Lotul 2 al viitoarei autostrăzi A9, bucata de 33,5 kilometri dintre Jebel și Moravița, ar urma să fie construită de firma austriacă Porr Construct pentru 2,97 miliarde de lei, fără TVA. Adică în jur de 3,5 miliarde de lei sau 700 de milioane de euro, cu TVA. Contractul prevede 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție.
„Conform contractului (finanțat prin Programul Transport) pe traseu vor fi construite inclusiv: un pod cu o lungime de 560 m peste calea ferată CF124 și DN58B, două noduri rutiere (DN58B Voiteg și Moravița), două spații de servicii (tip S3), două parcări de scurtă durată, un Centru de Întreținere și Coordonare în proximitatea nodului Moravița.
Contractul mai prevede asigurarea infrastructurii necesare pentru instalarea a minimum 6 stații de încărcare rapidă pentru vehicule electrice în fiecare spațiu de servicii și parcare de pe traseu”, precizează Cristian Pistol, directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), cea care implementează investiția.

foto: Facebook/DRDP Timișoara
Vă reamintim, autostrada Timișoara – Moravița a fost împărțită în trei loturi. Licitațiile pentru primele două au fost lansate în toamna anului trecut. Primul lot a atras nouă oferte, iar cel de-al doilea – altele zece. Deși primul lot a fost lansat ceva mai devreme, acesta este încă în faza de evaluare a ofertelor, etapă care ar trebui finalizată până la finalul acestei luni. Asta cu toate că Sorin Grindeanu, fostul ministru al Transporturilor, promitea că vor fi desemnați constructorii în „primăvară”.
Teoretic, există și un al treilea lot, de trei kilometri, din dreptul localității Moravița până la un nou punct de trecere a frontierei. Pentru că se lua în calcul întârzierea acestuia din urmă, la capătul celui de-al doilea lot va fi realizat și un drum temporar, de vreo doi kilometri, până spre punctul de trecere a frontierei existent.
Trimite articolul
Xaustrieci. au🤪 tot interesul sa ne conecteze pe noi cu lumea, sigur ca da…
#🤪