Direcția de Evidență a Persoanelor Timișoara a înregistrat, din mai și până la finalul lunii noiembrie, 17.414 cereri pentru obținerea Cărții Electronice de Identitate (CEI). Dintre acestea, aproape 16.500 au fost deja soluționate, anunță reprezentanții Primăriei Timișoara.
„În prezent, timișorenii au la dispoziție șase ghișee pentru depunerea și soluționarea cererilor pentru Cartea Electronică de Identitate. Pentru persoanele care nu reușesc să își facă o programare online, Direcția de Evidență a Persoanelor pune la dispoziție ghișeul nr. 8, unde accesul se face pe baza unui număr de ordine eliberat la sediul instituției. Acest ghișeu este destinat cu prioritate persoanelor vârstnice, persoanelor cu nevoi speciale, cazurilor sociale, femeilor însărcinate, precum și persoanelor însoțite de copii cu vârsta sub 5 ani”, amintesc aceștia.
Documentele corespunzătoare literelor A–L se eliberează la camera 1; cele corespunzătoare literelor M-Z – la camera 10; iar cele eliberate în baza procurii notariale – la camera 9.
Programările pentru eliberarea CEI se realizează în baza programărilor efectuate exclusiv prin intermediul platformei Ministerului Afacerilor Interne, AICI. Cetățenii pot cere CEI-ul la orice serviciu public comunitar de evidență a persoanelor din țară, indiferent de domiciliu, cu condiția să aibă o programare făcută. Cartea electronică de identitată este eliberată gratuit, în limita fondurilor disponibile prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), pentru cetățenii români cu domiciliul în România, începând de la vârsta de 14 ani. Pentru buletinul „clasic”, se percepe o taxă de 40 de lei.
Vă amintim, începând din 8 mai 2025, SPCLEP Timișoara a început să elibereze CEI-uri din 8 mai 2025. În prima lună, fuseseră depuse în jur de 1.000 de cereri pentru noul model de carte de identitate.
Citiți principiile noastre de moderare aici!