Primarul Moșniței, Gerald Simonis, acuză Primăria Timișoara – inițial într-o postare pe un grup de Facebook, mai apoi și în alte medii – că aprobarea sensului giratoriu de la intrarea în viitorul magazin Hornbach de pe Calea Buziașului a fost făcut „în interesul unor privați”.
El consideră că modificarea de trafic va produce ambuteiaje suplimentare – fiind „o singură bandă care merge înainte” – și o consideră chiar „ilegală”.
„Sunt curios ce studii de trafic au fost efectuate. Totul a fost făcut în interesul unor privați. Conducerea PMT a tratat cu aroganță și dispreț atât conducerea PMN, cât și cetățenii acestei comune”, a scris primarul Simonis în postarea sa.
„Noi deja avem o problemă astăzi, cu un singur sens giratoriu! Acuma ne bagă cu japca în parcare la Hornbach. O să vedeți când începe școala: o să fie coadă până la Chevereș! Avem centura care ne taie și ne-a luat legătura pe Calea Urseni către Timișoara. Trebuie să ne întoarcem și să mergem 2-3 kilometri până la următorul sens, ca să venim înapoi. Problema pe care o aveam noi nu este doar sensul (…) Banda care merge înainte are 3 metri, ea arată de 4 metri și jumătate pe plan, dar o să vedem. La fel cu barierele alea (de intrare la magazin – n.r.), ei spun că o să fie ridicate. Eu cred că o să fie închise!”, a declarat ulterior acesta pentru Tion.
Pe partea de legalitate, Simonis spune și că sensul giratoriu construit acum pare a fi și prea aproape de celălalt, la mai puțin de 300 de metri, că Primăria Moșnița Nouă nu a fost consultată, iar acum caută avocat pentru o eventuală acțiune în instanță. Deja a trimis o adresă Primăriei Timișoara în care cere studiul de trafic aferent realizării sensului giratoriu.
Răspunsul lui Lațcău: „Să ne uităm împreună pe planșe”
Ca răspuns la acuzațiile primarului din Moșnița Nouă, viceprimarul Timișoarei Ruben Lațcău amintește, pe de-o parte, de infrastructura din localitățile învecinate Timișoarei și, pe de altă parte, îl „asigură” pe Simonis că rămân câte două benzi pe sens.
Cât despre noua amenajare în sine, Lațcău spune că este vorba doar despre „câteva secunde în plus la deplasare”.
„Domnule primar Gerald Simonis, vă invit să ne uităm împreună pe planșa sensului giratoriu de pe Calea Buziașului. (…) Sensul giratoriu de pe Calea Buziașului va păstra două benzi pe sens. Se pare însă că domnul Gerald Simonis are nevoie să-l ajute cineva, să-i explice ce înseamnă liniile din planșă.
Această intersecție va pune în mișcare toată zona. Inițial, dezvoltatorul a propus intersecție semaforizată, dar un sens giratoriu viabilizează întreaga zonă, permite ca terenuri abandonate să fie înlocuite cu dezvoltări pentru noi toți, reglementate prin PUG, iar legătura dintre Moșnița și sud-vestul Timișoarei să fie mult mai eficientă. Am impus celor ce dezvoltă acest proiect să execute pe proprie cheltuială infrastructura și să o doneze cu terenul aferent primăriei. Pentru locuitorii din Moșnița, înseamnă, printre altele, drumuri mai sigure și acces către locurile de muncă, școli și servicii din Timișoara.
Dezvoltarea vine cu schimbări și uneori cu câteva secunde în plus la deplasare. Dar alternativa ar fi să ținem blocate hectare de teren și să ratăm investiții importante pentru noi toți. Asta doar pentru a evita explicații oneste către cetățeni”, a scris, printre altele, Lațcău.

foto: Facebook/Ruben Lațcău
În ceea ce privește legalitatea, reprezentanții primăriei menționează că proiectul a trecut, în ultimii aproape trei ani, de toate etapele prevăzute de lege. În plus, ar fi și aproape 400 de metri până la sensul giratoriu cel mai apropiat.
Vă amintim, amenajarea sensului a început în a doua parte a lunii iulie. Teoretic, există restricții de circulație pentru realizarea lui până la început de septembrie.
Trimite articolul
Xdl Gerald ar putea sa cumpere niste autobuze electrice si sa duca cetatenii din Mosnita si Urseni pana in oras. Giroc si Chisoda de ce au autobuze? Da, exista autobuz, linie metropolitana a RATT si la Mosnita dar nu il foloseste nimeni pentru ca satul este foarte intins pe lateral si autobuzul circula doar pe principala. Faci 20 de minute pe jos pana la statia de autobuz, asa ca mai bine iei masina. Intr-adevar, centura cretina a lui Grindeanu este si ea un mare blocaj in trafic mai ales pentru Urseni.
Când te mănâncă pe undeva e obligatoriu să te scarpini. Ce-l arde grija pe alde Simonis de la Mosnita de Timișoara? L-a întrebat cineva de ce terenuri cumpără el prin comună sau de cum decide primăria Mosnita să se dezvolte, cu ajutor de la CJT?
-
…opaaa ,ia sa vedem.cine zbiară…!!!…brusc pe unde e interes imobiliar al unui dezvoltator imobiliare cu pile la cj si la mosnita, apare câte o conducta de canalizare, ba un DJ, infrastructura mare în general..!!!!..îl rugam pe dl primar de m noua , sa ne scrie cine-i pilotul investitor
Sensul giratoriu este corect amplasat si poti sa mergi pe doua benzi, la fel ca inainte, doar ca una din ele merge drept, cealalta trece prin sensul giratoriu, ceea ce poate crea intarzieri. Sau, la iesire din oras, sa faci sensul pe oricare din benziDeci nu e vorba de interese prinate, pentru ca e si in interesul locuitorilor din Mosnita sa aiba un magazin de bricolaj in apropiere.
Problema e cu sensul giratoriu: se repeta exact aceeasi greseala facuta la cel de la IKEA.
Daca iesi din parcarea magazinului ajungi in sens, unde ai doua variante: dreapta, spre Mosnita, si stanga, spre Timisoara.
Dar, ca sa o poti lua la stanga, trebuie sa te incadrezi pe banda din stanga, adica banda interioara. De unde nu poti reveni pe banda exteriora, pentru ca este o linie continua in sens. Chiar daca ar fi linie discontinua, nu e normal sa te incadrezi corect conform legii, dar apoi sa trebuiasca sa te asiguri si sa schimbi banda, in sens fiind.
Mai mult, daca te incadrezi pe banda din dreapta, adica pe cea exterioara la momentul ajungerii in sens, trebuie sa iesi la iesirea spre Mosnita, altfel te-ai pre-incadrat gresit (conform legilor in vigoare), deci nu poti folosi banda din dreapta pentru a iesi spre Timisoara.
La sensul de la IKEA, la iesirea care vin din Dumbravita, fiecare face cam cum crede sau cum il taie capul ca sa mearga spre Timisoara: unii intra pe banda din dreapta (exterioara) si continua pana ies spre oras, altii se incadreaza pe cea din stanga si schimba in sensul giratoriu imediat dupa ce se termina iesirea spre Arad, iar altii se incadreaza pe cea din stanga si taie efectiv banda exterioara in sens cand vor sa iasa spre Timisoara.
Ar trebui regandite ambele sensuri, ceea ce e acum nu e normal.
-
Ai dreptate cu banda interioara. Dar trebuie o optiune si pentru cei care si-au adus brusc aminte ca au uitat sa cummpere ceva, si sa se poata intoarce rapid la magazin
Se vor crea cosi, pentru ca nu e un sens larg. Amplasarea facuta evident cu scopul de a lua cat mai putin din parcarea Hornbach, face ca virajul dreapta la intrarea in sens sa fie cam inchis. Asta nu favorizeaza fluiditatea traficului.
E jale în toata zona marginasa a Timișoarei , fara cap tot cu toate administrațiile și de la oras și de la comune . Arhitectul judetului un habarnist sau cine o fi trebuie pus totul de acord și împreună . fiecare pe limba lui face .
Dacă se făcea sensul giratoriu la calea Urseni nu era asa aglomerat pe calea Buziasului. Greșeala mare acolo a fost, toți cei din Urseni vin din această cauză pe calea Buziasului. Datorita unor interese private sensul giratoriu care trebuia sa fie pe calea Urseni a fost mutat în mijlocul câmpului si nu deservește nimănui!
-
Dar câte zeci de mii de locuitori are Urseniul ăsta, de blochează el toate sensurile giratorii?
