Proiectul presupune consolidarea structurii de rezistență, înlocuirea completă a suprastructurii și adaptarea podului la cerințele actuale de trafic și siguranță. Firma TEHNODOMUS, câștigătoarea licitației, urmează să înceapă primele intervenții în ianuarie–februarie 2026, în funcție de condițiile meteo.
„Este primul șantier nou al anului viitor și o investiție pregătită de mult timp. Podul, construit în anii ’70, este într-o stare avansată de degradare și avea nevoie urgentă de intervenție pentru a face față traficului de astăzi. Sunt bucuros că am reușit să atragem fonduri europene importante și că modernizăm una dintre cele mai importante legături dintre Gara de Nord și Calea Șagului”, a declarat primarul Dominic Fritz.
Proiectul municipalității prevede o structură mixtă oțel-beton, menținerea a două benzi pe sens (3,50 metri lățime) și trotuare lărgite la 1,75 metri. Vor fi amenajate piste de biciclete, reabilitate rampele și scările de acces cu elemente metalice și instalat un sistem modern de iluminat arhitectural.
De asemenea, lucrările includ consolidarea malului Canalului Bega și plantarea de arbori, pentru îmbunătățirea aerului și a aspectului urban. După finalizarea intervențiilor, troleibuzele vor putea circula din nou pe pod.
Valoarea totală a investiției se ridică la aproape 10 milioane de euro, dintre care aproximativ 7,4 milioane provin din fonduri europene nerambursabile, obținute prin Programul Regional Vest 2021–2027, Intervenția 4.1 – Mobilitate Urbană Sustenabilă. Lucrările propriu-zise, estimate la circa 8 milioane de euro (TVA inclus), au termen de finalizare februarie 2027.
Pe aceeași temă:
Podul Muncii va fi demolat și refăcut de la zero. PMT a obținut finanțare europeană pentru lucrări
Trimite articolul
XA castigat cel mai slab ofertant, aradenii de la tehnodomus….