Timișoara ocupă primul loc atât la cantitatea anuală de energie furnizată, cât și la consumul mediu per stație, „aproape dublu față de următorul oraș clasat”, subliniază reprezentanții primăriei.
„În total, utilizatorii din Timișoara și-au încărcat vehiculele electrice cu aproape 5 GWh de energie. Prin utilizarea acestei infrastructuri publice, au fost evitate aproximativ 5.000 de tone de CO2, contribuind la îmbunătățirea calității aerului și la tranziția către o mobilitate urbană mai durabilă.
În prezent, rețeaua publică de încărcare din Timișoara cuprinde 16 stații instalate de Primăria Timișoara în anul 2022. Utilizarea acestora a crescut constant, fiind folosite anul trecut de peste 35.000 de utilizatori unici. Municipalitatea va extinde rețeaua cu alte 21 de stații, odată finalizată licitația pentru achiziție”, precizează reprezentanții primăriei.
Municipiile care au transmis raportări către AFM sunt Cluj-Napoca (19 stații), Timișoara (16 stații), Pitești (10 stații), Satu Mare (5 stații), Reșița (5 stații) și Târgu Jiu (4 stații).
Un proiect din 2022 și altul mai nou „cu cântec”
Stațiile de încărcare electrică sunt disponibile în următoarele locații: Bulevardul. I.C. Brătianu, Calea Aradului – Strada Cugir, Piața Iancu Huniade, Strada Acad. Alex. Borza – Strada Michelangelo, Strada Martin Luther, Strada Gheorghe Dima, Bulevardul Take Ionescu, Piața 700, Bulevardul Republicii, Bulevardul Revoluției din 1989, Splaiul Nicolae Titulescu, Bulevardul Mihai Viteazul (2 stații), Strada Plauțius Andronescu, Strada Aștrilor, Bulevardul 16 Decembrie 1989 / Calea Șagului.
Pentru primele 16 stații, parte a proiectului „Realizarea de stații de reîncărcare pentru vehicule electrice”, primăria a avut un proiect de 2,2 milioane de lei, fără TVA, finanțat în proporție de 90% de AFM.
Pentru „etapa II”, Primăria Timișoara are în desfășurare, încă din toamna anului trecut, o licitație cu valoare estimată la 3,3 milioane de lei, fără TVA. Cea pentru 21 de stații despre care vorbesc reprezentanții municipalității.
Achiziția, însă, este una cu probleme. A fost o contestație în termenul de depunere a ofertelor, dar s-a mers mai departe și până la urmă s-au înscris patru ofertanți. Asta încă din noiembrie 2024. De atunci, au fost mai multe contestații, iar în urma ultimei, CNSC a decis o reevaluare. Una care ar trebui să fie finalizată până spre finalul lunii noiembrie 2025.
Primăria Timișoara a mai avut o încercare și în primăvara anului trecut pentru achiziția „Execuţie lucrări (PT + execuţie) aferente obiectivului de investiţii «Realizare stații de încărcare pentru vehicule electrice în Municipiul Timișoara-Etapa II»”, însă licitația a fost anulată după o altă contestație la CNSC.
Trimite articolul
XOamenii prosti se mandresc si se lauda..
-
..cu commentarii inutile
Daca ar pune si cosuri de gunoi la ele ar fii perfect. Lasa uberistii o mare mizerie in ele
-
E plin de imbecili in functii publice, cica au evitat CO2. Chiar asa de greu e de inteles ca co2 se consuma de plante. Stiti ca sunt produse energofage gen ciment care sunt cica cu emisii zero. Stiti cum? Plin plantare de copaci. Simplu nu? Intelegeti ca o tara ca Romania nici nu trebuie sa-si faca probleme din cauza la co2? Hai frate, ganditi ca nu doare. Nu mai amintim de co2 emis la generarea energiei sau in procesul de fabricatie a prodselor folosite la generarea energiei verzi. Nu mai amintim ca nu se poate crea o infrastructura care sa duca toate masinile trecute pe energie electrica. Si mai cate se mai pot spune. Sunt bune masinile electrice dar lasati vrajeala.
“aproximativ 5.000 de tone de CO2” – felicitari, ati evitat NIMIC
-
Tu ce ai reușit să eviți azi? Aa, știu! N-ai băut Pepsi și astfel ai evitat niște nanochipuri. 😀
Foarte inteligente amplasarile statiilor de incarcare, majoritatea in dreptul geamurilor locuitorilor. Vara ventilatoarele celor cu incarcare rapida fac un zgomot minunat, spre incantarea celor care nu au liniste de ele in propriile case. Si daca nu fac zgomot statiile de incarcare, pot beneficia de auditii gratuite de muzica, de convorbiri telefonice pe speaker sau de discutii cu volum ridicat ale soferilor care mai fumeaza si pun tara la cale cat masinile se incarca. Despre mizeria lasata in jur, nu mai pomenim, ca doar traim intre persoane civilizate. Maxim. Invitam edilii cate o saptamana in camerele cu geamuri spre aceste statii. Abia asteptam impresiile. 😇
Cum ati facut calculul ? 250.000:16 = 15625 de incarcari pe o statie impartit la 36 de luni ies cam 434 de incarcari pe luna la o statie… Asta inseamna cam 14 incarcari pe zi la o statie. Da cu virgula ! Doar nu se incarca telefoane, sub 2 ore pe masina…
Partea trista e ca de fiecare data cand vrei sa incarci nu ai loc de soferii de uber si bolt. Pentru multi beneficiul e aproape zero.