Pe de o parte, cifra de afaceri netă din perioada ianuarie – iunie 2025 a fost de 89,5 milioane lei, în creștere cu 17% față de perioada similară din 2024. Acest lucru se datorează, în mare măsură, faptului că încasările din bilete și abonamente au crescut cu 10%, de la 11,5 milioane lei în prima parte a lui 2024, la 12,6 milioane lei în ianuarie – iunie 2025.
Pe de altă parte, costurile de operare au rămas cam aceleași. Au scăzut costurile cu reparațiile, piesele de schimb și cheltuielile cu combustibilul, dar acestea au fost compensate de facturi mai mari la energia electrică și la taxele și impozitele datorate statului.
Per total, societatea înregistreze un profit net de 181.109 lei la data de 30 iunie 2025. Anul trecut, pe aceeași perioadă, se înregistrase o pierdere de 10 milioane lei.
„Continuăm eforturile de îmbunătățire a situației financiare a Societății, cu focus pe creșterea veniturilor proprii și pe reducerea cheltuielilor de operare. Rezultatele pe primul semestru reflectă angajamentul nostru pentru un transport eficient și de calitate pentru cetățenii Timișoarei”, a declarat Florin Petolea, Directorul General al Societății de Transport Public Timișoara.
Vă amintim, când au fost aprobate bugetele pe 2025 ale societăților din subordinea Consiliului Local Timișoara, au fost aprobate și situațiile financiare pe anul trecut. Conform acelor documente, STPT a înregistrat pe tot anul 2024, un profit de 9 milioane de lei, dar mai ales datorită veniturilor din subvenții.
Trimite articolul
XSTPT E TINUT IN VIATĂ DIN SUBVENTII DE LA PRIMĂRIE CA DIN VANZARE DE ABONAMENTE SI BILETE NU IASĂ MARE LUCRU
Motiv ca să facă biletele 5 lei… Profituri pe necazul omului normal care nu își mai permite coșul zilnic pt un trai decent după toate scumpirile.
-
Tot din buzunarul omului normal vin și subvențiile. Diferența e că majorând prețul biletului se va putea reduce din subvențiile uriașe plătite de toți contribuabilii, nu doar de cei care folosesc serviciile STPT.
-
stim ca doar bogatii merg cu autobuzul si tramvaiul
-
Pai profit de pe spatele soferilor care platesc daune de mii de euro pentru ca vehiculele nu au casco, nici unul !
A descongestiona orasul de masini cu cca o persoana in ele, ar insemna si o aplecare asupra costului biletului. Nu trebuiau crescute tarifele. Optiunea transportului public trebuie sa fie net inferioara ca si cost, celei cu transportul cu masina personala.
-
Vi se pare mult 5 lei pentru un bilet valabil o oră? Pe de altă parte, în cazul abonamentelor costul chiar e mult mai scăzut decât al variantei cu mașina personală.
Mai calculați odată pe profit nu sunteți nu vă este rușine să spuneți așa ceva
Face profit din subvenții, care sunt bani inclusiv de la oameni care nu folosesc ratt de ani de zile.
STPT-ul să facă bine și să dea banii angajaților, că li s-au promis din ianuarie și nici până acum nu i-au văzut!
Vatmani ce stau pe telefon, ori conduc agresiv . NICIUN ȘEF de la STP nu-l vezi in control pe TRASEU. La fel cum NICIUN EDIL nu a vazut nimeni circulind cu transportul public. NISTE POLITRUCI ordinari MINCINOSI notorii, dlin furnte cu FRITZ si terminind cu toti CONSILIERII USR. Nicicare dintre ei nu circulă cu transportul public. Au servit Doar abureli ordinare in campanie la timisorenii creduli la FALSA imagine construita de USR in jurul seriozitatii germane.
Fritz e mai rau ca Johannis