-
Te-ai prajit si tu de la Insula Iubirii? Nu este nevoie de zeci de mii de locuitori. La creierul care-l ai de le sti pe toate, sigur spui si ca :”dar oare cati naiba de locuitori are Margina si Cosava de fac astia atata scandal sa gate autostrada?”. Nu este nevoie sa aibe milioane de locuitori atata timp cat pe acolo trec cate sute de masini din Mosnita, din Cheveres, plus satele pana la Buzias, chiar poate si mai indepartate… pentru a ajunge in Timisoara. Sigur daca vezi comentariul o sa fierbi, dar asta e… mai gandeste inainte sa postezi. De citit stiu multi si degeaba (vezi cazul parlamentarilor). Pwp
-
Nu Urseni-ul are zeci de mii, sunt multi care foloseau drumul ala pentru a ajunge in alte parti ale orasului.
-
-
Sensul giratoriu nu e soluția. A se vedea la Boilor. Un pasaj, da.
-
Ba era solutia si un sens giratoriu. Drumul Boilor e cum e (desi nici asta nu e chiar asa rau) fix datorita lipsei sensului de la Urseni. E un efect de domino. Din cauza ca nu se mai poate trece la urseni, mai multi se inghesuie pe principala, si apoi ca sa evite principala, o parte fug pe Boilor. Daca s-ar face si drumul catre Ghiroda din M veche, si pasajul de la Urseni toate problemele de trafic dispar. Inclusiv problema generata de giratoriul Hornbach.
-
Cel mai probabil Dedeman au venit cu proiectul sensului giratoriu. Daca te uiti pe Divizia 9 Cavalerie sau in Lugoj, este acelasi tip de sens giratoriu. Cred ca este un proiect comun al Dedeman care din dorinta de a facilita obtinerea de avize, vin ei cu studiul si proiectul. Nu este deloc cel mai util tip de sens giratoriu, ba din contra, e destul de periculos.
-
Ce Dedeman visezi?
-
Dedeman se face pe Vidrihhin din ce am înțeles. Magazinul in cauza e rivalul, Hornbach.
Cand s-a amplasat giratoriul de la Auchan Mosnita Noua, fratele lui sifonis a fost de acord. Aceleasi conditii de trafic si la Auchan ca la viitorul Hornbach. Acolo i-a convenit ca, probabil, a avut bemeficii personale de pe urma vanzarii terenului pe care sunt construite Auchan si magazinele din acel permietru. Daca tot acuza Timisoara, sa faca referendum si sa vedem cine vrea Mosnita Noua cartier al Timisoarei.
Nu mai bine are grija domnu’ Simfonis de infrastructura din satul lui?
Sau, daca vrea acces facil in oras, sa faca refenrendum si sa uneasca mosnita cu orasul.
-
Mosnita Noua este decat comuna, nu e sat, mo!
-
Uita-te in buletin. E trecut sat. Nici eu nu am crezut initial.
-
Mo, e in primul rand decat sat mosnita noua in comuna mosnita noua.
-
Orice sens giratoriu creează ambuteiaje
Care e tembelul spagar din primarie care a putut aproba in Ciarda Rosie sa le faca un sens giratoriu la astia intre alte doua sensuri giratorii si sa obstructioneze 2 benzi de circulatie, ca si asa este aglomerat? S-a facut un studiu de impact? Astia au destula parcare in fata magazinului sa isi faca cate sensuri vor !
–
-
Pai de ce nu stau mosnitenii la dansii in sat la scoala, la munca, la cumparaturi si sa vezi ca nu va mai fi aglomerat. Aa, da, ei vor taxe ca la sat si facilitati ca la oras.
Nu stiu cum poate lumea sa ia apararea unui primar (nu mai vorbesc de cum naba au putut sa-l voteze!) care acum ceva vreme tragea sfori si a asfaltat in camp, unde avea el terenuri, sa le creasca valoarea. AM impresia ca romanii sunt total masochisti, nu mai e voeba doar de sindromul Stockholm.
Da, evident ca ma refer la fratele fostului hot de telefoane, Simonis.
Ce studii are ???Chiar vrei sa iei sphagi si de la centura???
-
Are dreptate primarul Simonis.
O porcarie de sens.
Nu ii vad rolul.
Hornbach sa isi fi pus sensul mai in interiorul magazinului nu in strada principala.Trebuia sa se lase benzile libere de circulatie inainte si inapoi. Si cine dorea sa intre la magazin sa aibe posibilitatea la o banda laterala de intrare.
Asa cum se doreste sa se faca acum o sa se creieze inca un ambuteiaj ca la sensul de la Continental.
Sa inceapa scoala si o sa se vada ce cozi interminabile o sa fie.
Din punctul meu de vedere acel sens de la noul Hornbach este o mare prostie.
-
Sa mearga la sat la scoala
-