Marți, în cadrul ședinței de plen, consilierii locali din Timișoara au aprobat documentația tehnico-economică – faza DALI și indicatorii tehnico-economici aferenți obiectivului de investiție „Modernizare stații tramvai Linia 1 Gara de Nord – stația Meteo și retur”.
„Proiectul de modernizare a staţiilor de transport public constă în adaptarea constructivă a stațiilor de transport la cerințele europene cu privire la asigurarea calității spațiului destinat așteptării vehiculelor de transport public, dotarea stațiilor cu un refugiu destinat pasagerilor, refugiu ce conține elemente de mobilier urban.
De asemenea, se va pune accentul și pe asigurarea securității și siguranței călătorilor și nu în ultimul rând asigurarea spațiului necesar persoanelor cu dizabilități în stațiile de transport public. Astfel, (…) va crește atractivitatea și accesibilitatea transportului public. (…)
Investițiile vizează și modernizarea stațiilor pentru ca transportul în comun să fie adus la standarde moderne, europene, crescând performanța unui serviciu de transport urban, dând orașului un aspect modern, propice pentru un transport în comun fiabil, nepoluant. Astfel, proiectul face parte din abordarea integrată a municipalității asupra mobilității urbane durabile, în centrul căreia este creșterea atractivității transportului public în detrimentul transportului privat”, se arată în anexele proiectului de hotărâre aprobat marți.
Proiectul are o valoare totală de 19,9 milioane de lei, TVA inclus. Potrivit anexelor, ar trebui implementat în 10 luni – 4 luni pentru derularea achiziției și 6 luni durata de execuție propriu-zisă a lucrărilor.
Stațiile modernizate
Proiectul are în vedere modernizarea a 29 de stații. Printre altele, proiectul cuprinde adaptarea peronului pentru persoanele cu dizabilități și dotarea stațiilor cu mobilier urban adecvat, camere video cu inteligență artificială, afișaj de informare LED cu două fețe și afișaj de informare cu TFT tactil.
Propunerea făcută de proiectant este ca adăpostul pentru călători să fie un „produs modular minimalist”: să aibă structură metalică cu pereți de sticlă securizată și tratată UV și pereți laterali cu dimensiuni reduse. Acestea ar trebuie să fie modulare, pentru a fi multiplicate la nivelul peronului, în funcție de gradul de utilizare al fiecărei stații. Per total, suprastructura ar trebui să aibă o lungime între 5,5 și 5,75 metri. Lățimea pereților laterali ar urma să fie de 60 de centimetri, iar a copertinei – 1,4 metri.
Lista celor 29 de stații este:
- Regele Carol I TUR;
- Regele Carol I RETUR;
- Piața Mocioni TUR;
- Piața Mocioni RETUR;
- Sf. Maria TUR;
- Sf. Maria RETUR;
- Catedrala Mitropolitană TUR;
- Catedrala Mitropolitană RETUR;
- Spitalul de Copii TUR;
- Spitalul de Copii RETUR;
- Piața 700 TUR;
- Piața 700 RETUR;
- Piața Libertății TUR;
- Piața Libertății RETUR;
- Continental TUR;
- Continental RETUR;
- Prefectură TUR;
- Prefectură RETUR;
- 3 August TUR;
- 3 August RETUR;
- Piața Traian TUR;
- Piața Traian RETUR;
- Prințu Turcesc TUR;
- Sarmisegetusa TUR;
- Lalelelor TUR;
- Virgil Economu TUR;
- Victor Babeș TUR;
- Electrica TUR;
- Gara de Est TUR.
Vă amintim, contractul pentru etapa de proiectare a fost semnat în aprilie 2022 cu firma FIP Consulting. Teoretic, înțelegerea de 50.000 de euro, cu TVA, prevedea un termen de 8 luni pentru realizarea documentației. Atunci, primăria anunța că erau incluse 34 de stații. Cele care nu se regăsesc acum sunt Gara de Nord (tur/retur), Meteo, UMT și Piața Badea Cârțan.
Tot în ședința de marți, a fost aprobat și proiectul privind documentația tehnico-economică faza Proiect Tehnic și indicatorii tehnico-economici pentru hala de mentenanță a tramvaielor noi. Pentru aceasta, primăria găsise în a doua partea a anului trecut constructor, în urma unei licitații contestate. Atât hala, cât și proiectul de modernizare a stațiilor de pe linia 1 erau angajamente ale primăriei în contractul prin care a achiziționat primele 23 de tramvaie noi produse de Bozankaya, prin POR 2014 – 2020.
Trimite articolul
XCe-i lipseste chelului? Tichia de margaritar. Asa si camerele cu inteligenta artificiala si afisaj cu TFT tactil. Vatmani si soferi si mijloace de transport mai multe pe fiecare linie intra la “neesential”.