Potrivit municipalității, decizia vine în urma consultărilor recente de pe teren, desfășurate împreună cu operatorii de rețele și cu echipa de constructori. Intervenția este absolut necesară, iar o eventuală amânare ar pune în pericol siguranța circulației și integritatea infrastructurii.
„Am fost recent pe teren, la podul de fier, unde m-am întâlnit cu operatorii de rețele și constructorul. Am discutat despre ce urmează în perioada următoare și, din păcate, veștile nu sunt tocmai ușoare. Începând cu 15 iunie, când încep vacanțele, podul va fi închis pentru lucrări de reparație. Știm că nu este o veste plăcută, dar era absolut necesar. Ne așteptăm ca lucrările să dureze aproximativ trei luni, dar acest lucru poate varia în funcție de ce se va găsi la fața locului.
Pe durata intervențiilor vor fi și întreruperi la apă și gaz – sperăm să fie doar pe perioade scurte, de câteva ore. Știm că e un disconfort major pentru toți, dar facem tot posibilul să trecem cu bine peste această perioadă. Vom anunța din timp toate măsurile, ca să vă puteți organiza, inclusiv să faceți rezerve de apă dacă va fi cazul”, a transmis Călin Dobra, primarul Lugojului.
O parte dintre lucrări se vor desfășura pe timpul nopții, pentru a reduce disconfortul.
Podul de Fier este o construcție emblematică a Lugojului, destinată să unifice, conform unor vechi tradiții, partea germană cu partea română a orașului.
În anul 1901, podul de lemn care lega cele două maluri ale râului Timiș, aflat chiar în mijlocul Lugojului, s-a deteriorat. A fost nevoie de construirea unui pod nou. Flancat de patru căsuțe de vamă, podul a fost inaugurat în anul 1902. El a înglobat o cantitate de fier de 185,554 tone, schelăria metalică fiind confecționată de uzinele din Reșița.
Deși podul a rezistat la numeroase inundații (1910, 1912, 1926, 1949, 1966, 2000, 2020), starea lui s-a deteriorat.
Trimite articolul
Xmai traversam podul ala in 2027 probabil