În contextul eliminării plafoării prețurilor la energia electrică, Primăria Timișoara vrea să crească tarifele și la stațiile de încărcare a mașinilor electrice pe care le are. Mai precis, cu 50 de bani pentru fiecare kilowatt-oră: de la 1,4 la 1,9 lei/kWh, TVA inclus, pentru „a menține rețeaua publică în parametri optimi”
„Tariful se menține sub media pieței locale, este calculat în baza formulei aprobate de Consiliul Local și include costul energiei electrice achitat de operator, precum și cheltuielile pentru întreținerea stațiilor, funcționarea sistemelor de plată și administrarea platformelor digitale”, precizează reprezentanții primăriei.
Potrivit acestora, în trei ani de funcționare, stațiile municipalității au înregistrat peste 250.000 de încărcări. În prezent, rețeaua publică de încărcare din Timișoara include 16 stații instalate în 2022, utilizate anul trecut de peste 35.000 de utilizatori unici.
Stațiile de încărcare electrică sunt disponibile în următoarele locații: Bulevardul. I.C. Brătianu, Calea Aradului – Strada Cugir, Piața Iancu Huniade, Strada Acad. Alex. Borza – Strada Michelangelo, Strada Martin Luther, Strada Gheorghe Dima, Bulevardul Take Ionescu, Piața 700, Bulevardul Republicii, Bulevardul Revoluției din 1989, Splaiul Nicolae Titulescu, Bulevardul Mihai Viteazul (2 stații), Strada Plauțius Andronescu, Strada Aștrilor, Bulevardul 16 Decembrie 1989 / Calea Șagului.
Pentru primele 16 stații, parte a proiectului „Realizarea de stații de reîncărcare pentru vehicule electrice”, primăria a avut un proiect de 2,2 milioane de lei, fără TVA, finanțat în proporție de 90% de AFM. La început, acestea aveau un tarif de 1,05 lei/KWh.
Etapa a II-a, în continaure cu probleme
Pentru „etapa II”, Primăria Timișoara încearcă încă de anul trecul primăvara anului trecut să găsească un constructor. O primă încercare pentru achiziția „Execuţie lucrări (PT + execuţie) aferente obiectivului de investiţii «Realizare stații de încărcare pentru vehicule electrice în Municipiul Timișoara-Etapa II»” a avut loc în primăvara lui 2024, însă licitația a fost anulată după o contestație.
Din toamna aceluași an, municipalitatea are în desfășurare o altă licitație pentru cele 21 de stații, la o valoare estimată de 3,3 milioane de lei, fără TVA. Și aceasă licitație, însă, este una cu probleme. A fost o contestație în termenul de depunere a ofertelor, dar s-a mers mai departe și până la urmă s-au înscris patru ofertanți. Asta încă din noiembrie 2024. De atunci, au fost mai multe contestații, iar în urma ultimei, CNSC a decis o reevaluare. Una care ar fi trebuit să fie finalizată în noiembrie 2025… dacă nu apăreau o nouă contestație.
Într-o ierarhie publicată de Administrația Fondului de Mediu în octombrie, Timișoara ocupa primul loc atât la cantitatea anuală de energie furnizată, cât și la consumul mediu per stație. Erau luate în calcul, însă, doar câteva orașe: Cluj-Napoca (19 stații), Timișoara (16 stații), Pitești (10 stații), Satu Mare (5 stații), Reșița (5 stații) și Târgu Jiu (4 stații).
Trimite articolul
XPoate se va trezi primaria cu venituri 0 din scamatoria asta. Crede ca lumea de placere incarca in oras? Ce conteaza? Banii de la fraierul contribuabil vin cu japca oricum