În situația de a avea datorii între 1 și 39 de lei către Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara (DFMT) se găsesc 3.139 de persoane fizice și juridice. Suma totală a datorilor care vor fi anulate este de 57.338 de lei: 41.430 pentru clădiri, 6.063 pentru terenuri, 9.843 pentru mijloace de transport și 2 pentru taxele de reabilitare.
„Urmărirea și executarea silită a contribuabililor care figurează cu obligații fiscale restante la bugetul local presupune din partea organului fiscal efectuarea unor activități precum: emiterea și tipărirea somației, a titlului executoriu și comunicarea acestora către debitori; solicitarea de informații despre debitori de la diverse instituții abilitate; emiterea și comunicarea adreselor de înființare a popririi către instituțiile bancare și alți terți popriți, precum și alte activități care generează cheltuieli materiale, de personal și cheltuieli poștale efectuate în vederea comunicării actelor administrative emise în vederea executării silite, cheltuieli care depășesc valoarea de 40 de lei. (…)
(Se urmărește n.r.) evitarea cheltuielilor care ar putea depăși valoarea creanței urmărite și a neplăcerilor generate de măsurile specifice de executare silită a debitorilor persoane fizice, în vederea stingerii unei creanțe a cărei valoare nu justifică de cele mai multe ori procedurile și demersurile legale necesare a fi întreprinse în vederea încasării/recuperării acestor creanțe”, se arată în proiectul de hotărâre.
Pentru a se aplica, inițiativa trebuie să treacă de votul consilierilor locali. Proiectul de hotărâre este pe ordinea de zi a plenului de marți, 25 februarie.
UPDATE. Proiectul de hotărâre a fost aprobat fără probleme.
Proiectul de hotărâre a fost aprobat în ședința ordinară de marți, 25 februarie. Nu au fost nici discuții, nici voturi „împotrivă” sau abțineri.
Citiți principiile noastre de moderare aici!