tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Petiție pentru reluarea curselor de tren Timișoara – Vârșeț

Petiție pentru reluarea curselor de tren Timișoara – Vârșeț

De Cristian Mîrț
la 3 March 2024 12:28
13 Comentarii

Petiție pentru reluarea curselor de tren Timișoara – Vârșeț

foto: arhivă
3 March 2024 12:28
Circulația trenurilor de pe ruta Timișoara – Vârșet a fost întreruptă în vara anului 2017, astfel încetând să mai existe vreo legătură feroviară între România și Serbia. La șase ani și jumătate de atunci, unii călători încă regretă lipsa acestei curse, motiv pentru care a fost lansată și o petiție.
Scris de Cristian Mîrț - Circulația trenurilor de pe ruta Timișoara – Vârșet a fost întreruptă în vara anului 2017, astfel încetând să mai existe vreo legătură feroviară între România și Serbia. La șase ani și jumătate de atunci, unii călători încă regretă lipsa acestei curse, motiv pentru care a fost lansată și o petiție.

Trimite articolul

X

Legătura feroviară între Banatul românesc și cel sârbesc – și între România și Serbia, de altfel – este, în prezent, inexistentă. De aceea, mai multe persoane interesate de o posibilă reluare a curselor între Timișoara și Vârșet, anulate de la 1 august 2017, au lansat o petiție prin care cer găsirea unei soluții. Un cititor Tion ne-a trimis și nouă această petiție.

„Prin această petiție solicităm reluarea traficului feroviar de călători între România și Serbia prin repunerea în circulație a trenurilor de călători pe relația Timișoara Nord- Vârșeț și retur. După cum se știe, începând cu data de 01.08.2017 au fost întrerupte toate legăturile feroviare dintre România și Serbia, ceea ce afectează libertatea de circulație a cetățenilor care au nevoie de un mijloc de transport sigur, rapid, confortabil și accesibil pentru deplasările transfrontaliere între România, Serbia și Muntenegru. În prezent, atât cetățenii români, cât și cei sârbi nu mai au la dispoziție niciun serviciu public de transport terestru care să lege Banatul Românesc de cel Sârbesc, fapt inacceptabil”, se arată în textul petiției publice.

Până la momentul redactării acestui articol, petiția nu a reușit să strângă decât opt semnături, dar, cu toate acestea, discuția asupra utilității acestei curse este bine-venită. Petiția poate fi semnată AICI.

Apel către autorități

Autorii petiției cer, astfel, găsirea unei soluții pentru reluarea legăturilor feroviare între România și Serbia. Aceștia se adresează, printre altele, atât Ministerului Transporturilor, cât și companiei publice CFR Călători.

„Serviciul de transport public feroviar de călători este un serviciu social care trebuie să fie finanțat din fonduri publice (subvenționat). Utilitatea acestui serviciu este incontestabilă, chiar dacă nu generează profit imediat in contabilitatea societăților prestatoare. Nu din acest punct de vedere trebuie analizată utilitatea acestui serviciu. Transportul feroviar public de călători este util în primul rând datorită beneficiilor suplimentare pe care le generează pentru societate: relații umane, turism, comerț, etc., adică, într-un final, dezvoltare economică.

Având în vedere cele mai sus menționate, cu respect facem apel către autoritățile competente ale statului român (Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Autoritatea pentru Reformă Feroviară, CFR Călători SA, Instituția Prefectului Județului Timiș, Consulatul General al României la Vârșeț, Ambasada României în Republica Serbia) să depună toate diligențele necesare astfel încât, începand din vara acestui an (2024) să se repună în circulație cel puțin o pereche de trenuri de călători pe relația Timișoara Nord-Vârșeț și retur, cu legături la trenurile sârbești care circulă pe relația Vârșeț-Belgrad și retur”, mai scrie în petiție.

Vineri, 1 martie, i-am întrebat pe cei de la CFR Călători dacă există posibilitatea reluării acestor curse, însă până la momentul redactării acestui articol nu am primit răspuns.

Cursele, oprite în 2017, din cauza „numărului redus de pasageri”

Trenurile de pe ruta Vârșet – Timișoara fuseseră introduse în 2012, având o frecvență de două curse pe zi. Compania feroviară Srbija Voz a anunțat, în 2017, că de la 1 august renunță la acestea din cauza numărului scăzut de călători. Motivul invocat, însă, nu a fost pe placul tuturor, unul dintre nemulțumiți fiind Jose Miguel Vinals, consulul onorific al Spaniei la Timişoara.

„Sunt extrem de dezamăgit pentru că trenul, Timişoara – Vârşeţ – Beograd a fost anulat. Autorităţile sârbe au decis că nu este un serviciu prioritar şi nu numărul celor care-l utilizează este redus. Sunt foarte surprins. Am mers cu acest tren în fiecare săptămână timp de aproape nouă luni. Cu excepţia câtorva ocazii, trenul a fost mereu plin. În special în timpul anului universitar, când mulţi studenţi din Serbia vin să studieze la universităţile din Timişoara. Aceştia vor fi pedepsiţi”, a scris la acea vreme Jose Miguel Vinals, pe pagina sa de Facebook, potrivit sursei citate.

O petiție pentru reluarea acestora a fost lansată și în 2019, fără vreun rezultat concret.

Pe aceeași temă:

Petiție pentru reintroducerea trenului Timișoara – Vârșeț

De la 1 august cursa feroviara dintre Timisoara si Varset devine istorie

 

Trimite articolul

X
Taguri:
serbia ,
tren ,
Vârset
13 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Adrian says:
    March 3, 2024 at 12:35 pm

    E in interesul Timișoarei sa fie legată de cat mai multe localități, păcat ca e in subordinea guvernului, care nu vrea decat sa vadă orașul asta suferind… Sa nu mai pomenim aeroportul care an de an tot mai puține destinații oferă. Trist!

