot în contextul temperaturilor ridicate, compania „soră” CFR Călători făcea alte precizări, legate de sistemul de aer condiționat al trenurilor.
Scris de Cristian Mîrț - Compania Națională de Căi Ferate CFR SA – sau „CFR Intrastructură”, după cum mai este cunoscută – atrage atenția că, din cauza caniculei, trenurile ar putea merge și cu 20 – 30 km/h mai încet. În urmă cu câteva zile, tot în contextul temperaturilor ridicate, compania „soră” CFR Călători făcea alte precizări, legate de sistemul de aer condiționat al trenurilor.

Trimite articolul

X

Compania care se ocupă de infrastructură – Compania Națională de Căi Ferate CFR SA – spune, de fapt, că atunci când în aer sunt 40℃, la nivelul șinelor pot fi și peste 50. În aceste condiții, pentru siguranță, conductorii trebuie să reducă vitezele. La începutul acestei săptămâni a fost emis un cod portocaliu de caniculă pentru aproximativ jumătate de țară, astfel că este destul de probabil să fie impuse limitări.

„Menționăm faptul că, în intervalele orare în care temperatura în aer depășește deja 35-37 de grade în aer, personalul de întreținere a infrastructurii feroviare efectuează permanent revizii suplimentare pe reţea, prin verificarea directă a căii, măsurarea şi înregistrarea permanentă a evoluţiei temperaturilor la nivelul şinei, iar în intervalele orare în care temperatura în șină depășeste 50 de grade C, pe anumite intervale de stații, unde situația o impune, se REDUCE VITEZA de circulaţie a trenurilor CU 20-30 km/h FAȚĂ DE VITEZA NORMALĂ, astfel încât traficul feroviar să se desfăşoare în depline condiţii de siguranţă”, se arată în informarea CFR SA de luni, 17 iulie.

Recomandare pentru călători: înainte de plecare, solicitați informații de la operator

Reprezentanții companiei de infrastructură mai precizează că operatorii de transport feroviar – atât de călători, cât și de marfă – sunt informați din timp asupra sectoarele de cale ferată pe care trebuie redusă viteza de deplasare a trenurilor. Operatorii ar fi, astfel, cei obligați să informeze călătorii.

„CFR SA recomandă publicului călător ca înainte de efectuarea călătoriei să solicite informaţii despre orele de sosire și de plecare a trenurilor în stațiile CFR, la casele de bilete ale operatorului de transport de la care a achiziționat sau dorește să achiziționeze bilet. Rugăm călătorii ca în această perioadă să consulte INCLUSIV SITE-urile sau paginile de social-media ale OPERATORILOR DE TRANSPORT FEROVIAR, pentru informaţii actualizate despre condițiile și măsurile impuse în graficul trenurilor înscrise în circulație. Adresăm scuzele necesare călătorilor, în situația în care trenurile cu care călătoresc ajung cu întârziere la destinație, însă aceste măsuri de limitare a vitezei de circulație pe anumite intervale de cale ferată sunt necesare pentru a menține condiții optime și de siguranță pe rețeaua feroviară”, mai transmit reprezentanții CFR SA.

CFR Călători și „avarie răcire”

În urmă cu câteva zile, înainte de un alt val de caniculă, unul dintre acești „operatori de transport feroviar”, chiar CFR Călători, anunța, pe lângă posibilitatea apariției unor întârzieri, și faptul că încearcă să țină în circulație toate mijlocele cu sisteme de climatizare. Numai că, la temperaturi prea ridicate, acestea pot intra destul de ușor în regimul „avarie răcire”. Ce înseamnă acest lucru? Că „funcționează în regim de ventilație”, potrivit CFR Călători.

„CFR Călători face eforturi susținute pentru menținerea în circulație a tuturor unităţilor de material rulant dotate constructiv cu instalații de climatizare. Întregul parc de vehicule feroviare este verificat din punct de vedere tehnic – funcțional înainte de plecarea în cursă, pentru evitarea defectărilor în parcurs. Pentru menținerea în funcțiune a instalațiilor de climatizare au fost dispuse măsuri suplimentare de mentenanță a instalaţiilor de climă în reviziile de vagoane care formează garniturile de tren precum și însoțirea cu electricieni de vagoane în anumite intervale orare, atunci când sunt situații de caniculă sau alte fenomene meteo extreme specifice verii (cod roşu). Însă, în zilele cu temperaturi exterioare caniculare există situații în care instalațiile de climatizare din dotarea vagoanelor de călători sunt suprasolicitate și intră în regim “avarie răcire”, mai ales în condițiile unui grad de ocupare apropiat de 100% din numărul de locuri. În astfel de cazuri, instalațiile funcționează în regim de ventilație.

În condițiile utilizării întregului parc de material rulant tehnic disponibil, în special pe rutele ce înregistrează cele mai mari solicitări de trafic, pentru a avea o predictibilitate a cererii de transport și în vederea adaptării capacităţii de transport la numărul de locuri solicitat, CFR Călători recomandă pasagerilor să își planifice din timp călătoria, să utilizeze toate trenurile puse la dispoziție în graficul unei zile de circulație și să își procure din timp legitimaţiile de călătorie, folosind toate canalele disponibile în acest sens. În situatii în care apar abateri mari de la graficul de circulatie, din cauza fenomenelor meteo extreme sau alte cauze, CFR Călători este pregătită să ofere asistenţă călătorilor, apă şi eventual produse preambalate, în anumite staţii de pe traseu. Indiferent de cauzele generatoare ale abaterii de la programul de circulaţie, CFR Călători va asigura cu trenurile proprii transportul până la destinaţia finală înscrisă pe legitimaţia de călătorie”, transmiteau, mai exact, reprezentanții operatorului public.

Trimite articolul

X
Taguri:
cfr ,
viteza redusa trenuri
7 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. antiVrajeāla says:
    July 17, 2023 at 7:43 pm

    Da, e clar, ne tre’ locomotive cu hidrogen.

    ps Oare china cati km de cale ferata de mare viteza a facut in cat timp?

    #🤪

    Reply
    • Yycre cuceapa says:
      July 18, 2023 at 10:35 am

      Avem! Iti spun io sigur ca zama de dinozaur cu care mreg unele locomotive contine hidrogen.

      In ceea ce priveste calea ferata, sa sti ca toata este cel putin supersonica. Totul este sa sti sa alegi sistemul de referinta. Eu am ales axa de rotatie a pamantului.

      Asadar, totul este perfect la CFR si nu-l vinde nimeni pe bucati. Chestia cu cele 508 locomotive si 7153 de vagoane care s-ar vinde de la CFR este doar o conspiratie. Problemele zilei sunt azilele de batrani, galceava politica si accidentele de masina.

      Reply
  2. Sicman says:
    July 17, 2023 at 10:11 pm

    Închideți cfr-u. Sunteți rușine.

    Reply
  3. Baluba says:
    July 18, 2023 at 12:09 am

    Conditionalul din titlu trebuie inlocuit cu “circula”. In 3 zile, am avut intarzieri 45 minute pe 375 km, respectiv 55 minute pe 290 km.

    Reply
  4. Paul Mecheres says:
    July 18, 2023 at 8:39 am

    “Redusa” .. si mai mult? Se poate? Nu ar insemna sa stea pe loc?

    Reply
  5. andreivladpopa says:
    July 18, 2023 at 10:23 am

    Ce rahat sa mai reduca din viteza medie de 30kmh? Penibil…

    Reply
  6. Nicolae Borca says:
    July 18, 2023 at 1:21 pm

    Stati linistiti. Se poate merge si inapoi.
    Ce jalnici sint.

    Reply
  7. Cele mai citite știri

    1
    FOTO. Scandal, vineri dimineață, lângă „locuința-barcă" de pe Bega
    2
    Plante rezistente la secetă, în loc de gazon, pe bulevardul Liviu Rebreanu din Timișoara
    3
    Spitalul Militar din Timișoara marchează Ziua Mondială a Sănătății Mintale printr-un gest simbolic
    4
    Bărbat reținut după ce și-a bătut concubina și i-a blocat ieșirea din casă
    5
    PROGRAM. Muzică populară și Direcția 5 la Festivalul Papricașului și Vinului de la Buziaș
    6
    Un motociclist a ajuns la spital după un accident în Șag
    7
    Fundația „Preot Ioan Olariu” și Parohia Timișoara Iosefin continuă să ofere burse și ajutoare financiare
    8
    Drum din zona turistică a Timișului, asemănător Transluncaniului, reabilitat de CJT cu 90 de milioane de euro
    9
    Mai mulți polițiști locali pe teren la Lugoj
    10
    Simonis către Fritz: „Bine ați venit la Timișoara, domnule primar”. Ironii și bilanțuri la primul eveniment major al noului prefect Elena Micicoi

    Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    Fântâni arteziene, piațetă nouă și mai mult spațiu verde. Sânnicolau Mare își modernizează centrul cu o investiție majoră

    Eveniment

    Bărbat reținut după ce și-a bătut concubina și i-a blocat ieșirea din casă

    Ştiri din Timiș

    Salt spre viitor: UVT primește fonduri strategice și demarează un proiect energetic de referință în Dumbrăvița

    Utile

    Lucrări ale SDM în Timișoara, astăzi, 6 decembrie

    România

    Sfântul Nicolae: tradiții și obiceiuri păstrate cu sfințenie în gospodăriile românilor

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 6 decembrie 2025, în Timișoara?

    Ştiri din Timiș

    Învață DiscoFox înainte de Revelion și sprijină animalele aflate în dificultate la FABER

    Sănătate

    FOTO. Modernizări importante la Secția de Chirurgie Generală a Spitalului Municipal Timișoara

    Sănătate

    Sfaturi online care pot face rău. Ce trebuie să știe părinții despre alergii și astm

    Cinema

    Filmul săptămânii: „Eternity”, care ridică întrebarea: prima dragoste sau viața alături de cel iubit până la bătrânețe?
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici