Noul sistem de e-ticketing le va permite timișorenilor să plătească rapid călătoria, să își planifice traseele și să își gestioneze abonamentele online. Noul sistem va fi implementat în paralel cu cel existent.
„Este un sistem din care câștigă toată lumea – și cetățenii, și orașul. Ne așteptăm ca tot mai mulți timișoreni să aleagă transportul public, să reducem fraudele și să avem o trasabilitate clară a subvențiilor.
În plus, datele colectate ne vor ajuta să adaptăm rutele și investițiile la nevoile reale ale oamenilor. Sistemul este conceput să se deschidă în viitor către parcări, biciclete, trotinete sau rideshare – un pas firesc spre un oraș european modern, cu mobilitate inteligentă și accesibilă pentru toți”, a declarat primarul Dominic Fritz.
Plată și validare în tramvai și în aplicație
Prin noul sistem, plata și validarea titlurilor de călătorie – bilete sau abonamente – se va putea face atât în mijlocul de transport, la validator, cât și prin aplicație. Pentru prima variantă, va fi nevoie, ca până acum, de apropierea cardului bancar, a cardului de călătorie, a telefonului mobil sau a ceasului inteligent de validator.
Pe de altă parte, sistemul va fi disponibil și printr-o platformă web și printr-o aplicație mobilă dedicată, astfel că toți călătorii își vor putea gestiona abonamentele, istoricul călătoriilor și metodele de plată online.
Interfața va fi disponibilă în mai multe limbi și accesibilă pentru nevăzători.
„Noul sistem de e-ticketing va prelua și îmbunătăți funcțiunile aplicației Tranzy, iar călătorii vor beneficia de un planificator de rute integrat care oferă sugestii de traseu în funcție de poziția utilizatorului, destinație, mijloace de transport disponibile și timp estimat, direct din aplicație. În același timp, sistemul va monitoriza flota, numărul de călători din mijloacele de transport și va contribui la reducerea fraudei. Prin arhitectura deschisă, va permite integrarea cu Waze, alte platforme de mobilitate și servicii tip Smart City”, mai precizează reprezentanții primăriei.
Valoarea investiției este de 41,5 milioane de euro, TVA inclus, 6,3 milioane de lei reprezentând co-finanțarea prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) 2020-2026. Licitația a fost lansată săptămâna trecută, iar despre cerințele tehnice puteți citi AICI. Anunțul este disponibil și pe SEAP, AICI.
Vă amintim, în primăvara anului 2024 a fost lansată și aplicația Tranzy, care permite urmărirea în timp real a mijloacelor de transport, iar din primăvara acestui an transportul public din Timișoara a fost integrat în Google Maps, astfel încât traseele pot fi planificate deja direct pe telefon.
Trimite articolul
XDupă ce aștepți jumătate de oră mijlocul de transport nu contează cât de rapid validezi călătoria în saună.
Sute de persoane plătite sa vândă bilete și abonamente, să verifice biletele in ntc + 41 milioane pentru sistem plus milioane pentru întreținerea sistemului. In final 90% din călători sunt cei care au gratuitate.
Vrem că la Luxemburg, transport absolut gratuit, fara card, aplicației, sistem de ticketing. Este mai ieftin sa fie gratuit, transportul in comun nu poate fi profitabil.
După ce “noile” validatoare din Bozankaya funcționează mult mult mai încet decât modelele vechi – galbene care validau aproape instant. Pentru ce bombe mai împrumutați bani prin pnrr? Un sistem Dublu de ticketing? Dar nu puteți da un salariu decent la profesori?!!
-
Prin PNRR sunt bani gratis, nu împrumutați, iar salariile profesorilor nu le plătește primăria.
16 puncte de vinzare bilete si nu toate abonamente, 2 schimburi
Vreau si eu cate 1000 de euro pentru fiecare postare pe tampitoff! NU conteaza ce imi dicteaza rromulae sa debitez, daca iese banul!
dap, toata lumea castiga. unii castiga multi bani. nu inteleg treaba cu date peste date colectate. si nici treaba cu amprentele…
nu exista nicaieri in universul asta justificare pentru zecile alea de milioane de euro PENTRU UN SISTEM DE PLATA. PUR SI SIMPLU NU AI CUM SA JUSTIFICI ASA CEVA. este pur si simplu furt
-
dap, dar pentru un sistem de colectare de date personale, analiza si monitorizare cred ca se justifica. Ai link in articol la “caietul de sarcini”