    Reply
    • ROMANIA says:
      March 3, 2024 at 3:28 pm

      Toti vreti cu avionul, dar sa platiti pret de tren regio clasa a doua! De ce nu faceti petitie sa modernizeze Resita Sud – Berzovia – Oravita – Anina? S-a construit un pod peste Dunare la Calafat ca sa se circule de la Craiova pana la pod cu 20-30 km/h! Util, nu zic, dar prima care avea nevoie de modernizare era linia, sa se circule macar cu 80-100 km/h. Apoi Videle – Giurgiu – Ruse.

      Reply
      • Zapp says:
        March 3, 2024 at 5:01 pm

        Pe rutele care vrei tu petiție nu sunt țigări fără timbru și alcool

        Reply
  2. Dan sorescu says:
    March 3, 2024 at 12:56 pm

    Bună inițiativa, dar sa fie trenuri decente, nu acele motoare extrem de vechi.

    Reply
    • ROMANIA says:
      March 3, 2024 at 3:28 pm

      Proasta initiativa!

      Reply
  3. sarbu says:
    March 3, 2024 at 5:02 pm

    “Aceştia vor fi pedepsiţi”, a scris la acea vreme Jose Miguel Vinals, pe pagina sa de Facebook. Cine este acest Vinals si cine si cum a fost pedepsit ? USR-ist din Spania ? Normal ca sarbii au inchis traseul, nu au vrut sa aiba de-a face cu decadenta si retezat raul din fașă.

    Reply
    • marinu says:
      March 4, 2024 at 10:02 am

      Cred ca era vorba de studentii care circulau cu trenu, si la care facea referire in postare. Cel putin, asa am inteles eu.

      Reply
  4. qwe says:
    March 3, 2024 at 9:04 pm

    Daca tot e vremea petitiilor hai sa reinfiintam si fabrica de Lastunuri

    Reply
  5. ciorba says:
    March 3, 2024 at 9:11 pm

    Noi care iubim Serbia gasim mijloace sa ajungem acolo indiferent cate piedici ar pune acest Stat de Cacao.

    Reply
  6. bubutim says:
    March 3, 2024 at 9:12 pm

    ce vremuri cind circula trenul ,alcool ,tigari .toata lumea traia bine .

    Reply
  7. astra says:
    March 3, 2024 at 10:46 pm

    perfect!

    Reply
  8. Ionion says:
    March 4, 2024 at 9:58 am

    Doar săracii merg cu trenul. Lumea merge cu mașina, de aceea sunt putini călători.

    Reply
    • dap says:
      March 4, 2024 at 12:02 pm

      Si ce zici ca e aia “aporofobie”? Bogatule care esti tu bogat😂

      Reply
  9. Cele mai citite știri

    1
    FOTO. Au intrat în circulație primele troleibuze noi. Unul s-a și blocat
    2
    PROGRAM. Zilele „Traian Grozăvescu” la Lugoj. Se împlinesc 130 de ani de la nașterea marelui tenor
    3
    FOTO. Grădiniță modernă pentru 360 de copii, construită cu fonduri europene la Moșnița Nouă
    4
    FOTO. Ce s-a ales de Victoria socialismului? Praful și pulberea de pușcă!
    5
    Îngrijorare la ITM Timiș: Doar 60% dintre angajatori au trecut la REGES-ONLINE. Amenzi de până la 20.000 lei din 2026
    6
    Trump taie tarifele la importuri agricole în plină nemulţumire economică a alegătorilor
    7
    FOTO. Circulația trenurilor, dată peste cap după ce un cofraj a căzut pe calea ferată între Timișoara și Arad
    8
    Expoziție și recital alături de membrii Phoenix în memoria lui Nicu Covaci, la Timișoara
    9
    Proiecție specială in memoriam Robert Redford la Cinema Timiș. „All the President’s Men”, un simbol al jurnalismului american
    10
    FOTO. „Acasă în Comunitate”, proiect prin care zeci de copii din Timișoara sunt sprijiniți să rămână alături de familie

    Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Grădiniță modernă pentru 360 de copii, construită cu fonduri europene la Moșnița Nouă

    Eveniment

    Accident la Belinț. Pasager rănit după ce mașina în care se afla s-a izbit de un copac

    Ştiri din Timiș

    Festivalul de Datini și Colinde transformă Giarmata într-o scenă a folclorului autentic

    Ştiri din Timiș

    Pișchia celebrează identitatea bănățeană la prima ediție a Festivalului de Cultură „Ionel Iacob-Bencei”

    Ştiri din Timiș

    Controale extinse la azilele de bătrâni din Timiș după neregulile descoperite la Cenad

    Ştiri din Timiș

    Rata șomajului din Timiș rămâne scăzută, în ciuda a aproximativ 600 de concedieri anunțate

    Eveniment

    Șoferiță de 16 ani, rănită după ce a trecut pe roșu și a intrat într-o altă mașină, la Timișoara

    Ştiri din Timiș

    Ginecologia oncologică, o luptă contra timpului. Prof. Marius Craina: „Femeile ajung la noi prea târziu, dar asta se poate schimba”

    Ştiri din Timiș

    Viitorul transportului public către Giroc. Locuitorii vor legături mai bune

    Eveniment

    Tânăr de 18 ani reținut în Timiș, după ce a furat un telefon mobil
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici