Primăria Timișoara a lansat miercuri, 12 noiembrie, o licitație de 13,7 milioane de lei, fără TVA – 16,6 milioane de lei sau 3,2 milioane de euro, cu TVA –, pentru construirea unei noi hale pentru mentenanța tramvaielor, în cadrul depoului de pe bulevardul Dâmbovița. Municipalitatea semnase și anul trecut un contract pentru proiectarea și construcția halei, însă firma AUDIOTECH MULTIMEDIA GROUP SRL a făcut, până la urmă, numai proiectarea.
„Parcul de material rulant existent este alcătuit din tramvaie second-hand, achiziționate din Germania, a căror durată de serviciu este depășită, iar prin reparațiile curente efectuate se prelungește durata de serviciu a acestora. Degradarea condițiilor de transport duce la abandonarea, de către o parte a cetățenilor, a transportului public cu tramvaiul.
Municipiul Timișoara dorește să-și îmbunătățească continuu performanțele în domeniul transportului public de persoane. În acest scop se are în vedere asigurarea satisfacerii continue a cerințelor și a așteptărilor clienților printr-o înaltă calitate a transportului public de persoane și, în același timp, protejarea mediului înconjurător prin prevenirea și controlul poluării”, se arată în caietul de sarcini.
Hala va avea o lungime de 88,15 metri, o lățime de 9,80 metri și o înălțime de 9,95 metri. Caietul de sarcini prevede dotările exacte pe care trebuie să le aibă hala, dar sunt impuse și condiții stricte de temperatură (+5°C), umiditate şi praf pe care aceasta trebuie să le respecte.
Mai multe detalii puteți găsi pe sistemul electronic de achiziții publice (SEAP), AICI.
Se găsise un constructor anul trecut, după o licitație cu „peripeții”
Primăria Timișoara căutase și anul trecut un constructor pentru hală. Atunci, erau scoase la licitație, de fapt, proiectarea și execuția lucrărilor. Procedura, lansată în ianuarie 2024, a atras trei oferte până la data limită din februarie: de la AUDIOTECH MULTIMEDIA GROUP SRL, BELCONS CIVIL ENGINEERING SRL și NEDEX GRUP SRL.
Inițial, câștigătoare a fost declarată cea din urmă. Celelalte două au depus contestații, CNSC a dispus reevaluarea ofertelor, iar până la urmă contractul a fost atribuit celor de Audiotech. Termenul de ducere la îndeplinire a contractului era de 12 luni. Oferta câștigătoare, pentru proiectare și execuție, era de 6,9 milioane de lei, fără TVA – adică 8,2 milioane de lei sau 1,6 milioane de euro, cu TVA.
În august 2025, însă, a fost agreat un act adițional „de încetare a contractului (…) cu acordul părților”. Până la urmă, cei de la Audiotech au făcut doar partea de proiectare, pentru care au fost și plătiți.
Vă amintim, hala este necesară încă de la încheierea contractului prin care Primăria Timișoara a achiziționat 23 de tramvaie noi produse de Bozankaya, prin POR 2014 – 2020. Turcii s-au obligat să livreze și echipamente pentru mentenanța mijloacelor de transport în comun, însă beneficiarul, primăria în acest caz, avea obligația de a amenaja spațiul în care acestea să fie folosite. La fel, municipalitatea se angajase să modernizeze și 34 de stații de tramvai.
De atunci, primăria a mai încheiat încă o înțelegere cu producătorul turc, pentru un lot de 17 tramvaie noi, dar are în desfășurare și o licitație pentru încă 10 bucăți, ceva mai scurte, la care tot Bozankaya a fost singură firmă înscrisă.
Citiți principiile noastre de moderare aici!